Vann kom "fossende" inn (Golf IV)

Anbefalte innlegg

På søndagskveld fikk jeg oppleve til min forskrekkelse å få vann inn i bilen. : gråter : 2 vandammer, en foran og en bak på førersia, og dette på rimelig kort tid også. Har ikke opplevd å fått så mye vann i en bil før. : bråk :

Bilen er en Golf IV 02mod. Testa ut litt dagen etterpå og opplevde at vannet kun kom inn i bilen når den sto med fronten oppover i en ca 9% helling oppover og ca 2% helling til høyre. Fikk ikke tid til å teste så serlig mye mere på grunn av reise. Noen som har en ide om hva det kan være som lekker inn vann? :confused:

Til dere som lurer så fikk jeg ut ca 6L med regnvann. regna noe forjævlig den søndagen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om dreneringshullene i vannkassa foran frontruta er åpne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem var helt rene. kom ikke noe vann inn i bilen når den står på flata eller i en svak oppoverhelling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite sannsynlig at det er samme feil, men likevel:

Opplevde det samme for noen år siden på min mors -99 Golf. Der var det faktisk lekkasje i limingen av den originale frontruten som ikke var tett. Det lakk inn i nedkant av ruten på passasjersiden når bilen stod i svak oppoverbakke med fronten.

Vi kjøpte bilen ny, så vi vet den ikke var skiftet på det tidspunktet og VW tok utbedringen det på garantien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannet kom ikke så langt opp som til vindusruta en kunne se at vannet randt inn og rett ned på clutchpedalen. virket som vannet kom inn gjenom kablegjenomføringa i torpedovegen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag:

Demonter viskere og dekselet nederst på frontruta.

Skru ut 2stk muttere som holder fast kabelgjennomføringa på venstre side i vannkassa. (svart firkanta boks)

Legg på AVTAGBAR rutelim og smell det ihop igjen.

Tipper du er kvitt problemet etter dette:)

Har vært borti dette ørten ganger på denne type bil. spessielt på 00-02modellene er dette et "vanlig" problem ved vannlekkasje

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset. Så det var ikke et vere problem nei :) Får begynne å skru bil da når jeg får planta beina på fast grunn igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.