Bytte av oljefilter A6 99 modell. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Byttet olje på A6`en. Da jeg skulle bytte oljefilter skrudde jeg opp koppen og satte inn filteret. Det var en rund gummipakning som skulle tette rundt den koppen som skrues på igjen. Det fulgte også med en liten rund kobberpakning. Denne satte jeg på tappeskruen på bunnpanna, men har i ettertidlurt på om den skulle være et annet sted.

: Har jeg gjort rett eller skulle denne kobberpakningen vært satt i forbindelse med oljefilteret? : klø : :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel være noen som har skiftet olje her vel??: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil absolutt si du har gjort det helt rett!:) så lenge du husket å smøre o-ringen/pakningen på oljefilteret inn med olje før montering:) (hmm.. hvis det er likt til benisnbil): klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok gjort det riktig, er ingen kobberpakning i forbindelse med filteret =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp..dette er korrekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil absolutt si du har gjort det helt rett!:) så lenge du husket å smøre o-ringen/pakningen på oljefilteret inn med olje før montering:) (hmm.. hvis det er likt til benisnbil): klø :

 

nå har V6 tdi bare innsatsfilter da men.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har V6 tdi bare innsatsfilter da men.... ;)

 

 

Korrekt! Det er det jeg mener. Er det en kobberpakning her, eller skal den kobberpakningen som følger med oljefilteret når du kjøper det settes på tappeskruen på bunnpanna? Den passer nemlig der også. Tenkte om den skulle være på toppen av den stanga som liksom står opp i filteret...men vet ikke helt....: klø : : klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet at på bmw med innsatsfilter,skal kobberringen på stangen,men var det en der når du demonterte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje den som var der ligger i bunnen av koppen, og at nå er det ingen der. Hvilken effekt har dette på motoren - smøringen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dere bare for å tette mellom kopp og stang,men ville uansett tatt ut den som ligger i bunn av kopp og sett den på plass igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror kanskje den som var der ligger i bunnen av koppen, og at nå er det ingen der. Hvilken effekt har dette på motoren - smøringen? : klø :

 

nope den ringen skal på tappepluggen. ikke i bunn av filterboksen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope den ringen skal på tappepluggen. ikke i bunn av filterboksen

 

Det betyr at da stod det ingen pakning der fra før heller, slik at det da ikke ligger noen i bunnen av koppen nå, og at jeg har satt den korrekt på tappepluggen. :) Jeg har jo ikke lagt den ned i bunnen av koppen, men om det hadde vært en oppå stanga så hadde jeg muligens velta den ned når jeg tok av filteret, dermed lå det kanskje en pakning i bunnen av koppen - det var slik jeg tenkte. Men dersom kobberpakningen er ment på bunnpanna så er det jo greit.

 

Altså ingen pakning på stangen i oljefilteret.: klø : ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

??

 

Hva skal jeg tro på??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt hjelp: klø : : klø : : klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ingen som har påstått at den skal vere i bunnen av filterhuset heller,og er vel merkelig at det imellom huset og koppen skal det det ligge en stor o-ring å tette,mens det mellom stang og kopp ikke skal vere noe,men skal ikke kverulere eg:) Har tatt feil før:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være noen kobberringer i forbindelese med oljefilteret på din bil.

Det eneste du skal skifte er 1stk O-ring på koppen

 

MAO. du har gjort det helt korrekt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sier jeg takk...og puh...:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være noen kobberringer i forbindelese med oljefilteret på din bil.

Det eneste du skal skifte er 1stk O-ring på koppen

 

MAO. du har gjort det helt korrekt:)

 

Og jeg bekrefter det igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg bekrefter det igjen :)

 

Og jeg : smil : : smil : : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal man si?? Til og med en paranoid sjel kan vel puste lettet ut her??:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.