#1 Skrevet April 9, 2007 Finnes det noen tabell på nettet en plass hvor det står hvor mye luft som skall i hvilken dekk str. på hvilken biler osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2007 står nå vanligvis tabeller rundt på bensinstasjonene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2007 står nå vanligvis tabeller rundt på bensinstasjonene... det er vel bare orginale dimensjoner som står der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2007 Ble anbefalt 3bar på 35profil og opp mot 4bare på 30profil, da har du en pekepinne iallefall med mindre jeg har blitt fortalt feil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2007 Mener å huske jeg har kjørt rundt 2.5bar på 40 profil selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2007 Kjører 2,7 på A4 med 225/45-17. Kjørte det samme på 92 A100, som veier omtrent det samme. Da slet jeg dekkene jevnt og fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2007 Takker for alle svar så langt Men, har ikke lufttrykket en del med vekten på bilen å gjøre også? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 9, 2007 Jo, men det som er farlig er for lite luft da dekkene lettere vil gi etter ved unnamanøver mm. For mye luft er selvfølgelig ikke bra det heller, men å slenge inn ganske mye luft i lavprofil sparer også felgene for litt juling som de ofte får på våre eminente, norske veier . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 9, 2007 Korrekt lufttrykk ifølge fabrikk står i de fleste nyere VW og Audi i tanklokket, eventuelt nede på B-stolpen på førersiden. Her står original dim og som regel noe alternative dimmensjoner, med lite last og mye last. Ellers er det vel ofte lurt å spørre der du kjøper dekk, på en del lavprofil varierer det i forhold til hvilket dekkmerke hva som blir anbefalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2007 hmm da må jeg henge meg på her,hvor mye på en a4 b5 med 225/40/18 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2007 Har 3,6 bar i mine, 225-35-19 på 9x19".. Ble anbefalt mellom 3,4 og 4 bar hos den lokale dekksjappa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...