Bytte bremseskiver/klosser A4 B5,mye jobb?

Anbefalte innlegg

Har man propanvarmer får man av abs kransen forholdsvis lett med to store trekker på hver side. Kommer litt ann på hvor ille det ser ut men det pleier som regel å funke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil, så er det enklest å demontere kransen ved å broke hammer og dor gjennom bolthulla.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt riktig, Håkon.

Og det er ikke forskjell på lager før/etter 97 skal jeg mene, det som derimot er forskjellig er tetningsringen som føler med hjullagersats på biltema. Kjøp en ny tetningsring på møller for 70kr, og kjøp hjullageret på bilrema, så er du good to go.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Espen, vurderer du slissa/borra til din FWD? funnet noen sted det er ålreit pris på dette?

evt. hva slags klosser går du for?

Har samme type bil, bare 97mod. Har sterkt vurdert bremse utskiftning selv

Nei. Tror det blir skiver fra biltema, og klosser fra et annet sted. Har kjørt på skiver fra Biltema før, og de holdt mål de.. Litt mer skeptisk til klosser..

Jeg skal skifte fordi bremsene bak ruster som faen, og det har gått litt på, fordi gliderne på kaliperen bak ikke er smurt på en stund. Skal overhale kalipern samtidlig.

Gjør dette også fordi jeg skal selge snart, og liker at ting er i grei stand da det selges, istedet for at det er på randen til å måtte byttes.

Og det er ikke forskjell på lager før/etter 97 skal jeg mene, det som derimot er forskjellig er tetningsringen som føler med hjullagersats på biltema. Kjøp en ny tetningsring på møller for 70kr, og kjøp hjullageret på bilrema, så er du good to go.

Takk for tipset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det denne du mener? (b 8D0 501 641A).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener den så slik ut ja. Jeg har forresten en til overs, fordi med en feiltagelse ble det brukt en av de gamle typene på ene siden på min.. som forøvrig funket helt fint det også. Selv om det muligens ikke er optimalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 2 stk på Møller i dag jeg ;)

I ETKA står det jo at hjullagersatsen er lik både på 95-97, 98-99 og 99-01.. Så er ikke sikkert det trengs, men da kan jeg jo alltid levere tilbake om jeg har de til overs.

Men faen meg ingen som har igjen hjullager, så må vente på det.... Er vel best å bytte de, istedet for å bruke opp igjen de gamle..!?

Håper jeg har fått med alt da, så jeg slipper å sitte og klø meg i hodet hvis jeg mangler noe.

(Har skiver, klosser, overhaling til kaliper, hjullager, ny tetningspakning, abs-krans, pluss nye bolter som jeg demonterer til bremsene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.