Stoppet i teknisk! hjelp?:/

Anbefalte innlegg

som topic sier, ble stoppet i teknisk i kveld

slu jævler..

fikk mangel på senkesett/fjører, og felger,

de komenterte masse annet også som styling , tven sto med film : p hvite LED parklys osv..

har også nå funnet ut at KW settet mitt er til GOLF IV VARIANT!?

får jeg godkjent dette på min bil?

og vet andre har godkjent 8,5*19 felger, men hvordan er det med 9*19?

takk for tips og råd da dette er utrolig kjett om jeg ikke sku komme igjennom og blir avskiltet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F... Så kjipe de har blitt nå da: bh : Vet at flere felgprodusenter har nedlastbare tuv godkjenninger liggendes, så kan jo hende du finner noe der. Angående senkesettet kan det bli værre, men går vel alltids ann å trikse til noe :P Hva sa de angående stylinga?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,de går etter biler som er stylet etc så det er ikke noe nytt at de er slu. :D

Så de at du hadde film på kjermen mens du kjørte/ble stoppet? Da kan du være glad du ikke fikk en helvetes bot... :)

Ang senkesettet ditt,om det er til Variant har ingen ting og si,så lenge det står riktig frontakselvekt i vognkortet/TÛV papirene dine.

Og felgene,hvilken ET står det at du skal ha i vognkortet?

De nye felgene kan IKKE gå lavere enn -7 ET mindre enn de org felgene dine,dvs er de org felgene ET 42 så kan ikke de nye ha lavere ET enn 35. :) Og bredden kan de ikke si noe på så lenge dekkmønstret/felgene ikke stikker utenfor skjermbuene dine.

Eller gjør som meg,sett på vinterdekkene når du må vise den. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F... Så kjipe de har blitt nå da: bh : Vet at flere felgprodusenter har nedlastbare tuv godkjenninger liggendes, så kan jo hende du finner noe der. Angående senkesettet kan det bli værre, men går vel alltids ann å trikse til noe :P Hva sa de angående stylinga?

skal vel klare den "biffen"

med felgene..

åssen trikse da mener du ?

men liksom er jo ikke mye forsjell på variant og vanlig golf.

skal ikke gå og få godkjent altså?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe,de går etter biler som er stylet etc så det er ikke noe nytt at de er slu. :D

Så de at du hadde film på kjermen mens du kjørte/ble stoppet? Da kan du være glad du ikke fikk en helvetes bot... :)

Ang senkesettet ditt,om det er til Variant har ingen ting og si,så lenge det står riktig frontakselvekt i vognkortet/TÛV papirene dine.

Og felgene,hvilken ET står det at du kan ha org i vognkortet?

De nye felgene kan IKKE gå lavere enn 7 ET mindre enn de org felgene dine,dvs er de org felgene ET 42 så kan ikke de nye ha lavere ET enn 35. :) Og bredden kan de ikke si noe på så lenge dekkmønstret på dekkene ikke stikker utenfor skjermbuene dine.

Eller gjør som meg,sett på vinterdekkene når du må vise den. :D

da kommer jeg igjennom faktisk! menneh har spacere på 5 mm elns bak. de tar jeg av..

men foran har jeg 215/35 så dekkene går ikke utafor..

men skal BT griskjøre bilen osv eller?

gjorde dt med stakkars civicen min da den sleika bakken..

skal uansett heise bilen på topp på just når den skal godkjennes så dt blir lite krøll.

får finne litt TUV osv i morgen, har 4hjulskontroll liggenes fra i høst ; )

så trenger lys just da..

satse på jeg får godkjent.;)

takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kommer jeg igjennom faktisk! menneh har spacere på 5 mm elns bak. de tar jeg av..

men foran har jeg 215/35 så dekkene går ikke utafor..

men skal BT griskjøre bilen osv eller?

gjorde dt med stakkars civicen min da den sleika bakken..

skal uansett heise bilen på topp på just når den skal godkjennes så dt blir lite krøll.

får finne litt TUV osv i morgen, har 4hjulskontroll liggenes fra i høst ; )

så trenger lys just da..

satse på jeg får godkjent.;)

takk for svar!

Ville tatt av spacerene ja. :)

Hmm,sa purken at du måtte inn til BT og bare kaller deg inn eller må du bestille time?

Kaler de deg inn uten noe mer kan nok hende de prøver bilen ja,men må du bestille selv prøver de den nok ikke regner jeg med. :)

de prøvde ikke min i hvertfall,måtte kjøre inn i hallen selv til og med jeg. :D

Men så skulle jeg bare få godkjent senkingen oxo da.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var det jg også skulle, godkjenne bare

de måtte prøve den og kjørte så dt skrek i dekka osv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var det jg også skulle, godkjenne bare

de måtte prøve den og kjørte så dt skrek i dekka osv

Såpass... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har KW senkesett så kan jeg nesten garantere deg at dem har TUV-papirer til denne bilen. :) Sjekk om du finner noe på hjemmesida dems eller ta en telefon til noen som selger det i norge. Jeg må også på TUV-jakt, men i mitt tilfelle er det Autospar og de er vel litt mer tvilsomme enn KW. hehe

lykke tell a!

edit: ser at norsk bildelsenter selger KW hvertfall, ring 32 85 40 40. Kanskje du er heldig. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du kun har fått en mangellapp, så har du fått en dato det må være ordnet innen, så går det ut begjæring om avregistrering etter dette.

Det kan hende de vil prøvekjøre bilen ja, men det er kun for å forsikre seg om at ting sitter/er kjørbar/osv, det skal ikke være snakk om å grisekjøre bilen. Da sier du ifra om at slikt tolererer du ikke. :)

Om du har godkjenningspapirer og litt velvilje, så skal det ikke være noe stress dette, såfremt ikke felgene overgår toleransekrava og du mangler papirer på dem.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble stoppet for en liten tid tilbake og fikk beskjed om at jeg måtte godkjenne senking osv før 25 april. Noe som er greit siden jeg har Eu-kontroll i mai.

Men jeg måtte fikse ny forstillingskontroll siden de helst ikke vil ha en som er over 1 mnd gammel. Også papier på fjærer og dempere.. Har selvfølgelig alt i orden så regner med at jeg får det godkjent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har godkjenningspapirer og litt velvilje, så skal det ikke være noe stress dette, såfremt ikke felgene overgår toleransekrava og du mangler papirer på dem.. :)

Åssen papierer må man ha på felger for og få dette inn i vognkort? Satse på og få de inn samtidelig når jeg skal til BT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen papierer må man ha på felger for og få dette inn i vognkort? Satse på og få de inn samtidelig når jeg skal til BT.
Om man går utover de toleransekrava som er tillatt, er det papirer fra fabrikant eller TUV (finnes vel noen andre mindre kjente også) som gjelder.. :)

Er man innafor (5% rulleomkretsendring, 15mm sporvidde, osv), så slipper man å vise noe dokumentasjon. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

felgene er jo greit nok.. men sliter mere med senken tror jeg,, ringte NBS i dag

skulle sjekke nummerene på demper/fjørene og ringe di igjenn..

men han trodde dt kunne bli vanskelig :S

vil IKKE kjøpe nytt KW sett. da blir jeg gal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usj da! detta er kjett!!! husker da jeg blei stoppa med forrige bilen min, ikke senkesett i vognkort, ettermontert xenon, sota rutene og stripe i frontruta:P var ikke bare morro fikse alt for så og vise den igjen nei.. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg nevnte dette for deg før. Tidligere eier fra Kristiansand informerte meg om at det var avant senkesett på denne og at du ikke fikk det godkjent.

Eneste sjansen du har slik jeg ser det er å få tak i papirer på k&w senkesett til din bil og håpe de ikke sjekker nr på fjærene .... Eventuelt Kan du jo vri nr vekk slik at det blir vanskelig å få lest av.

Hvis inpresset på felgene stemmer, rulleomkretsen er grei , de ikke tar i noe steder og ikke går utenfor skjermene skulle det gå greit å godkjenne disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du jeg har ikke råd til å kjøpe flere navier av deg assa joachim.. hehe.

surt å høre du ble stoppet. håper det går i orden så du ikke må gjøre for mye med bilen din. for den er pen sånn som den er nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg nevnte dette for deg før. Tidligere eier fra Kristiansand informerte meg om at det var avant senkesett på denne og at du ikke fikk det godkjent.

Eneste sjansen du har slik jeg ser det er å få tak i papirer på k&w senkesett til din bil og håpe de ikke sjekker nr på fjærene .... Eventuelt Kan du jo vri nr vekk slik at det blir vanskelig å få lest av.

Hvis inpresset på felgene stemmer, rulleomkretsen er grei , de ikke tar i noe steder og ikke går utenfor skjermene skulle det gå greit å godkjenne disse.

fikk greie på det etter jeg hadde kjøpt bilen ja..

nå vet jeg ikke hva jeg slal gjøre

men hvorfor skal ikke ett avant sett bli godkjent på bilen min?

hva er forsjellen?

hm

får mer og mer trua på att dette går rett vest..

men tror den beste sjansen jeg har er og spille fair og ta med tuv til variant som steemmer med fjørene og slikt til bilen og håpe det går bra..

er jo ike store forsjellen på en vanlig golf og variant på 4ern på NBS har di jo til og med bare ett KW2 v2 sett til golf så trodde det var likt jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usj da! detta er kjett!!! husker da jeg blei stoppa med forrige bilen min, ikke senkesett i vognkort, ettermontert xenon, sota rutene og stripe i frontruta:P var ikke bare morro fikse alt for så og vise den igjen nei.. hehe

Hadde du ettermontert i nærlys eller fjernlys? Hva sa de om det? Lurer på å gjøre det selv ser du

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjelden på stv og din er vel vekten bak. Både tillat og faktisk vekt. Noe som gjør at fjærene på avant er kraftigere bak ? Din bil er jo dønn stiv bak ? Noe av det stiveste jeg har kjørt var den golfen der.

Mulig det kun er fjørene som er forskjelden og at at du kan få bestille kun fører ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blei selv stoppet i kontroll i går (i fredrikstad) han så på vognkort og førerekort og virket fornøyd..så dro han frem en lommelykt og lyste under bilen min..så sa han.. har du papirer på senket bil? senket bil? sa jeg.. er orginal med sportsunderstell denne.. hmm, så gikk han bort til en annen fyr og snakket litt: jaja, dette er jo en S-line, selvfølgelig sa han.. kjør pent videre.. hehe. Eibach 50mm :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig Renè :):tilber:

Har selv dratt ett par "hvite løgner"...

Men ang. trådstarters problem med å få godkjent senket bil, jeg tror at hvis du kommer med TÜV Godkjenningspapirer med KW's logo på, det står GOLF 4 med store bokstaver så tviler jeg veldig sterkt på at BT kommer til å begynne å mase om avant/variant/highline/lowline osv.. Dem har ikke såå peiling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var på BT i dag med Polo´n (hadde mangellapp pga senkestripe og sprekt rute) og skulle godkjenne felger og senk samtidig. Senken sjekka dude´n nr på alle fjørene at det stemte, mens felgene gadd de ikke skrive inn. var flere kontrollører som snakka sammen, og sa at så lenge det var så nærme lovlige grenser så brøy de seg ikke noe om det. (Var for lavt innpress og hadde med TÜV, men de brøy seg ikke alikevel....) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig Renè :):tilber:

Har selv dratt ett par "hvite løgner"...

Men ang. trådstarters problem med å få godkjent senket bil, jeg tror at hvis du kommer med TÜV Godkjenningspapirer med KW's logo på, det står GOLF 4 med store bokstaver så tviler jeg veldig sterkt på at BT kommer til å begynne å mase om avant/variant/highline/lowline osv.. Dem har ikke såå peiling.

joda.. men når jeg kom hjem så tok jeg lykta mi og bøyde meg ned for å se hva han klarte å se.. og man ser godt at fjærene foran er spellers nye.. heh.. lyser eibach lang vei.. men bør vel få godkjent det vel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.