#1 Skrevet April 14, 2007 Det kommer en rar skjærelyd fra venstre hjul når jeg tar fullt rattutslag mot høyre og kjører i førstegir. Lyden stopper når jeg stopper. Bremseskivene er 3 mm under grensa, men bremseklossene på yttersiden er helt fine (vet ikke åssen de er bak). Drivknuten lager vel mer klakke/knekke lyd. Hva kan være galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 14, 2007 Er ikke 3mm under grensa ganske mye da? Kommer lyden kun når du svinger eller må du berøre bremsepedalen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 14, 2007 Den kommer kun når bilen ruller og jeg svinger maks til høyre. Slakker jeg av på rattet sånn at bilen bare svinger litt så hørers det ingen lyd. Jeg jekket opp bilen og kjente på bremseklossen på baksiden, og der pgs er det masse igjen av. Jeg kjører fremdeles med slitte bremseskiver fordi skivene ennå er tykke og bremseklossene er fine. Skal bytte snart, men vil bare slite ut klossene litt til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 14, 2007 Servopumpe? Lite servoolje kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 14, 2007 Det var nok servoolje (målte mens motoren var slått av). Jeg bøyde litt på det støvdekslet som satt på baksiden før jeg jekket bilen ned.. så prøvde jeg å ta full rattutslag mot høyre etter bilen var kjørt ut, og da var det ingen lyd... kan det ha vært det dekslet? (mulig lyden kommer tilbake senere) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 14, 2007 Hei! Dersom lyden kommer uavhengig av bruk av bremser så er det mest sannsynlig ikke bremsene det er noe problem med, men du kan sjekke varmeskjoldet ved skivene slik at dette ikke er bøyd og skraper mot noe. Siden du har sjekket servo oljenivå og dette er ok, så ville jeg sjekket drivknuter. Disse knaker ved full sving i lav hastighet dersom de er gåene. Dersom det ikke er drivknutene så kan det være et stag/foring som er gåen, men da får du en klunke lignende lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 15, 2007 Da bilen var jekket opp i går, og hjulet var svingt maks til høyre, og jeg snurret på hjulet så kom det ingen lyd. Belgen på drivknuten er helt fin. Det kom heller ingen lyd da jeg testet senere på dagen på en parkeringsplass. Jeg har en mistanke om at fjærbeinslageret er gåen, men kan den sørge for noen sånn lyd? Mulig det har vært en stein mellom skiva og dekslet... finner vel fort ut om lyden kommer tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...