Anbefalte innlegg

er det noen som vetom noen som har fanger , lamper og panser til s6 stående for salg. har tenkt å bygge om min s4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lykter som jeg bruker i dag, med litt artbeid blir de bra, hele i glass og sånn, men venstre lampa har trøbbel med høydestaget (til justering av høyde) høyre er greri, men har littt dårlig reflektor i kjørelyslinse, ryker billig, 800 pluss frakt for begge..

 

Mvh Trond

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er diskutert i en annen tråd tidligere. Orker ikke finne den nå, men søker du så finner du også.

 

Du må også ha nye skjermer forran ihvertfall + tilhørende blinklys. Kan nok klare deg uten, men det vil se litt rart ut da lykteglasset er lavere på S6 enn på S4. S6 lykteglasset vil da være lavere enn blinklyset på S4 hvis du skjønner. Det ser litt rart ut. Det du trenger er altså:

 

Framskjermer

Panser m/grill

Lykteglass (selve lyktene er like)

Fanger + festebraketter

Deksler under lyktene + festebraketter

Blinklys

 

Så er da spørsmålet hvordan det vil se ut med denne fronten sammen med S4 dørlister og bakfanger. Som du skjønner, det blir fort dyrt og ganske omfattende. Brukte S6-deler går ikke billig heller. Hvis du ser på kjøp/salg delen av forumet så var det ihvertfall et komplett S6-look tilsalgs for en stund siden. Vet ikke om det er solgt. Men du kan jo kontakte selger (Vidar Skotheim) og høre. Good luck!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er diskutert i en annen tråd tidligere. Orker ikke finne den nå, men søker du så finner du også.

 

 

 

Så er da spørsmålet hvordan det vil se ut med denne fronten sammen med S4 dørlister og bakfanger. Som du skjønner, det blir fort dyrt og ganske omfattende. Brukte S6-deler går ikke billig heller. Hvis du ser på kjøp/salg delen av forumet så var det ihvertfall et komplett S6-look tilsalgs for en stund siden. Vet ikke om det er solgt. Men du kan jo kontakte selger (Vidar Skotheim) og høre. Good luck!

 

syns faktisk ikkje det kræsjer md s6 fangere og s4 lister...s4 listene er jo faktisk minder(smalere) en S6 listene...trenger bare å få litt lakk på dei så er det godt som gull, er minn meining iallefall.. kan legge ved et bilde av min md s6 fangere og lakka s4 lister...

 

x1pqP5noGPWAA72E3Q3ZyjkslEdcEaPDN6Z.jpg

 

såg nå at eg ikkje har noen gode bilder av bilen fra siden ( sikkert for at eg ikkje vill visa dei fine UFOane mine :P ) men skal se om eg får tatt noen i mårra etter en liten vask..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lykter som jeg bruker i dag, med litt artbeid blir de bra, hele i glass og sånn, men venstre lampa har trøbbel med høydestaget (til justering av høyde) høyre er greri, men har littt dårlig reflektor i kjørelyslinse, ryker billig, 800 pluss frakt for begge..

 

Mvh Trond

 

Hvite blinklys kan og følge med i prisen, hele og greie..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lampene til Trond er SOLGT til meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

holder også på å bygge om fra S4 til S6, men ang dørlistene så ser det ut til at S6 listene trenger et ekstra spor i døra som klipsene skal gripe i. stemmer dette? er det bare å kutte vekk de ekstra "ørene" på klipsene ?

 

mvh owe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått på mine S6 lister enda, men slik jeg har blitt fortalt er høla i dørene ulike på S6 kontra S4. Festeklipsene kan en derfor i utgangspunktet se bort ifra.

 

Er derimot et gjengehull i hver ende av de "store" listene. Disse kan brukes til å skru listene fast fra innsida av døra ved å borre små hull i døra og bruke skruer med like gjenger. Mellom disse festepunktene kan en bruke en en form for "list-tape" eller lignende. De små listene på skjermene må en nesten lime.

 

Har som sagt ikke gjort dette selv enda, så beskrivelsen over er en fremgangsmåte som en annen her på forumet hadde brukt med bra resultat. Mulig du finner på en annen bra løsning med de eksisterende klipsene. Isåfall er jeg meget interessert i å høre fra deg hvordan du løste det. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm. takk for info om alt dette. trodde ikke det var så mye som måtte gjøres.

jeg får vel begynne med å få tak i komplett nytt listverk, og heller restaurere den jeg har og beholde den som en orginal s4 uten alt for mye ombygg(bortsett ifra motor!hehe) noen som vet hvor jeg kan få tak i listverk og silikonslanger til motor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.