Bytte fra ADR(1,8) til AEB(1,8T)

Anbefalte innlegg

Hva må til byttes av ledningsnettet i et motorbytte fra 1,8 til 1,8T?

må alt El. i hele bilen byttes ut?

Eller er det bare nye ledninger som hører til turbo osv?

 

Tenker på å kjøpe komplett motor ifra Sverige...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt heller til en annen bil med 1.8T,mye enklere. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket dette for noen år siden.Svaret jeg fikk den gang var at alt måtte byttes.Kjempejobb osv...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt av motorledninger.. dvs, alt fra boksen og til motoren.. grei jobb detta da det ligger ganske åpent..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, problemet med å kjøpe ny bil med TQ er at de er forholdsvis dyre, med tanke på hva jeg får for min når jeg selger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men om jeg har en komplett 1,8t for hånden, vil det ikke bare være å koble de kablene som trengs, og bytte til 1,8t styreenhet,hjerne osv?

 

Veit om noen som kan hjelpe meg jobben...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt bil! hvis du tenker på verdi på bilen din når du selger den og det er bytta til turbomotor og den ikke er levert med det så faller verdien enda mer etter min betraktning! Skulle du være så uheldig og havne i ulykker osv så har du ditt på det rene der også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bremsene er like store på 1,8 som på 1,8T, så skal det vel ikke være noe stort problem å få godkjent dette. Bilen er en 96 modell, så han slipper vel også å betale avgift for de ekstra hk han henter ut. Kan ikke tenke meg til at forsikringa skal blir noe særlig dyrere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort dette... er gjort på ei helg... skifter hjernen, ledningsnettet og gjør om litt på motorfestene, men ikke no sveising eller kapping! kurant jobb, men skaff deg downpipe først for dette er ikke likt... sørg for at den motoren du handler er i god stand.. min var det koks i så har brukt noen kroner på å rette opp dette nå pga turbo + oljepumpe havari... bremser foran på 1.8 er 280mm mens 1.8T er 288mm.. dette må skiftes, da anbefales jeg å bytte til 312 mm når du først er i gang... selve byttet er helt kurant, og det er nok godkjenninga også! når du får den godkjent så står det i vognkortet at den er godkjent med turbo, lik forsikring... ser ingen grunn til å bytte bil om du kan eller har med deg noen som kan å skru

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort dette... er gjort på ei helg... skifter hjernen, ledningsnettet og gjør om litt på motorfestene, men ikke no sveising eller kapping! kurant jobb, men skaff deg downpipe først for dette er ikke likt... sørg for at den motoren du handler er i god stand.. min var det koks i så har brukt noen kroner på å rette opp dette nå pga turbo + oljepumpe havari... bremser foran på 1.8 er 280mm mens 1.8T er 288mm.. dette må skiftes, da anbefales jeg å bytte til 312 mm når du først er i gang... selve byttet er helt kurant, og det er nok godkjenninga også! når du får den godkjent så står det i vognkortet at den er godkjent med turbo, lik forsikring... ser ingen grunn til å bytte bil om du kan eller har med deg noen som kan å skru

 

takker!!! akkurat det svaret jeg håpet på: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme girkasse på 1.8Q og 1.8TQ da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig min er lavere giret vel? men de skal vel passe sammen fordet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt bil! hvis du tenker på verdi på bilen din når du selger den og det er bytta til turbomotor og den ikke er levert med det så faller verdien enda mer etter min betraktning! Skulle du være så uheldig og havne i ulykker osv så har du ditt på det rene der også..

 

 

Nå byttet jeg motor på samme måte som kristian har tenkt til her, og jeg kjøpte komplett motor med alt for 10000 og solgte gamlemotoren for 6000 uten ledningsnett og hjerne... Gamlemotoren hadde gått 235k og nye hadde gått 160k.. La ut bilen min for salg for å sjekke etterspørsel og da jeg fikk bud på over 100k så er det vel ikke akkurat verditap...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme girkasse på 1.8Q og 1.8TQ da??

 

Nei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei :)

 

Hva gjør man ved bytte av motor da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I mitt tilfelle vil ikke jeg få nok cash hvis jeg skal selge bilen min sånn den er nå, for å så ha råd til A4 TQ...

Så et motorbytte vill vært bedre!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis de girkassene ikke er like, hva gjør man da? :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De passer vel omhverandre da 1,8 og 1,8t motorene er identiske i konstruksjon.

Er ganske sikkert bolt on på din orginale kasse, men denne er antagelig ikke like holdbar som en 1,8t kasse. Mulig forskjellig clutch størelse også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gjort dette... er gjort på ei helg... skifter hjernen, ledningsnettet og gjør om litt på motorfestene, men ikke no sveising eller kapping! kurant jobb, men skaff deg downpipe først for dette er ikke likt... sørg for at den motoren du handler er i god stand.. min var det koks i så har brukt noen kroner på å rette opp dette nå pga turbo + oljepumpe havari... bremser foran på 1.8 er 280mm mens 1.8T er 288mm.. dette må skiftes, da anbefales jeg å bytte til 312 mm når du først er i gang... selve byttet er helt kurant, og det er nok godkjenninga også! når du får den godkjent så står det i vognkortet at den er godkjent med turbo, lik forsikring... ser ingen grunn til å bytte bil om du kan eller har med deg noen som kan å skru

 

Hvordan gjorde du det med girkasse da?

Holder den ennå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girkassen passer nok antageligvis, men det tar jeg ingen garanti for :>

Men de er forskjellig giret i hvertfall, så det er definitivt ikke samme kassen. Overrasker meg ikke om det sitter en annen clutch i 1.8T i forhold til 1.8 nei. Denne bør jo uansett oppgraderes om man tenker å få på litt trim :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som sikekrt skal gjøres av trim blir jo stage 3 chip på ts-racing og kansje større turbo,IC etterhvert, så ny girkasse trengs kansje ja : rolleyes:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.