#1 Skrevet April 11, 2007 Hva må til byttes av ledningsnettet i et motorbytte fra 1,8 til 1,8T? må alt El. i hele bilen byttes ut? Eller er det bare nye ledninger som hører til turbo osv? Tenker på å kjøpe komplett motor ifra Sverige... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2007 Bytt heller til en annen bil med 1.8T,mye enklere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2007 Sjekket dette for noen år siden.Svaret jeg fikk den gang var at alt måtte byttes.Kjempejobb osv...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2007 alt av motorledninger.. dvs, alt fra boksen og til motoren.. grei jobb detta da det ligger ganske åpent.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2007 okey, problemet med å kjøpe ny bil med TQ er at de er forholdsvis dyre, med tanke på hva jeg får for min når jeg selger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2007 Men om jeg har en komplett 1,8t for hånden, vil det ikke bare være å koble de kablene som trengs, og bytte til 1,8t styreenhet,hjerne osv? Veit om noen som kan hjelpe meg jobben... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2007 Bytt bil! hvis du tenker på verdi på bilen din når du selger den og det er bytta til turbomotor og den ikke er levert med det så faller verdien enda mer etter min betraktning! Skulle du være så uheldig og havne i ulykker osv så har du ditt på det rene der også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2007 Hvis bremsene er like store på 1,8 som på 1,8T, så skal det vel ikke være noe stort problem å få godkjent dette. Bilen er en 96 modell, så han slipper vel også å betale avgift for de ekstra hk han henter ut. Kan ikke tenke meg til at forsikringa skal blir noe særlig dyrere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 16, 2007 har gjort dette... er gjort på ei helg... skifter hjernen, ledningsnettet og gjør om litt på motorfestene, men ikke no sveising eller kapping! kurant jobb, men skaff deg downpipe først for dette er ikke likt... sørg for at den motoren du handler er i god stand.. min var det koks i så har brukt noen kroner på å rette opp dette nå pga turbo + oljepumpe havari... bremser foran på 1.8 er 280mm mens 1.8T er 288mm.. dette må skiftes, da anbefales jeg å bytte til 312 mm når du først er i gang... selve byttet er helt kurant, og det er nok godkjenninga også! når du får den godkjent så står det i vognkortet at den er godkjent med turbo, lik forsikring... ser ingen grunn til å bytte bil om du kan eller har med deg noen som kan å skru 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 16, 2007 har gjort dette... er gjort på ei helg... skifter hjernen, ledningsnettet og gjør om litt på motorfestene, men ikke no sveising eller kapping! kurant jobb, men skaff deg downpipe først for dette er ikke likt... sørg for at den motoren du handler er i god stand.. min var det koks i så har brukt noen kroner på å rette opp dette nå pga turbo + oljepumpe havari... bremser foran på 1.8 er 280mm mens 1.8T er 288mm.. dette må skiftes, da anbefales jeg å bytte til 312 mm når du først er i gang... selve byttet er helt kurant, og det er nok godkjenninga også! når du får den godkjent så står det i vognkortet at den er godkjent med turbo, lik forsikring... ser ingen grunn til å bytte bil om du kan eller har med deg noen som kan å skru takker!!! akkurat det svaret jeg håpet på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 16, 2007 Er det samme girkasse på 1.8Q og 1.8TQ da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 16, 2007 mulig min er lavere giret vel? men de skal vel passe sammen fordet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 16, 2007 Bytt bil! hvis du tenker på verdi på bilen din når du selger den og det er bytta til turbomotor og den ikke er levert med det så faller verdien enda mer etter min betraktning! Skulle du være så uheldig og havne i ulykker osv så har du ditt på det rene der også.. Nå byttet jeg motor på samme måte som kristian har tenkt til her, og jeg kjøpte komplett motor med alt for 10000 og solgte gamlemotoren for 6000 uten ledningsnett og hjerne... Gamlemotoren hadde gått 235k og nye hadde gått 160k.. La ut bilen min for salg for å sjekke etterspørsel og da jeg fikk bud på over 100k så er det vel ikke akkurat verditap... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 17, 2007 Er det samme girkasse på 1.8Q og 1.8TQ da?? Nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 17, 2007 Nei Hva gjør man ved bytte av motor da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 17, 2007 I mitt tilfelle vil ikke jeg få nok cash hvis jeg skal selge bilen min sånn den er nå, for å så ha råd til A4 TQ... Så et motorbytte vill vært bedre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 17, 2007 Hvis de girkassene ikke er like, hva gjør man da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 18, 2007 De passer vel omhverandre da 1,8 og 1,8t motorene er identiske i konstruksjon. Er ganske sikkert bolt on på din orginale kasse, men denne er antagelig ikke like holdbar som en 1,8t kasse. Mulig forskjellig clutch størelse også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 18, 2007 har gjort dette... er gjort på ei helg... skifter hjernen, ledningsnettet og gjør om litt på motorfestene, men ikke no sveising eller kapping! kurant jobb, men skaff deg downpipe først for dette er ikke likt... sørg for at den motoren du handler er i god stand.. min var det koks i så har brukt noen kroner på å rette opp dette nå pga turbo + oljepumpe havari... bremser foran på 1.8 er 280mm mens 1.8T er 288mm.. dette må skiftes, da anbefales jeg å bytte til 312 mm når du først er i gang... selve byttet er helt kurant, og det er nok godkjenninga også! når du får den godkjent så står det i vognkortet at den er godkjent med turbo, lik forsikring... ser ingen grunn til å bytte bil om du kan eller har med deg noen som kan å skru Hvordan gjorde du det med girkasse da? Holder den ennå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 20, 2007 Girkassen passer nok antageligvis, men det tar jeg ingen garanti for :> Men de er forskjellig giret i hvertfall, så det er definitivt ikke samme kassen. Overrasker meg ikke om det sitter en annen clutch i 1.8T i forhold til 1.8 nei. Denne bør jo uansett oppgraderes om man tenker å få på litt trim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 20, 2007 det som sikekrt skal gjøres av trim blir jo stage 3 chip på ts-racing og kansje større turbo,IC etterhvert, så ny girkasse trengs kansje ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...