#1 Skrevet April 10, 2007 Byttet olje på A6`en. Da jeg skulle bytte oljefilter skrudde jeg opp koppen og satte inn filteret. Det var en rund gummipakning som skulle tette rundt den koppen som skrues på igjen. Det fulgte også med en liten rund kobberpakning. Denne satte jeg på tappeskruen på bunnpanna, men har i ettertidlurt på om den skulle være et annet sted. : Har jeg gjort rett eller skulle denne kobberpakningen vært satt i forbindelse med oljefilteret? : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2007 Må vel være noen som har skiftet olje her vel?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2007 Jeg vil absolutt si du har gjort det helt rett! så lenge du husket å smøre o-ringen/pakningen på oljefilteret inn med olje før montering:) (hmm.. hvis det er likt til benisnbil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 10, 2007 Du har nok gjort det riktig, er ingen kobberpakning i forbindelse med filteret =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2007 Jepp..dette er korrekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2007 Jeg vil absolutt si du har gjort det helt rett! så lenge du husket å smøre o-ringen/pakningen på oljefilteret inn med olje før montering:) (hmm.. hvis det er likt til benisnbil) nå har V6 tdi bare innsatsfilter da men.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2007 takker:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2007 nå har V6 tdi bare innsatsfilter da men.... Korrekt! Det er det jeg mener. Er det en kobberpakning her, eller skal den kobberpakningen som følger med oljefilteret når du kjøper det settes på tappeskruen på bunnpanna? Den passer nemlig der også. Tenkte om den skulle være på toppen av den stanga som liksom står opp i filteret...men vet ikke helt.... : klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2007 Vet at på bmw med innsatsfilter,skal kobberringen på stangen,men var det en der når du demonterte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 10, 2007 Tror kanskje den som var der ligger i bunnen av koppen, og at nå er det ingen der. Hvilken effekt har dette på motoren - smøringen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 10, 2007 Er dere bare for å tette mellom kopp og stang,men ville uansett tatt ut den som ligger i bunn av kopp og sett den på plass igjen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 10, 2007 Tror kanskje den som var der ligger i bunnen av koppen, og at nå er det ingen der. Hvilken effekt har dette på motoren - smøringen? nope den ringen skal på tappepluggen. ikke i bunn av filterboksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 10, 2007 nope den ringen skal på tappepluggen. ikke i bunn av filterboksen Det betyr at da stod det ingen pakning der fra før heller, slik at det da ikke ligger noen i bunnen av koppen nå, og at jeg har satt den korrekt på tappepluggen. Jeg har jo ikke lagt den ned i bunnen av koppen, men om det hadde vært en oppå stanga så hadde jeg muligens velta den ned når jeg tok av filteret, dermed lå det kanskje en pakning i bunnen av koppen - det var slik jeg tenkte. Men dersom kobberpakningen er ment på bunnpanna så er det jo greit. Altså ingen pakning på stangen i oljefilteret. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 10, 2007 ?? Hva skal jeg tro på?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 10, 2007 litt hjelp: klø : : klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 10, 2007 Er vel ingen som har påstått at den skal vere i bunnen av filterhuset heller,og er vel merkelig at det imellom huset og koppen skal det det ligge en stor o-ring å tette,mens det mellom stang og kopp ikke skal vere noe,men skal ikke kverulere eg:) Har tatt feil før:rolleye: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 10, 2007 Det skal ikke være noen kobberringer i forbindelese med oljefilteret på din bil. Det eneste du skal skifte er 1stk O-ring på koppen MAO. du har gjort det helt korrekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 10, 2007 Da sier jeg takk...og puh... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 10, 2007 Det skal ikke være noen kobberringer i forbindelese med oljefilteret på din bil.Det eneste du skal skifte er 1stk O-ring på koppen MAO. du har gjort det helt korrekt:) Og jeg bekrefter det igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 10, 2007 Og jeg bekrefter det igjen Og jeg : smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 11, 2007 Hva skal man si?? Til og med en paranoid sjel kan vel puste lettet ut her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...