#1 Skrevet April 11, 2007 Hei. Holder på med en russebuss, og idag, etter flere ukers venting, fikk vi batteriene våre, til en verdi av 4000kr. Setter alt inn og gleder oss til å starte... Men da begynner det å gnistre skikkkelig. Minuspolen er da halvveis smelta. Det viser seg at en genial sjel har merket -polen med rødt og pluss polen med svart.... Så hva kan vi gjøre? Pakka alufolie rundt? Smelte på mer tinn/bly? Litt ugunstig å kjøpe nytt batteri da disse er ekstremt dyre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 11, 2007 Kan du ikkje klare å få dette på garanti?!?? Å leike med batteri er ingen spøk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 11, 2007 Blir nok vanskelig det... Da det er vårt ansvar å forsikre oss om at kablene er riktig merket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2007 Idag prøvde jeg en løsning. Brukte kobbertråd til å tvinne rundt, for å få klemma til å sitte rundt polen. Men fikk ikke startet, da jeg ikke hadde med nøkkelen. Er det farlig å tvinne kobbertråd rundt? Tenkte med en gang på at jeg lagde en spole... Men dette skal vel gå bra? Legger ved et bilde. Har viklet rundt med kobbertråd for å få den mest mulig rett, slik at det blir mest mulig kontaktflate. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2007 Hei. Holder på med en russebuss, og idag, etter flere ukers venting, fikk vi batteriene våre, til en verdi av 4000kr. Setter alt inn og gleder oss til å starte... Men da begynner det å gnistre skikkkelig. Minuspolen er da halvveis smelta. Det viser seg at en genial sjel har merket -polen med rødt og pluss polen med svart.... Så hva kan vi gjøre? Pakka alufolie rundt? Smelte på mer tinn/bly? Litt ugunstig å kjøpe nytt batteri da disse er ekstremt dyre. Tror man kan lage støpeform av potet. Ja det hørtes fantastisk lurt ut, men det er faktisk sant. Jeg skal høre med han som har gjort dette i morgen. Tror det bare var å tilpasse støpeformen og bruke tinnsparkel som du varmer opp, smelter ned i formen. Send meg en påminnelse hvis du ikke hører noe. Evt. kan du høre med de som har levert batteriene om de reparerer dem. Vår leverandør av batteri, Entrack AS fikser sånn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2007 Går greit å bruke kobbertråd, men du vil jo få dårligere kontakt på polen enn om den hadde vært hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2007 tipper det batteriet et godt etter en slik kortslutning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2007 Holder nok fint på strøm det der nå ja Edit; Sikker på at batteriene ikke har løse poler ? Vet ikke hvor mange batterier du har kjøpt, men om dette er noe gelgreier med noe fancy bilstereologo på er det som regel bare å skru av polen og få på en ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2007 Det er 2stk Hanook batterier på 235Ah, de har ikke løse poler. Brukte kobbertråd. Funka fett, hvertfall som en midlertidig løsning. Skal få noen til å bygge de opp på mandag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...