#1 Skrevet April 9, 2007 Noen som sitter på erfaring på nevnte dim? Skal være 9,5" på alle 4 hjul.. Hjulbuene bak er valset ut ca 1,5 cm eller noe på hver side, og kanten på framskjermer er bretta inn.. Lurer litt på enten 215/40 eller 225/40 dekk på dem.. Dekket er ikke det smaleste man får tak i så heller litt mot 215/40.. Gjerne bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 9, 2007 Fant bilder av Odd Ivar Aaram sin A4 nå.. Akkurat samme dim på felger, men med 225/40 og 235/40 dekk på.. Jeg vurderer max 225 for å få sluppet den nok ned og unngå subbing, evt et litt bredt dekkmerke i 215/40.. Om du ser dette Odd Ivar kan du godt skrive litt om hvordan klaring var innover til gewinde, spacere(?), osv om du har lyst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2007 kan du legge ut bilde der i tråden?? spes forran? jeg har problem med subbing foran allerede med 8x18 et35 nå.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2007 Håper det går bra og legge dem ut her siden dem ligger på bilforumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2007 hvis noen sier at det der ikke subber i framskjermen ved fullt rattutslag og ei bittelita dump blir jeg irritert:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2007 Det der MÅ jo subbe? Hadde jeg kjørt den bilen der på veien hær i området og skulle brukt noe mere enn 2. giret hadde verken felg eller skjermer overlevd første uka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2007 Har regnet litt på det i forhold til de felgene jeg har på nå, og det skal gå rimelig bra.. (med smale dekk vel å merke.. ) Har nå 8,5x17 ET 13, og med disse i 9,5x18 ET 35 skal de bygge 0,93 cm lengere inn og vil da stå så vidt det er utenfor hjulbuen, og med smale dekk så vil det komme innunder hjulbuene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 11, 2007 Vært ute å målt på bilen nå, og etter å ha rådført meg litt med Odd Ivar så ser det nesten ut som om det blir 9,5x18 felger på meg snart.. Lurer på om framskjermene kan være strekt ut når bilen var i tyskland, for det er AKKURAT lik klaring til felgkant både foran og bak, enda bak jeg har valsa ut litt over en cm... Men det er jo bare kos det.. Når jeg måler blir felgkanten på 9,5" stående HELT kant i kant med hjulbue, noe som må sies å være perfekt plassering.. Enda usikker på dekk da men.. På et 215/40 dekk vil det bli 4 mm mere gummi, og høyden på hele blir 33 mm høyere.. På et 225/40 dekk vil det bli 8 mm mere gummi, og høyden på hele blir 42 mm høyere.. Noen som har nærbilder av strekk på 9,5" felg? helst i de 2 nevnte dim over her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 11, 2007 Meninger om noe av dette? Zeus GTR Titan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 11, 2007 Syns de i midten var finest jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 11, 2007 Syns de i midten var finest jeg. Blir sittende å vaske felger i et par timer hver gang da... Sett mest på de nederste egentlig.. Litt vanskelig å photoshoppe de også.. Er liksom ikke noe "innmat" i dem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 11, 2007 Blir sittende å vaske felger i et par timer hver gang da... Sett mest på de nederste egentlig.. Litt vanskelig å photoshoppe de også.. Er liksom ikke noe "innmat" i dem.. Liker ikke du sånt a? Skjønner poenget ditt, men de er jo fete da! Missforstå meg rett, jeg hadde absolutt kunne kjørt rundt med alle alternativene jeg altså. Uansett er det felger med svart senter og det tror jeg kan bli tøft på bilen din som har rett farge til det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 11, 2007 de nederste har sikla på de selv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 11, 2007 gå for de nederste! Du går lei felgvaskinga etter et par ganger hvis du tar de midterste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 11, 2007 Vært ute å målt på bilen nå, og etter å ha rådført meg litt med Odd Ivar så ser det nesten ut som om det blir 9,5x18 felger på meg snart.. Lurer på om framskjermene kan være strekt ut når bilen var i tyskland, for det er AKKURAT lik klaring til felgkant både foran og bak, enda bak jeg har valsa ut litt over en cm... Men det er jo bare kos det.. Når jeg måler blir felgkanten på 9,5" stående HELT kant i kant med hjulbue, noe som må sies å være perfekt plassering.. Enda usikker på dekk da men.. På et 215/40 dekk vil det bli 4 mm mere gummi, og høyden på hele blir 33 mm høyere.. På et 225/40 dekk vil det bli 8 mm mere gummi, og høyden på hele blir 42 mm høyere.. Noen som har nærbilder av strekk på 9,5" felg? helst i de 2 nevnte dim over her... Hadde RH Topline AA i 9,5x18 ET30 foran og bak med Falken FK451 225/40 18 på min VW Passat 3B i 2000 og 2001 sesongen og det så slik ut med ca 70mm senk (KW gew). Forskjermene var valset ut ca 1 cm og lakkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 11, 2007 midterste felga, men det har du hørt før ifra meg da:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 11, 2007 Hadde RH Topline AA i 9,5x18 ET30 foran og bak med Falken FK451 225/40 18 på min VW Passat 3B i 2000 og 2001 sesongen og det så slik ut med ca 70mm senk (KW gew). Forskjermene var valset ut ca 1 cm og lakkert. Se der ja.. Ser ut som det er omtrent lik plass som på A4.. Og de felgene jeg har sett på bygger 5 mm lengere inn også.. Falken FK451 ja, dem er jo veldig smale, så lurer på om jeg skal prøve å vrenge på et 215 dekk som er litt breiere enn falken for å se strekk og plass først.. Skal visst gå AKKURAT klar av gewinden, om fjøra bak står riktig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 11, 2007 midterste felga, men det har du hørt før ifra meg da:D Hehe.. jepp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 11, 2007 Se der ja.. Ser ut som det er omtrent lik plass som på A4.. Og de felgene jeg har sett på bygger 5 mm lengere inn også.. Falken FK451 ja, dem er jo veldig smale, så lurer på om jeg skal prøve å vrenge på et 215 dekk som er litt breiere enn falken for å se strekk og plass først.. Skal visst gå AKKURAT klar av gewinden, om fjøra bak står riktig.. Ja stemmer det. Men tror faktisk at 225/40 18 dekkene var minst like brede som 235/35 19 i samme merke, så tror dette er ca sammenlignbart med andre "normale" 225/40 18 dekk. Ellers kan du sikkert strekke på 215/40 eller 225/35 også hvis du vil senke litt mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 11, 2007 Siden det nevnes FK451 kan det jo nevnes at 245/40-18 i dette merket er smalere enn Federal SS595 i 235/40-18. FK451 i 225/35-17 var også like breie eller smalere enn 215/45-17 Continental Wintercontact TS. Nok om det. Har laget et lite utkast i photoshop som du ser under. Er ikke noen stor fan av disse sorte senterne jeg da. Men tøffe lave biler kler det meste... Bildet under viser den nederste av felgene du viste. Blir jo litt hipp som happ hvilke av de tre du velger. Du ser jo ikke senter uansett mener jeg. Men var jeg tvunget til å velge, ville jeg gått for nr. 1. Lykke til med marginene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 12, 2007 Dersom PSen er noenlunde representativ for hva resultatet blir må jeg jo si at jeg synes bilen din er mye penere som den er idag Hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd å få tak i noen andre felger enn de foreslåtte, tror f.eks. det hadde blitt rått med noen gamle, skrudde "Merce felger" (Lorinser, AMG e.l.) og da gjerne i 9,5x18 for det er en råtøff dim når en får det forran og bak! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 12, 2007 Ja stemmer det. Men tror faktisk at 225/40 18 dekkene var minst like brede som 235/35 19 i samme merke, så tror dette er ca sammenlignbart med andre "normale" 225/40 18 dekk. Ellers kan du sikkert strekke på 215/40 eller 225/35 også hvis du vil senke litt mer Hørte litt med Christer i dag og han anbefalte meg 225.. men har litt lyst å prøve 215 dekk.. Om jeg bestemmer meg for hva felg jeg skal ha så skal jeg inn å se hvordan det blir med forskjellig dekk.. Det skal jo senkes nesten til det ubrukelige her også.. Siden det nevnes FK451 kan det jo nevnes at 245/40-18 i dette merket er smalere enn Federal SS595 i 235/40-18. FK451 i 225/35-17 var også like breie eller smalere enn 215/45-17 Continental Wintercontact TS. Nok om det. Har laget et lite utkast i photoshop som du ser under. Er ikke noen stor fan av disse sorte senterne jeg da. Men tøffe lave biler kler det meste... Bildet under viser den nederste av felgene du viste. Blir jo litt hipp som happ hvilke av de tre du velger. Du ser jo ikke senter uansett mener jeg. Men var jeg tvunget til å velge, ville jeg gått for nr. 1. Lykke til med marginene! Frua gikk akkurat fra Falken FK451 til Federal SS595 og var vel iallefall en cm forskjell på bredden vil jeg tippe.. Prøvd litt i photoshop jeg også, men var vanskelig å få det bra nok synes jeg.. Du har fått det til bedre enn meg, men synes det mangler litt på størrelse.. har aldri vært fan av sort senter jeg heller, men man må jo bare prøve en gang.. Ikke værre enn at jeg bytter farge på dem.. Dersom PSen er noenlunde representativ for hva resultatet blir må jeg jo si at jeg synes bilen din er mye penere som den er idag Hadde jeg vært deg hadde jeg heller prøvd å få tak i noen andre felger enn de foreslåtte, tror f.eks. det hadde blitt rått med noen gamle, skrudde "Merce felger" (Lorinser, AMG e.l.) og da gjerne i 9,5x18 for det er en råtøff dim når en får det forran og bak! Venta på det.. Brock-felga blir nok liggende til jeg har fått bestemt meg.. Er ikke noe veldig fan av AMG felger og sånt, men skjønner hva du mener.. Ikke hver dag man ser litt spesielle skrudde felger til salgs i nogenlunde stand heller.. Får bare prøve å se hvordan det blir.. Om jeg skulle gå for disse og ikke bli fornøyd er det ikke værre enn å selge dem og lete videre, men tror ikke det blir så halvgæærnt om jeg får den nok nedpå bakken.. blir jo 9,5 rundt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 12, 2007 Hørte litt med Christer i dag og han anbefalte meg 225.. men har litt lyst å prøve 215 dekk.. Om jeg bestemmer meg for hva felg jeg skal ha så skal jeg inn å se hvordan det blir med forskjellig dekk.. Det skal jo senkes nesten til det ubrukelige her også.. Frua gikk akkurat fra Falken FK451 til Federal SS595 og var vel iallefall en cm forskjell på bredden vil jeg tippe.. Prøvd litt i photoshop jeg også, men var vanskelig å få det bra nok synes jeg.. Du har fått det til bedre enn meg, men synes det mangler litt på størrelse.. har aldri vært fan av sort senter jeg heller, men man må jo bare prøve en gang.. Ikke værre enn at jeg bytter farge på dem.. Venta på det.. Brock-felga blir nok liggende til jeg har fått bestemt meg.. Er ikke noe veldig fan av AMG felger og sånt, men skjønner hva du mener.. Ikke hver dag man ser litt spesielle skrudde felger til salgs i nogenlunde stand heller.. Får bare prøve å se hvordan det blir.. Om jeg skulle gå for disse og ikke bli fornøyd er det ikke værre enn å selge dem og lete videre, men tror ikke det blir så halvgæærnt om jeg får den nok nedpå bakken.. blir jo 9,5 rundt.. Hvordan dekk har du på 17 tommerne da? Hvis det er lavere enn 215/45 17 (som jeg antar) så blir bilen endel høyere med 225/40 18, så for å få en myk overgang, så er kanskje 225/35 eller 235/35 18 å anbefale i såfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 12, 2007 Midterste eller den i nederste! De hadde sitti som et skudd på bilen din! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 12, 2007 Hvordan dekk har du på 17 tommerne da? Hvis det er lavere enn 215/45 17 (som jeg antar) så blir bilen endel høyere med 225/40 18, så for å få en myk overgang, så er kanskje 225/35 eller 235/35 18 å anbefale i såfall... Har 205/40 på nå.. Så blir jo litt rettere rulleomkrets på f.eks 215 eller 225.. Men om du hadde FK451 225/40 på passaten din, så trooor jeg det ikke er så mange millimeter som skiller på bredden hvis jeg velger federal SS595 i 215/40.. De er 1 cm ca breiere enn falken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...