Fungerer 20VT dynamo og servopumpe på Type 85?

Anbefalte innlegg

Til dere som har en type 85 coupe quattro med 20VT!

 

skal snart nedi med en AAN i min Coupe Quattro Type 85....

Vil det funke å bruke servopumpa fra AAN på den orginale snekken på bilen? eller vil dette gå til ********? det samme med Dynamoen.

 

Lurer på dette fordi det blir mindre arbeid visst dette fungerer......

 

Takker for alle svar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det burde ikke være noe i veien for at du kan bruke dynamoen fra denne motoren, men servoen burde du absolutt bytte! AAN servoen har mye høyere trykk enn den originale... Og dette kan resultere at du sprenger styre snekka!

Jeg vet at det er noen som kjører med AAN servoen uten at det har skjedd noe, men hvorfor risikere den ekstra kostnaden hvis man kan unngå det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker orginal pumpa og dynamo fra aan motorn min,ikke noe problem det,kjørt sånn i 2 år snart.

 

bare sendre olja fra det uttaket til bremsekartforsterker tilbake i tanken;=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener aan pumpa er på 120 bar mens den som er org i min (typ 89) er på 100 bar. Bruker den originale på 100 i min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker orginal pumpa og dynamo fra aan motorn min,ikke noe problem det,kjørt sånn i 2 år snart.

 

bare sendre olja fra det uttaket til bremsekartforsterker tilbake i tanken;=)

 

ok. da prøver eg det! snekka er vel lik på fwd og quattro? visst snekka skulle ryke, er vel lettere å få tak i en brukt fra en Fwd enn en quattro bil....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. da prøver eg det! snekka er vel lik på fwd og quattro? visst snekka skulle ryke, er vel lettere å få tak i en brukt fra en Fwd enn en quattro bil....

 

ja dem skal vel være like dem ja,er vel likt på audi 80 og tenker jeg,er ikke umulig at golf2 passer og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. har du et nærbilde av motorrommet ditt? bilde av patenten på uttaket på bremsekraftforsterker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å huske at hvis man peller ut ventilen nede i hullet kan man blinde hullet slik at man slipper 2 slanger til tanken. Jeg ville uansett heller satset på å tilpasse den originale slik at du slipper å stå på ett treff med blåst tannstang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert S4 pumpe/dynamo på 3-4 eldre biler og ikke hatt noe form for problem.

 

Har laget et lite rør fra minste uttak på servo pumpen og inn på ene slangen,

fikk problem med å bare blende den. Har bilde hjeme men er offshore igjen nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert S4 pumpe/dynamo på 3-4 eldre biler og ikke hatt noe form for problem.

 

Har laget et lite rør fra minste uttak på servo pumpen og inn på ene slangen,

fikk problem med å bare blende den. Har bilde hjeme men er offshore igjen nå.

 

Har du mulighet for å poste bilde ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mulighet for å poste bilde ?

 

 

Har ikke noe bilde så viste det på pc, men skal skaffe det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.