#1 Skrevet April 12, 2007 Jeg har søkt litt rundt, men ikke funnet noe konkret om når denne skal byttes. Passelaten skal på service i løpet av Mai, og da lurer jeg på om reg. reim må byttes. Den ble byttet på 60k, men det var pga mistanke om produksjonsfeil på orginalreimen. Siden bilen har gått 130k nå er det 70k siden den ble byttet. Jeg hører forskjellig overalt.. noen sier 60k, noen sier 90 og andre sier 120k. Noen som VET intervallet på disse motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2007 Rimlig sikker på at det er ved 90k på tdi. Det er 120k på 1.8 20v +turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2007 Rimlig sikker på at det er ved 90k på tdi. Det er 120k på 1.8 20v +turbo Da tror jeg min skal få lov til å gå litt over tiden, så tar jeg den på 160k service, om jeg fortsatt har bilen da. Begynner å bli sugen på en Civic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2007 115hkPD byttes hver 60k 100/130hkPD hver 90k fram til 04/05 mod.da er det hver120k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2007 x antall KM eller 5 år. Derfor ble min bytta 10000km før KM-frist. Men den så helt strøken ut da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2007 jeg vill IKKE anbefalle å gå over tiden.. er flere remmer som har røket både før og etter tiden.. hos oss skifter vi disse ved max 80k eller hva som er mulig da bilene kommer til oss.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2007 jeg vill IKKE anbefalle å gå over tiden.. er flere remmer som har røket både før og etter tiden.. hos oss skifter vi disse ved max 80k eller hva som er mulig da bilene kommer til oss.. Jeg kommer ikke til å gå over tiden, men jeg kommer nok til å kjøre 5000km over 90k. Ettersom reim ble byttet i 2005 har jeg nok å gå på i forhold til alder Takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2007 Begynner å bli sugen på en Civic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2007 nye civic er kul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2007 Hihi ... Tenkte jeg skulle være skikkelig kul og plastikk for mer penger en det er hester i bilen. Det alle de tøffe har, er det ikke? Neida, skal ikke ha noe Civic. Ikke tale om. Kjedet meg på jobben når jeg skrev innlegget, så tenkte jeg skulle se om det ble noe reaksjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2007 Hihi ... Tenkte jeg skulle være skikkelig kul og plastikk for mer penger en det er hester i bilen. Det alle de tøffe har, er det ikke? Neida, skal ikke ha noe Civic. Ikke tale om. Kjedet meg på jobben når jeg skrev innlegget, så tenkte jeg skulle se om det ble noe reaksjon Hehe Og han her gikk rett i baret nye civic er kul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2007 Jeg kommer ikke til å gå over tiden, men jeg kommer nok til å kjøre 5000km over 90k.Ettersom reim ble byttet i 2005 har jeg nok å gå på i forhold til alder Takk for alle svar gjør som du vil.. men skyld ikke på oss når remma ryker da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2007 gjør som du vil.. men skyld ikke på oss når remma ryker da Såpass burde den tåle synes jeg Hva koster det egentlig å få byttet denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 12, 2007 Jeg fikk bytte reima på min bil da jeg kjøpte den. Den var da gått 84000. Jeg forlangte bytte ved kjøp. De snakket om at det lå på 6-7000,-. Var visst litt arbeid. Jeg fikk komplett service på bilen i prisen, så jeg veit ikke eksakt hva det koster. Det med produksjonsfeil på reimene har jeg også hørt før. Man kunne visst se det på reima, om den hadde en glatt eller ruglete overflate. Var den glatt var det sjanser for at den ikke var bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 13, 2007 Jeg fikk bytte reima på min bil da jeg kjøpte den. Den var da gått 84000. Jeg forlangte bytte ved kjøp. De snakket om at det lå på 6-7000,-. Var visst litt arbeid. Jeg fikk komplett service på bilen i prisen, så jeg veit ikke eksakt hva det koster. Det med produksjonsfeil på reimene har jeg også hørt før. Man kunne visst se det på reima, om den hadde en glatt eller ruglete overflate. Var den glatt var det sjanser for at den ikke var bra. I see. 6-7000,- er alt for mye, får nesten 2 uker i thailand for det. ... tror jaggu jeg bytter den selv. Kan da ikke være så vanskelig å bytte en forbasket reim. I grove trekk er det bare å passe på at alle pilene peker dit de skal når jeg monterer den nye, right? Jeg finner sikkert en god forklaring på nettet ... er tross alt bare mekanikk, og ikke hjernekirurgi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 13, 2007 Lag merke på både tannreima og tannhjula på eksakt samme sted. En farge på veiva og en annen på kamakslen. Bruk lakkstift e.l Ta av reima og tell antall tenner mellom merkene. VÆR NØYE!! Husk i hvilken retning du teller. Med eller mot klokka. Lag merke på et hvilket som helst sted på den nye reima med den ene fargen. Tell samme antall tenner som på den gamle reima og sett neste fargemerke der. VÆR NØYE!!! Teller du feil sier det BANG! Pass på å telle i samme retning som på den gamle reima. Med eller mot klokka. Sett så på den nye reima slik at merkene på denne stemmer med de du lagde på tannhjula. VOILA! Skift også vannpumpa, stramme og løpehjul i samme slengen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 13, 2007 Såpass burde den tåle synes jeg Hva koster det egentlig å få byttet denne? hva den burde tåle er en sak.. men 5000 over er ganske mye.. ville byttet denne føre intreval.. men som sakt..gjør hva du vil.. men ryker denne er hele motoren din så å si skrot.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 13, 2007 Lag merke på både tannreima og tannhjula på eksakt samme sted. En farge på veiva og en annen på kamakslen. Bruk lakkstift e.l Ta av reima og tell antall tenner mellom merkene. VÆR NØYE!! Husk i hvilken retning du teller. Med eller mot klokka. Lag merke på et hvilket som helst sted på den nye reima med den ene fargen. Tell samme antall tenner som på den gamle reima og sett neste fargemerke der. VÆR NØYE!!! Teller du feil sier det BANG! Pass på å telle i samme retning som på den gamle reima. Med eller mot klokka. Sett så på den nye reima slik at merkene på denne stemmer med de du lagde på tannhjula. VOILA! Skift også vannpumpa, stramme og løpehjul i samme slengen. husk at på denne så er det løst kamhjul..dvs at du har småjusteringer der.. ville ikke byttet remma uten spesial verktøy på disse da det er veldig små marginner mellom stempel og ventil inne i motoren.. spesial verktøyet låser veiva i riktig position og nullstiller kammen. så bare strammer du til.. husk at det og er spesiel måte å stramme strammehjulet på disse med 3mm bor for klarings måling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 13, 2007 Den prisen jeg oppgav var nok med vannpumpe osv. Jeg er ikke sikker. Det står i allefall på dokumentasjonen som ligger i bilen. Mener at de må av med hele fronten for å komme til også....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 13, 2007 husk at på denne så er det løst kamhjul..dvs at du har småjusteringer der.. ville ikke byttet remma uten spesial verktøy på disse da det er veldig små marginner mellom stempel og ventil inne i motoren.. spesial verktøyet låser veiva i riktig position og nullstiller kammen. så bare strammer du til.. husk at det og er spesiel måte å stramme strammehjulet på disse med 3mm bor for klarings måling... Egentlig helt enig her, men slikt verktøy er jeg ikke så sikker på at man får kjøpt på f.eks mekonomen e.l. På selve kamakslen kan den fint låses med et 6 mm bor, men på veiva er det verre. Tanken min er at iogmed den gamle reima også var ny engang ble jo timinga innstilt da. Etter tid vil denne pga, at reima blir slitt endres noe. Hvis man da lager merker som jeg nevnte og lar være å løsne justeringsskruene på kamhjulet er du iallefall så nær som mulig uten verktøy. Forutsatt at den nye reima har like mange tenner som den gamle og at du teller RIKTIG, MÅ dette stemme etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...