Anbefalte innlegg

Mikke kjenne/ se noe rør der. Skal røret for eksos vise fra undersiden?

Så hvordan finner jeg ut om jeg har denne varmeren, eller ikke?

Hvor er den isåfall plassert i motor-rom? Er den stemplet Webasto?

Om jeg ikke har denne, hvilken annen form for formvarming kan jeg lete etter?

Gløding har vært nevnt, men hvor finner jeg dette fysisk?

Noen som kanskje har en lik bil og har bilde av denne varmeren / eksosen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har dette, vil det muligens stå et lite skilt med enten webasto eller eberspecher.. eksosen kommer vel ut sånn ca ved venstre fremhjul..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på a6 er eksosrøret skrudd fast i plastplaten under motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på a6 er eksosrøret skrudd fast i plastplaten under motoren.

Er det mulig å se denne i motorrom uten å fjerne noe særlig?

Hvor leter jeg isåfall?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan se stussen på røret under bilen,mener å huske at brenneren skal stå på venstre side nede i motorrom,men skal ikke påstå for mye her nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal stå et webasto skilt på undersiden av pansret mot frontruta på høyre side når du ser på motoren. Der står det webasto, og antall kw osv.... er et grått klistremerke/skilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto er vel ettermontert, mens Eberspreicher (rett skrevet?) er vel orginalt montert, tror ikke det står noe skilt under panseret hvis det er orginalt montert?

Den ligger vel på høyre side, rett under lykta, forann høyre hjul, bakom innerskjermen der forann, du kan vel se om det er ført inn dieselrør og vannslanger, samt eksosrør kommer ut der, hvis du ikke finner det har du det mest sannsynlig ikke, i allefall ikke orginalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med høyre side, mener du sett fremme mot motor da eller høyre side i bilens retning?

Om jeg står fremme, så finner jeg noe under lykten på venstre side.

Ser ut som det går et tykt rør inn og samme ut + noen mindre rør lenger nede. Kan nesten se ut som samme fasong som er rundt filter som står nede i en sokkel. Kanskje det rett og slett er diesel-filter jeg ser på:o

Er jo slanger og rør rundt hele motoren, så litt vanskelig å lete etter noe jeg aldri har sett før:) Det finnes ikke noe bilde av en slik Webasto som står i disse bilene slik jeg vet hva jeg leter etter?

Eller beskrivelse / bilde av forvarming med gløding siden det mye mulig også er det jeg har.....Bilen varmer iallefall kjapt, så noe tror jeg at jeg har.

Se bilde

1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med høyre side, mener du sett fremme mot motor da eller høyre side i bilens retning?

Om jeg står fremme, så finner jeg noe under lykten på venstre side.

Ser ut som det går et tykt rør inn og samme ut + noen mindre rør lenger nede. Kan nesten se ut som samme fasong som er rundt filter som står nede i en sokkel. Kanskje det rett og slett er diesel-filter jeg ser på:o

Er jo slanger og rør rundt hele motoren, så litt vanskelig å lete etter noe jeg aldri har sett før:) Det finnes ikke noe bilde av en slik Webasto som står i disse bilene slik jeg vet hva jeg leter etter?

Eller beskrivelse / bilde av forvarming med gløding siden det mye mulig også er det jeg har.....Bilen varmer iallefall kjapt, så noe tror jeg at jeg har.

Se bilde

Tror nok ikke du har dieselvarmer for da hadde du hatt knapp for og starte den inne i bilen og ofte så er det fjernkontroll til denne, hadde eber i min forige bil og den satt godt synlig på høyre side av motoren. Og de rørene du ser der er vel til ac`n din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte Møller forleden dag og de sa at det var ikke alle biler som hadde fjernkontroll eller styring i døra. Så de mente at jeg godt kunne ha varmer selv om jeg ikke kunne styre denne fra kupe da den startet automatisk ved start av bil når det var under 5 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ringte Møller forleden dag og de sa at det var ikke alle biler som hadde fjernkontroll eller styring i døra. Så de mente at jeg godt kunne ha varmer selv om jeg ikke kunne styre denne fra kupe da den startet automatisk ved start av bil når det var under 5 grader.

Ok,men den satt godt synlig på min,på siden av motoren mot abs sentralen. Står på den også viss du har det, og du ska greie og se eksosrøret fra den under bilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på bildet er lufttørke for klimaanlegg.

Varmeren sitter evt. på bilens venstre side under v. hovedlykt.

Eksosrøret ser du som nevnt tuppen av i plastplata under motoren hvis du bøyer deg ned og kikker under bilen. Flexirør omtrent tre cm i diameter og festet i plastplata med tre skruer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på bildet er lufttørke for klimaanlegg.

Varmeren sitter evt. på bilens venstre side under v. hovedlykt.

Eksosrøret ser du som nevnt tuppen av i plastplata under motoren hvis du bøyer deg ned og kikker under bilen. Flexirør omtrent tre cm i diameter og festet i plastplata med tre skruer.

Takker for svar. Da fikk jeg jekket opp bilen og kom meg under.

Her fant jeg en utsparring på venstre side i dekselet med 3 variable hull, men fant ingen rør som kom ut. Så ut som motorfeste lå rett ovenfor da.

Men da regner jeg med at jeg har den løsningen på 3 glødeplugger som forvarming.

Hva er forresten den store slangen som kommer ut i topp av motor på venstre side og går frem under lykta?

Litt off topic også med det samme, men sjekket kammer gjennom påfylling for å se om jeg hadde originale kammer. Det hadde jeg ( så merket OT )

Men hvor slites de? Slites de over den store overflaten i midten, eller er det i ytterkantene?

Jeg hadde en bitteliten slitekant i begge kanter, men det var selve den store overflaten i midten som var høyest og det er vel den som er i kontakt med løfterne?

Men jeg hadde forskjell på slitekanten på de 2 jeg nådde fra påfylling der den ene var litt slitt i ytterkanter, men den andre var helt jevn helt ut.....normalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har den nok ikke varmer nei.

Slangen du nevner tipper jeg er innsugsslangen. Går fra intercooleren under lykta og til røret for manifoldene.

Ang kamakseler og hvor de slites kan du se her kanskje: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293&highlight=allroadmotor

Tappene som du ser er slitt på de bildene skal egentlig være helt jevne og glatte uten kanter av noe slag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.