Valgets kvaler. 17,18 eller 19 tom?

Anbefalte innlegg

Har blitt usikkker på om jeg skal kjøpe 19 toms SLR MacLaren til bilen min. Har ikke helt troen på replica-felger og lurer på om jeg heller skal kjøpe skikkelig kvalitetsfelger. Har kommet over et garasjefirma i Tyskland som har masse feite felger for salg. Blant annet helpolerte RH ZW1 og ZW3 og OZ Futura (alle 3 settene i 8,5 og 10x17) Må si at det frister MEGET med OZ Futura......men de er "bare" i 17 tom. Men OZ er iallfall skikkelig kvalitet :) Han har også et sett med Tomason TN1 som er polerte eiker på i front mens resten er lakkert i Hyper Black (mørk grå/sort metallic) De er i 8,5x18 toms størrelse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bilde av den siste felgen du ref til?

17" er LITE på passat så du må senke mye da! har du bilde av passat med så breie 17"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite nærbilda av Futura-felgene.........må ærlig innrømme de frister mest :)

futura.jpg

Det blir vel til at det blir 235/40 dekk foran og 255/40 17 dekk bak da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" er LITE på passat så du må senke mye da! har du bilde av passat med så breie 17"?

Har ikke leita etter bilder av Passat med 17 tom.....men kan være litt greit å ha litt gummi på en familiebil også. Var stivt nok med 225/40 18 ifjor iallfall hehe.

Her er hvordan en Tomason TN1 felg ser ut.....

tomason.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Totale høyden på dekk blir jo det samme som med 18 toms felger da.........er bare at felgen er en tomme mindre og dekket er litt høyere. Rulleomkretsen blir jo tilnærmet lik med 17 tom kontra 18 tom. Den Tomason felgen er i 8,5x18 forresten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" blir veeeeldig smått på Passat Pål. :o

Jeg syns også at det kan være kult å gå for noen eksklusive eller sære tuner-felger som Schmidt, Carline, Budnik, Dynatec, MH, Oz osv fremfor noen 19" replica-hjul. Du blir ikke en av mengden og felgene er ofte av bedre kvalitet. Men et sted går liksom grensa. Jeg ville ikke "ofret" 2 tommer for å skaffe meg noen spesielle felger. Det ser jo unektelig bra ut på bilder, men uansett hvor tøffe de ser ut kan en 17 tom felg på Passat "aldri" erstatte utrykket som noen 19" gir.

Hadde det derimot vært snakk om noen skikkelig breie og böse 18" Dynatec-hjul hadde nok Lorinser-kopiene måtte vike. Men da må også bilen i bakken. Ihvertfall min mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomason felgen var bare rå fet da.

Men som nevnt, 17" sommersko på passat er noe lite.

Nå som jeg selv har 19" kunne det ikke falle meg inn å ha mindre på såpass stor bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17" blir veeeeldig smått på Passat Pål. :o

Jeg syns også at det kan være kult å gå for noen eksklusive eller sære tuner-felger som Schmidt, Carline, Budnik, Dynatec, MH, Oz osv fremfor noen 19" replica-hjul. Du blir ikke en av mengden og felgene er ofte av bedre kvalitet. Men et sted går liksom grensa. Jeg ville ikke "ofret" 2 tommer for å skaffe meg noen spesielle felger. Det ser jo unektelig bra ut på bilder, men uansett hvor tøffe de ser ut kan en 17 tom felg på Passat "aldri" erstatte utrykket som noen 19" gir.

Hadde det derimot vært snakk om noen skikkelig breie og böse 18" Dynatec-hjul hadde nok Lorinser-kopiene måtte vike. Men da må også bilen i bakken. Ihvertfall min mening.

Jeg vil ikke ha noe sært bare fordi det er sært. Jeg er mere at jeg vil ha noe ekslusivt og spesielt,noe man ikke ser på hvert gatehjørne. Er heller ikke ute etter å ha en bil som sanker pokaler etter pokaler på treff. Jeg vil heller ha en bil som er fin i mine øyne å ikke etter andre sine øyne. Men synspunkter og tips mottas såklart med takk :) Skal legges til at OZ Futura er en av de fineste felgene jeg vet om ;) Litt "synd" at han har de i 17 tom å ikke 18 tom. "Alle" de som vil ha 20 toms bare fordi det er 20 toms er jeg iallfall ikke en av. Jeg går heller for en 18 tommer som er fin og ekslusiv og kanskje litt sær da ja.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har blitt lagt ut et sett med 8 og 9x18 OZ Futura på Ebay.de idag........og jeg har muligens et sett med kliss nye 8,5 og 9x18 Artec Turbo P på hånda. Så vi får se hva tiden bringer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 tomsene veier sikkert minst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar gjerne "komforten" du har i en 18" over en 19" selv i replika jeg dag.. ;).

19" kan være ok det og, 20" også for den saks skyld.

Men nå har jeg ikke 20 høvdinger å bruke på bremser og da blir det for meg litt feil med en liten søt bremseskive og en diiiiiiger felg rundt.

Ikke misforstå, utrolig mye fete biler i klubben med både 19" og 20" men det er kanskje ikke for alle? :)

Har hatt bil med 17" også før jeg, var faktisk greit det og :P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

17 tomsene veier sikkert minst...
De gjør de nok........må si de helpolerte OZ Futura-felgene er MEGET fristende. Synes ikke 17 toms på Passat er så forbanna lite jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes 17" på Passat er i minste laget med tanke på utseende. 18" er ett greit kompromiss med tanke på komfort/utseende på en familiebil som Passaten, skal en ha 19 eller 20 på Passat (eller annet for den del) så må en nesten senke den relativt mye for at det skal bli pent. Fint lite er styggere enn 20" på en usenket bil eller for den del bil med kun sportsunderstell.

Har personlig ikke så veldig sanns for helpollerte Futura, synes de er mye penere i org stand. Unntak er viss det er på en "showbil", da kan helpollert kanskje komme til sin rett. Så 8/9x18 Futura i org stand tror jeg ville vært "perfekt" til en vanlig Passat! (Artecene blir litt det samme som helpollerte, passer på showbil men ikke så mye til en familiebil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble såklart mere sugen på de 18 toms Futuraene som ble lagt ut idag. Helpolerte Futura blir nok gjerne litt for bling på en "vanlig" bil som min. Får se hvor høyt de Futuraene kommer i bud etterhvert. Har aldri vært så usikker på felgvalg som jeg er nå : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like sikkert som at sommeren nærmer seg så stresser Pål med flere tråder ang sommerhjul :P:D

Hehe..

Velg 18" du, det er en fin mellomting ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like sikkert som at sommeren nærmer seg så stresser Pål med flere tråder ang sommerhjul :P:D

Hehe..

Velg 18" du, det er en fin mellomting ;)

Hehe farlig å kjøre flere sesonger på samme felgene vet du ;) Stygt redd for at det blir 18 toms til sommeren ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt for at de her felgene SKAL jeg ha : rolleyes Koste nesten hva det koste vil........ikke så ofte det er Futura til salgs i 18 tom med fornuftig innpress og bra stand.

futura.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velg minst 18"

Her har du 17" og 19" begge med 225 dekk

attachment.php?attachmentid=23021&stc=1&

attachment.php?attachmentid=39972&stc=1&

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velg minst 18"

Her har du 17" og 19" begge med 225 dekk

Se innlegget mitt over ditt ;) Skal strekke meg langt for de OZ Futuraene der.......;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.