#1 Skrevet April 13, 2007 Har mer og mer i det siste hatt problemer med å få start. Av og til funker det fint, men av og til er den veldig treg.. Problemet er slik at jeg kinner, og plutselig hoster bilen inni mellom og så enten starter motoren eller startmotoren begynner å hyle. Ringte Møller og dei skulle ha 1400,- for innslagsrelè. Sjekka mekonomen og dei skulle ha 1800,- for en byttestartmotor, noen som vet om innslagsreleet følger med på denne fra mekonomen? Noen som veit om rimeligere plasser å få tak i innslagsrelè? Dersom det ikke er relè'et kan det da være fordelerlokket som er sprekke i, men da ville jeg vel merka det under vanlig kjøring også kanskje? Når motor er i gang går den helt jevnt og fint, jager ikke, og rykker/napper ikke. Takker for tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 13, 2007 Innslaget er en del av startmotoren, så en byttestartmotor inkluderer også innslag. Nå har jeg ikke åpna en 20v-starter, men i 10v-starteren på en 2.0 jeg hadde så var det faktisk et plastgir inni den for å endre utveksling på drevet til startmotoren. Dette plastgiret var naturlig nok knekt i en zillion biter. Med en generell tanke om at alt slites over tid ville jeg kjøpt en hel byttestarter fremfor kun et nytt innslag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 13, 2007 Ok, da blir det handla komplett byttemotor hos Mekonomen. Jeg må vel sende inn den jeg har da først eller? Det kan jo by på et problem.... Takk for raskt svar Kay 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 13, 2007 Det er vel slik at du får "byttelapp" og leverer inn den gamle når du har bytta? Jeg kjøpte ny vannpumpe på samme måte, de ville ha den gamle som en "byttedel". Den jeg fikk var fabrikksny, men fikk "pant" for den gamle når jeg leverte den inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2007 Okay.. Jeg stikker innom menkonomen på mandag jeg da og hører hvordan dei praktiserer dette med byttedel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...