#1 Skrevet April 11, 2007 Har en 98 A6 1.9TDI som AC vifta har begynt å hyle på. Sp 1: Kan man ta denne av og smøre den opp igjen eller er det bare å bytte? Sp 2 Skal denne vifta gå hele tiden selv om det er - 1gr? Trode ikke at AC skulle koble inn før det var +5 gr. Den stopper ikke før jeg slår av AC. Hvis ikke hva kan være feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2007 Jeg antar det er kompressoren til AC du snakker om. Den er sikkert utstyrt med en magnetclutch. Selve svinghjulet går rundt uansett. På min A6 (C4) hyler den som besatt. Har planer om å få den av og se om det er mulig å skifte lager selv... Har forsøkt å smøre uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2007 sp1: Smører du vifta vil ulyde forsvinne, men kun midlertidig. Anbefaler deg å skifte den når du først må demontere. sp2: Vifta skal i allefall slå seg av når du setter klima'en på ECON, er ikke sikker på om den kan/skal gå om kompressoren ikke er i ingrep. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2007 sp2: Vifta skal i allefall slå seg av når du setter klima'en på ECON, er ikke sikker på om den kan/skal gå om kompressoren ikke er i ingrep. Tenkte at det var litt rart hvis dene skal gå hele tiden, særlig om vinteren da det er bra kjøling når denne går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2007 Kompressoren står på en magnetkobling. Men det kan være lageret på akslingen inn til koblingen som er på vei til å ryke. da får en den kjente lagerlyden. Det er en forigling på elektronikken som forhindrer at en kan starte opp AC kompressoren på vinterstid. Siden det kan medføre til veskeslag på kompressoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2007 Kompressoren står på en magnetkobling. Men det kan være lageret på akslingen inn til koblingen som er på vei til å ryke. da får en den kjente lagerlyden. Det er en forigling på elektronikken som forhindrer at en kan starte opp AC kompressoren på vinterstid. Siden det kan medføre til veskeslag på kompressoren. Det er snakk om kjøleVifta... ikke kompressoren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2007 Får prøve å ta den ut og smøre den opp. Ikke mange skruene men helv... trangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2007 Hei Har samme uling på min 97 S6 2,2. Noen som veit om det er vanskelig å bytte lager sjøl? Må vel vacumere og etterfylle gass hvis kompressoren skal ut? Mvh Atle M 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2007 Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2007 HeiHar samme uling på min 97 S6 2,2. Noen som veit om det er vanskelig å bytte lager sjøl? Må vel vacumere og etterfylle gass hvis kompressoren skal ut? Mvh Atle M Noen som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...