Anbefalte innlegg

Kva slags innpress må det vere på 9,5 X 20 felger til ein Passat 3B?

Og så skal det vere mykje senk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kva slags innpress må det vere på 9,5 X 20 felger til ein Passat 3B?

Og så skal det vere mykje senk.

Haha, superlav Passat 3B med 9,5x20 foran er langtfra enkelt. Du må i hvertfall valse ut og lakkere forskjermene. ET burde være slik at felgene akkurat ikke butter innover, jeg tipper rundt 38 kan gå klar. ET43 buttet klart da jeg prøvemonterte med AP gewinder. 225/30 20 er eneste reelle dekkalternativ, men felgen vil nok subbe direkte i skjermene både foran og bak hvis ikke bilen er superstiv!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må valse myyyye fram og bak skal dette gå på(med super lav bil....

Jeg skal prøve 8,5 gange 20" med rundt 80mm senk nå... å tviler på at det ikke subber... da er felgene laget på bestilling til bilen... Mania Racing Wortex R hjul(de sa det ikke vile gå no særlig bra med verken 9 elr 10" brei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg veit at det er nokså optimistisk:) Og er fullstendig klar over at det må valses så mykje ein tørr.

Visst eg skal gå for 9,5 X 20 felger så blir det ikkje så mykje senk som å ha den i bunn for det blir noko for tøft.

Men går det greit med 225 dekk på 9,5?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg veit at det er nokså optimistisk:) Og er fullstendig klar over at det må valses så mykje ein tørr.

Visst eg skal gå for 9,5 X 20 felger så blir det ikkje så mykje senk som å ha den i bunn for det blir noko for tøft.

225 går helt fint.. Blir jo en del strekk men det tror jeg du MÅ ha for å si det mildt.. Jeg skal ha 9,5x18 nå om jeg får bestemt meg, og da skal jeg ha 215 dekk på.. Da blir det bare å senke på.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp og det blir seende slik ut. Her vist med BF Goodrich G-force dekk

3 Bakhjul sedan 50.JPG

bilde84.jpg

messebilde2_50.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo heilt perverst: rock : Den var vel ikkje til å køyre med slik eller?

Det blir nok ikkje 9,5 felg på meg i første omgang. Eg fekk prisen på OZ Superleggra III i går og det var jo ikkje akuratt ein hyggeleg pris:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo heilt perverst: rock : Den var vel ikkje til å køyre med slik eller?

Det blir nok ikkje 9,5 felg på meg i første omgang. Eg fekk prisen på OZ Superleggra III i går og det var jo ikkje akuratt ein hyggeleg pris:o

Joda kjørte mange mil med dette, men husk at jeg ikke hadde slikt hjul foran også ;) Så jeg ville nok heller satset på 9x20 rund baut med samme dekk hvis jeg planla noe i samme duren. Dette var forresten ET43, så vet du hvor langt ut det stikker bak på 3B(G)

OZ er bra felger, og koster deretter dessverre...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igjen inne på tanken med 9,5x20" på Passaten, men har innsett at det ikkje er håp framme for 9,5".

Har målt og målt fleire ganger bak om det vil gå med ET 43 og eg ser ganske mørkt på det. Syns det ser ut til at hjule vil gå i innerskjermen mot bensintanken på det høgre hjulet. Trur eg kan kappe ut eit stykke i innerskjermen for bedre plass. På venstre hjulet er det ikkje problem for der er jo ikkje den påfyllingstussen. Kan du huske Runar korleis det var på din?

Tenker på å gå for identisk dim. på hjulene som du hadde Runar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er igjen inne på tanken med 9,5x20" på Passaten, men har innsett at det ikkje er håp framme for 9,5".

Har målt og målt fleire ganger bak om det vil gå med ET 43 og eg ser ganske mørkt på det. Syns det ser ut til at hjule vil gå i innerskjermen mot bensintanken på det høgre hjulet. Trur eg kan kappe ut eit stykke i innerskjermen for bedre plass. På venstre hjulet er det ikkje problem for der er jo ikkje den påfyllingstussen. Kan du huske Runar korleis det var på din?

Tenker på å gå for identisk dim. på hjulene som du hadde Runar.

Mener å huske at det var god klaring innover på 3BG sedan, men kan jo være forskjeller på 3B og 3BG og sedan og st.vogn. Er nok å fordel å få felgen så langt inn som mulig for å hindre at felgen stikker utenfor. Dekket beskytter heller ikke felgen fra å treffe skjermen så bilen må være stiv og ikke for lav bak, men ca 60mm skulle gå. En 3-5mm spacer bak vil nok være mulig, men ikke ideelt.

Foran butta 9,5 toms felgen (ET43 fortsatt) klart i fjærbenet, men 9x20 ET40 gikk fint (bygger ca 9mm mindre innover), så felg i den duren funker bra. OZ Opera fantes forøvrig kun i 8,5x20 ET35 og 40 og 9,5x20 ET43 i dette designet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.