Montering av effektanlegg på RS4 B5

Anbefalte innlegg

Ohoi. Jeg har søkt på kryss og tvers nå, da jeg egentlig regnet med at dette var beskrevet tidligere, men enten er jeg idiot til å søke, eller så er det heller dårlig med info.

Greia er uansett at jeg har et komplett effektanlegg (fra turboene og bak) til RS4 B5 liggende som planen er å få smelt på bilen min etter hvert. Spørsmålet er om noen her har montert slikt før og evt. kan gi meg inntrykk av HVOR mye greier det er... Er særlig ute etter info. om hvor mye som må skrues av/ut for å komme til der en må...

På forhånd takk til de som kan bidra med info.! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra katalysatorer og bakover er det enkelt. Kun noen få opphengspunkt...Gjort på 10 min.

Men å komme til de 4 boltene på hver turbo, er ganske vanskelig.

Du må løsne på lambdasondene,evt ta ut downpipen med lambdasondene på(det er muligens det enkleste). For å komme til de 4 boltene må du løsne på varmeskjoldene som ligger rundt hver turbo(3stk 10mm skruer på hver). Så må du smøre deg med tålmodighet,prøve med flere forlengere å skru fra gearkasse området. Du må muligens ta av hjul og muligens innerskjermer og skru derifra også.....Alt avhengig av hvor godt muttrene sitter.....

Ikke en umulig operasjon,men du må ha en løftebukk,litt tålmodighet og være litt mekanisk anlagt....

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohoi. Jeg har søkt på kryss og tvers nå, da jeg egentlig regnet med at dette var beskrevet tidligere, men enten er jeg idiot til å søke, eller så er det heller dårlig med info.

Greia er uansett at jeg har et komplett effektanlegg (fra turboene og bak) til RS4 B5 liggende som planen er å få smelt på bilen min etter hvert. Spørsmålet er om noen her har montert slikt før og evt. kan gi meg inntrykk av HVOR mye greier det er... Er særlig ute etter info. om hvor mye som må skrues av/ut for å komme til der en må...

På forhånd takk til de som kan bidra med info.! :)

Er vel ikke noe å lurer på om du har det liggende... : smil :

Om du så må bruke hele uka, så blir det jo bra...

Men er en del knoting, ja jeg vet det. men du kommer ikke til å angre tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig så tungvindt ja.. Tar du og skifter på S4`n når du er ferdig da Christian? :D Alltid lettere andre gangen har jeg hørt ;)

Hadde jeg bare fått svar fra de jeg skal handle effektanlegg av, så blir det forhåpentligvis montering på meg og, selv om det ikke frister akkurat når jeg leser her.. : klø : Får håpe lyden er såpass råå at det er verdt strevet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt OT: hvilken dimensjon er det på rørene til effektanlegget til RS4 og S4??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra katalysatorer og bakover er det enkelt. Kun noen få opphengspunkt...Gjort på 10 min.

Men å komme til de 4 boltene på hver turbo, er ganske vanskelig.

Du må løsne på lambdasondene,evt ta ut downpipen med lambdasondene på(det er muligens det enkleste). For å komme til de 4 boltene må du løsne på varmeskjoldene som ligger rundt hver turbo(3stk 10mm skruer på hver). Så må du smøre deg med tålmodighet,prøve med flere forlengere å skru fra gearkasse området. Du må muligens ta av hjul og muligens innerskjermer og skru derifra også.....Alt avhengig av hvor godt muttrene sitter.....

Ikke en umulig operasjon,men du må ha en løftebukk,litt tålmodighet og være litt mekanisk anlagt....

Lykke til.

Hei og takk for god informasjon. Det hørtes jo ikke så stein, hakkandes gærent ut det der da... Har hørt mye snakk om i retning av at motoren omtrent må ut, så at det er knot har jeg for lengst innsett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert effektanlegg nå Christian? Eller noen andre for den saks skyld :)

Har bestillt komplett eksos til S4`n nå, og har kikket såvidt på downpipene... Riiimelig trangt der ja :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Suger litt det där =) Inte så kul om man knäcker en bult i en turbo heller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal! så smør deg med god tolmodighet og et traktor lass rustløser/smøremiddel.

Eller om du vil så har jeg alt tilbydt deg og ta en titt nedi der og se om det er en jobb jeg gidder og ta på meg.

Hvis du bare får fingern ut av ja du hvet hva så er det bare og rulle opp på bukken en dag og ta en titt.

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Montert effektanlegg nå Christian? Eller noen andre for den saks skyld :)

Har bestillt komplett eksos til S4`n nå, og har kikket såvidt på downpipene... Riiimelig trangt der ja :o

Ikke riktig ennå, men det er ting på gang... ;)

Eller om du vil så har jeg alt tilbydt deg og ta en titt nedi der og se om det er en jobb jeg gidder og ta på meg.

Hvis du bare får fingern ut av ja du hvet hva så er det bare og rulle opp på bukken en dag og ta en titt.

;)

Fingrene mine er litt både her og der, så det er ikke rart at ting tar tid! :P

For øvrig er det vel noe på gang her allerede, ser det ut til. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.