#1 Skrevet April 10, 2007 Har en Passat tdi 4 motion med K&W fjærer (35mm senk) med orginale dempere. Funker forsåvidt greit, men demperne foran begynner å bli litt slitne. Tenkte på å bytte til kortere dempere. Fått pris på Bilstein B8 sprint dempere (ca 1500/stk foran og bak). Spørsmålet mitt er vil bilen bli lavere enn den er i dag når jeg bytter til kortere dempere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 10, 2007 Har en Passat tdi 4 motion med K&W fjærer (35mm senk) med orginale dempere. Funker forsåvidt greit, men demperne foran begynner å bli litt slitne. Tenkte på å bytte til kortere dempere. Fått pris på Bilstein B8 sprint dempere (ca 1500/stk foran og bak). Spørsmålet mitt er vil bilen bli lavere enn den er i dag når jeg bytter til kortere dempere? Spørs om fjærskåla som sitter på demperen sitter i samme høyde som de orginale du har.. Sitter dem i lik høyde skal det ikke bli noe høydeforskjell etter det jeg kan skjønne.. Opplevde når jeg bytta fra gule til røde konidempere bak at fjærskåla satt høyere opp på de røde demperene, derav høyere bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 10, 2007 Nei, det er fjæra som bestemmer høyden på bilen. En kortere demper vil ha mindre sjans for å slå i bunn når den er kombinert med senkefjærer enn standarddempere med senkefjærer. I tillegg går ikke demperen like langt ut slik at senkefjæra ikke blir slakk når demperen går helt ut. Og så blir det kortere å jekke når du skal skifte hjul EDIT: for sein der gett. Håkon har et poeng når det gjelder fjærskåler, men de skal vel i utgangspunktet være på samme plassen. Jeg har også vært borti at fjærskålene har stått høyere på et sett nye gassdempere, da var skåla satt på feil ved fra fabrikken (duh).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...