Anbefalte innlegg

Idag påvei til jobb så hørte jeg plutselig at det har kommet en fin knirkelyd fra høyre side foran når jeg svinger. Høres ut som en skikkelig gammel dør fra en skrekkfilm som åpnes hver gang jeg svinger. Er det et spesifikt ledd som denne knirkingen vanligvis kommer fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter 4 "bærearmer" på hver side. Tviler på at de lager knirkelyden, men få jekka opp bilen og se på armene og ledda når du vrir på hjulet. (se etter slakke i foringer etc)

Mulig det kan være leddet for styringen som lager lyden.

Ta en titt det hjelper nok mer om du klarer å frembringe lyden da.

Ps: jeg har bytta "multiknirken" på min og var ikke billig.. Dyre deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Multiknirk" er vel i all hovedsak nedre framre bærearmer. Audi har også en utvidet garantiordning for dette. Husker ikke antall år/km. Jeg fikk skiftet på begge sider i fjor på garanti...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er bærearmene for denne lyden kommer KUN når jeg svinger med stort utslag på rattet. ingen lyd i dumper eller noe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er bærearmene for denne lyden kommer KUN når jeg svinger med stort utslag på rattet. ingen lyd i dumper eller noe.

Brede sommerdekk? Mulig de tar borti noe når du svinger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står fremdeles på vinterdekk. og knirkingen er der om jeg står stille og vrir på rattet også. Det kom helt plutselig idag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Multiknirk" kjennetegnes vel ved knirking ved sving. Knirker det når du står stille å svinger fram og tilbake??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Multiknirk" kjennetegnes vel ved knirking ved sving. Knirker det når du står stille å svinger fram og tilbake??

Yepp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok nedre framre bærearmer...Sjekk ut om du kan får det på garanti....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på at jeg får det på garanti når bilen min er en 2000modell.

er det mulig å smøre de opp for å utsette byttet litt?

Mye jobb å bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt fikk jeg det på garanti i 2005 eller 2006, husker ikke helt når det var, og jeg har en 1999 mod. Så ville hverfall prøvd. Har hørt at noen driver å smører de opp ja, men vet ikke om det fungerer. Evt. å skifte de selv fikser du lett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smurte opp igjen på min 1996 mod A4 quattro for 5 år siden.

Snakket med nåverende eier og han hadde fortsatt ikke byttet noen så det funker fortsatt.

Jeg smurte opp igjen ved å varme opp greas til det ble så flytende at det kunne trykkes gjennom en sprøytespiss.

Stakk så et lite hull og fylte leddet med ny grease.

Stilt som i graven etter denne operasjonen. Kan anbefales.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det knirker faktisk i dumper også la jeg merke til nå. Er det kuleleddene som sitter ytterst mot hjulet jeg må få presset inn litt fett i da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en sånn arm liggende.. send pm om intresse..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut fra erfaring så pleier nedre fremre bære arm og knirke.

nedre bakre pleier og slå klakke, begge øvre hører du godt kjøre over dumper og du hører den gode klakke lyden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ut fra erfaring så pleier nedre fremre bære arm og knirke.

nedre bakre pleier og slå klakke, begge øvre hører du godt kjøre over dumper og du hører den gode klakke lyden.

Støtter definitivt den.

Stikk evt. hull i mansjetten på de fremre nedre og sprøyt fett e.l inn i mansjetten. Blir lyden borte da veit du hva som må skiftes!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.