#1 Skrevet April 12, 2007 Fikk tak i TUV på 9 x 16 ET 15 med 215/40/16 dekk til Golf 3 nå. hvordan skal biltilsynet stille seg til det? Orginalt ET er jo 37 eller 38....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2007 Så lenge du har TUV papier på det skal de ikke kunne si noe på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2007 Håper det. Men man vet jo aldri.... Noen som har prøvd før? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2007 Av erfaring så vet jeg at de kan kreve TUV-papirer på den felgene du faktisk har på bilen. Det nytter ikke å komme med papirer på ATS-felger hvis det er O.Z. du har...i værste fall. Det sier seg egentlig selv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 12, 2007 Av erfaring så vet jeg at de kan kreve TUV-papirer på den felgene du faktisk har på bilen. Det nytter ikke å komme med papirer på ATS-felger hvis det er O.Z. du har...i værste fall. Det sier seg egentlig selv... nei, altså papirene er til Borbet BS (eller sport om du vil) som jeg har. Så det er riktige papirer til riktige felger. Får vel bare krysse fingrene og være YYYYYderst ydmyk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 12, 2007 Så lenge papirene er til de felgene du har på bilen så skal de godkjenne det. Hvis du er uheldig å treffer en som har en dårlig dag så kan de be om papirer på norsk eller papirer som er stemplet og signert av norsk importør. Det er delte meninger om dette er noe de kan kreve, men det hender nå i hvert fall at de gjør det. Min erfaring er å være hyggelig og imøtekommende og oppføre seg som folk...ikke slenge papirene i disken og forlange en godkjenning...du skjønner hva jeg mener... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 12, 2007 Hvis du har senkesett så bør du sjekke på papirene der om de også godkjenner dekkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 12, 2007 Så lenge papirene er til de felgene du har på bilen så skal de godkjenne det. Hvis du er uheldig å treffer en som har en dårlig dag så kan de be om papirer på norsk eller papirer som er stemplet og signert av norsk importør. Det er delte meninger om dette er noe de kan kreve, men det hender nå i hvert fall at de gjør det. Min erfaring er å være hyggelig og imøtekommende og oppføre seg som folk...ikke slenge papirene i disken og forlange en godkjenning...du skjønner hva jeg mener... Japp. =) Har vært der en del ganger tidligere =) Men aldri med dekk og felg. Men kommer til å kjøre snillmodus ja =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 12, 2007 Hvis du har senkesett så bør du sjekke på papirene der om de også godkjenner dekkene. Hva mener du? At senkesettet tolererer slik felg? / At felgen tolererer slik senk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 12, 2007 Har du sett i tüv-papirene om det står noe prikk og stjerne som henviser til noe valsing eller andre ting som må gjøres med skjermene ??? Står ofte en liste helt bakerst eller nederst på siden med masse henvisninger og tall og prikker og stjerner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 12, 2007 Hvis du har senkesett så bør du sjekke på papirene der om de også godkjenner dekkene. De har vel strent tatt ikke noe med hverandre å gjøre vel? Det er egne godkjenningspapirer på felg/dekk og senkesettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 12, 2007 Har du sett i tüv-papirene om det står noe prikk og stjerne som henviser til noe valsing eller andre ting som må gjøres med skjermene ??? Står ofte en liste helt bakerst eller nederst på siden med masse henvisninger og tall og prikker og stjerner. Nei, har ikke sjekket dette. Men de går innenfor skjermkant pga "superwide flears" fra Rieger. Så håper det eliminerer det problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 12, 2007 Skal ikke være noe problem dersom papirene tilhører felgene og papirene sier at dem passer på bilen. Du bør som nevnt sjekke om det står noe merknad noe sted angående senk/felg i noen av papirene. Disse godkjenningene er vel ofte gjort basert på original bil (dvs felgene på usenka bil og senkesettet på bil med org hjul), så om det tar borti bilen ved full sving/demp, så kan det jo bli litt problemer. Men umulig er det ikke, vet om en i Stavanger som fikk godkjent Keskin-felger i 9*16 på G3 for noen uker siden. Hvis du er uheldig å treffer en som har en dårlig dag så kan de be om papirer på norsk eller papirer som er stemplet og signert av norsk importør. Det er delte meninger om dette er noe de kan kreve, men det hender nå i hvert fall at de gjør det. Nå står det ganske enkelt i Kjøretøyforskriften at dokumentasjonen ved enkeltgodkjenning kan kreves oversatt til norsk dersom den ikke foreligger på norsk, svensk eller dansk, så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 13, 2007 De har vel strent tatt ikke noe med hverandre å gjøre vel? Det er egne godkjenningspapirer på felg/dekk og senkesettet. I de fleste godkjenningspapirer står det faktisk at godkjenningen kun gjelder orginal dekkdimensjon og felgbredde. Noen ganger også bare med en eller to alternative dimensjoner. Blir dog mer og mer vanlig at du kan bruke de felger som har ABE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...