Anbefalte innlegg

Hei folkens!! Kunne dette være interresant for dere? Eventuelt hvor mange er det!

 

Hei !

Dere inviteres herved til kjøretrening på Lånkebanen av Porsche Club Norge, Region midt-norge.

 

Dato 20. Mai 2007

 

Tid: Oppmøte 1100 - 1145

Førermøte 1145 - 1200

Kjøring 1200 - 1600

 

Kjøreavgift: Kr. 250,-

 

Oppfordres til å ta med familien da de kan sitte på når vi har "familiekjøring".

Kafeteriaen er åpen.

 

HUSK: Godkjent bremsevæske (max 2 år)

Registrert bil

Gyldigt førerkort

Godkjente dekk

Hjelm (ikke nødvendig under familiekjøringen)

 

 

PS: Det er ønskelig å få vite ca. hvor mange dere blir !!

 

Vennlig hilsen

Ingvar J. Sumstad

Porsche Club Norge

regionskontakt midt-norge

 

t: 72 84 59 15

m: 90 13 73 16

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar en tur iallefall, selv om banen er så som så hadde det vært gøy å kjøre der med skikkelige biler på banen. På vanlige treff er jo mesteparten av bilene bare vrak som er innom banen på vei til huggern`n..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fanken å.

Da sitter jeg på stranda på Alcudia : smil :: cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det kun porsche & audi eller er denne 'eksklusive' invitasjonen sendt til alle klubber ? :) Lar været bestemme om jeg kommer eller ei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Seat, men kunne godt tenkt meg å kommet på et slik treff hvis det er mulig å få kjørt litt på bana...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har snakka med Jann G om det så antar jeg at klubbmedlemmene er invitert med den bilen de måtte ønske å bruke (så lenge den oppfyller de kravene som er satt for banekjøringen).

Du kan jo ta utgangspunkt i det til vi evt hører noe annet Vegard.

 

Fredrik: om det kommer en porsche å kjører fra deg, så gjør det vel ikke noe om det kommer en bimmer å kjører fra deg også vel? :D

På den seriøse sida aner jeg ikke om denne invitasjonen er ekslusiv eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med Ingvar Sumstad (naboen min) om banekjøring i fjor sommer. Og da var det snakk om at de hadde hørt med Vw/audi klubben tidligere om banekjøring, men da var det ikke interesse for det.

 

Den gang var det snakk om kun et sammarbeid mellom Porsche og Vw/Audi klubben. Så jeg regner med at det er det nå også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at en viss grå supra her i byen har vært på banekjøring med Porsche-klubben før, så det er vel litt forskjellig som inviteres, men det er vel iallefall bare for inviterte. Synes iallefall at vi som er fra VACN bør stille med VAG. :)

 

Seat inngår vel i VAG hva banekjøring angår iallefall, så det tror jeg ikke er noe problem. Kanskje Jann-Gunnar kan høre nærmere om hva som gjelder? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten at jeg har snakka med Jann G om det så antar jeg at klubbmedlemmene er invitert med den bilen de måtte ønske å bruke (så lenge den oppfyller de kravene som er satt for banekjøringen).

Du kan jo ta utgangspunkt i det til vi evt hører noe annet Vegard.

 

Fredrik: om det kommer en porsche å kjører fra deg, så gjør det vel ikke noe om det kommer en bimmer å kjører fra deg også vel? :D

På den seriøse sida aner jeg ikke om denne invitasjonen er ekslusiv eller ikke.

 

Nei igrunn ikke, tho fetere med porsche men det jeg ville fram til er om dette er som ett hvilken som helst "lånketreff" med 95% Fjøsmekk eller om det kanskje er værd det å dra dit kun for å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de inviterer stjørdal sladdebilklubb (Ja, de med 10 medlemmer der 2 har RWD :D) for å si det sånn..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er spennende å se flere typer biler, og ikke bare slike millionbiler som slipper ut på banen på gatebil treff. Liker bedre de treffene der folk er der for å kjøre å ha det gøy, og ikke bare for å feste å se på damer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er noe særlig med millionbiler som kommer på det treffet for å si det sånn :) Det har det vel skjelden eller aldri vært det på lånke heller, problemet heller litt for mye den andre veien..

 

De vanlige Lånketreffene pleier å ha mye 18åring-verdensmester med rusten 240\sierra\vrakpantbil-stil over seg, der sjåførene er mest opptatt av å bruke brekket i hver sving med utslitte vinterdekk enn å kjøre seriøst. Mitt intrykk er iallefall at de som kommer på lånketreffene for å prøve hverdagsbilen på bane rett og slett ikke tør fordi det er så mye idiotkjøring med falleferdige biler med dårlige dekk ute på banen..

 

Jeg for min del tør iallefall ikke ut på banen med min bil så lenge 90% av sjåførene gir katta i hva som skjer med vrakbilen sin om det blir sammenstøt, noe som neppe er tilfelle når mer seriøse bilklubber arranger treff der oppe. Derfor skal jeg benytte sjangsen nå.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er noe særlig med millionbiler som kommer på det treffet for å si det sånn :) Det har det vel skjelden eller aldri vært det på lånke heller, problemet heller litt for mye den andre veien..

 

De vanlige Lånketreffene pleier å ha mye 18åring-verdensmester med rusten 240\sierra\vrakpantbil-stil over seg, der sjåførene er mest opptatt av å bruke brekket i hver sving med utslitte vinterdekk enn å kjøre seriøst. Mitt intrykk er iallefall at de som kommer på lånketreffene for å prøve hverdagsbilen på bane rett og slett ikke tør fordi det er så mye idiotkjøring med falleferdige biler med dårlige dekk ute på banen..

 

Jeg for min del tør iallefall ikke ut på banen med min bil så lenge 90% av sjåførene gir katta i hva som skjer med vrakbilen sin om det blir sammenstøt, noe som neppe er tilfelle når mer seriøse bilklubber arranger treff der oppe. Derfor skal jeg benytte sjangsen nå.. ;)

 

Helt ening med deg Vidar.

 

Men... Jeg har vært på treff på Lånke som tidligere medlem av en annen #kremt# klubb.. Starter med B og slutter med W...

Og var veldig imponert over opplegget deres. Der var det familiekjøring og Frikjøring og konkurranse kjøring. Flaggvaktene var strenge, nok. Sikkert noen som synes for strenge.

Og de som arrangerte treffet holdt de "omtalte" i ørene.

Klarte faktisk og få med flere "nesten" bane kjører, meg selv inkludert, på familikjøring. Folk satte unger, kjerring og barenstoler på sidelinja og satset avgårde.

Til opplysning var det en ledere bil på familiekjøring som holdt GODT tempo og det var ikke lov og kjøre forbi. I tillegg slapp de utpå et fornuftig antall biler om gangen.

 

Under frikjøringen var det et par stykker som faktisk ble flagget av etter en snurr i sving. Etter vel hard satsing.

Sikkert mange som var uenige i dette. Men dette var med og bidro til at flere som "nesten" kunne tenke seg og kjøre, faktisk kjørte. Og disse hadde stort utbytte av det. I tillegg til at man følte seg trygg i bilen på banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... Kanskje litt testkjøring før Våler :)

Men det spørs litt på banen. Var litt vel mye "fartsdumper" i fjor og sikkert ikke bedre i år men men.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres gøy ut, jeg kommer gjerne..

Sannsynligvis litt mindre fjortisfaktor enn diverse andre treff på Lånke: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det er noe særlig med millionbiler som kommer på det treffet for å si det sånn :) Det har det vel skjelden eller aldri vært det på lånke heller, problemet heller litt for mye den andre veien..

 

De vanlige Lånketreffene pleier å ha mye 18åring-verdensmester med rusten 240\sierra\vrakpantbil-stil over seg, der sjåførene er mest opptatt av å bruke brekket i hver sving med utslitte vinterdekk enn å kjøre seriøst. Mitt intrykk er iallefall at de som kommer på lånketreffene for å prøve hverdagsbilen på bane rett og slett ikke tør fordi det er så mye idiotkjøring med falleferdige biler med dårlige dekk ute på banen..

 

Jeg for min del tør iallefall ikke ut på banen med min bil så lenge 90% av sjåførene gir katta i hva som skjer med vrakbilen sin om det blir sammenstøt, noe som neppe er tilfelle når mer seriøse bilklubber arranger treff der oppe. Derfor skal jeg benytte sjangsen nå.. ;)

 

Kan være gøy å prøvekjøre litt før våler ja. Tipper jeg stiller jeg når det er under ordnede former.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... Kanskje litt testkjøring før Våler :)

Men det spørs litt på banen. Var litt vel mye "fartsdumper" i fjor og sikkert ikke bedre i år men men.....

 

Var det du som var med i breisladdn i fjor? Mai/juni treff elns tipper jeg. Var på banen ett par runder å ja, nok av fartsdumper :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det du som var med i breisladdn i fjor? Mai/juni treff elns tipper jeg. Var på banen ett par runder å ja, nok av fartsdumper :P

 

Breisladd er nok ikke min greie. Prøver å unngå sladd for å komme meg så raskt rundt som mulig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Breisladd er nok ikke min greie. Prøver å unngå sladd for å komme meg så raskt rundt som mulig :)

 

Var sikkert den svarte s2'n fra(?) estuning. Du som har bil til det må da stille opp i breisladdn for å sette standarden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk beskjed om at vi fikk komme med hvilken bil vi ville, så lenge bileier er i klubben! BMW og ALFA-Klubben er også innvitert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betyr det at dama som er medlem kan stille med sin Ford KA? :confused:

 

Det hadde jo vært helt konge... Bilen er også omtalt som campingtaxin etter lokallagstreff i bergen... : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer ganske sikkert. Må teste litt før Våler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kommer jeg og, men var ikke dette opprinnelig 12 mai, eller er jeg helt på jordet nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel vært sagt 20 mai hele tiden mener jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.