Anbefalte innlegg

Hva bruker dere til å fette boltene når dere bytter felger?

 

Er det noen i det hele tatt som gjør det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberfett er supert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker kobberfett.

-Varmeresistant og holdbart. Aldri hatt noe som helst problem med det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberfett, ja! Hvorfor tenkte jeg ikke på det?

 

Takk! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle burde ha en tube med kobberfett i verktøykassen sin,uunværlig stoff det!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste negative, eller også positivt igrunn, med kobberfett er at det er håpløst å få bort når en vil det...

 

Jeg har også god erfaring med å bruke smørelakk, en type grafittlakk som tørker. Kalles ofte Anti-friction coating, Molykote 3402 eller 321.

Denne tåler også ekstremt høye temperaturer, og trekker ikke til seg støv og skitt på steder der det er fare for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor skal hjulboltene ha "varmeresistant" fett? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor skal hjulboltene ha "varmeresistant" fett? : klø :

 

Nei si det...kanskje det har noe med varmeutviklingen man får fra bremsene å gjøre?:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei si det...kanskje det har noe med varmeutviklingen man får fra bremsene å gjøre?:nana:

 

 

Og det har noe å si på hjulboltene? At bremsene blir varme og derfor må du ha varmebestandi-fett på hjulboltene?

 

Du som tydeligvis er så smart, la meg få en forklaring på det her du, om hvorfor jeg/vi må bruke fett som tåler varme på hjulboltene.

 

*Venter i spenning*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kobberfett tørker ikke ut ved varme slik som mange andre typer fett gjør......dessuten er det greit å ha en tube kobberfett i verktøykassa. Jeg har en tube i Makita-settet mitt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det har noe å si på hjulboltene? At bremsene blir varme og derfor må du ha varmebestandi-fett på hjulboltene?

 

Du som tydeligvis er så smart, la meg få en forklaring på det her du, om hvorfor jeg/vi må bruke fett som tåler varme på hjulboltene.

 

*Venter i spenning*

 

Ingen som har sagt at man MÅ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har sagt at man MÅ.

 

Jaha.

 

Men hvorfor må man da ha "varmeresistant-fett" når man bruker fett på hjulboltene? Hvorfor kan ikke jeg bruke vanlig fett? : klø :

 

Hva er det som gjør at bilfabrikatene ikke bruker fett, og heller ingen racing-team, og jeg kan ikke finne noen bra anbefaling om bruk av fett på hjulboltene. Så det er rart at du skriver dette her da?

 

Nei si det...kanskje det har noe med varmeutviklingen man får fra bremsene å gjøre? :nana:

 

Og nok en gang, siden du virket så smart, jeg vil gjerne vite hvorfor man må bruke varmebestandi-fett når man bruker fett på hjulboltene, har virkelig varmen fra bremsene noe å si på dette?

 

*Spentmann i Sarpsborg*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaha.

 

Men hvorfor må man da ha "varmeresistant-fett" når man bruker fett på hjulboltene? Hvorfor kan ikke jeg bruke vanlig fett? : klø :

 

Sleggefett er vel greit nok, eller?

Bruk gjerne vaselin.....smører jo det også : smil : Er nok et fett hvilket fett man bruker på hjulbolter,men jeg sverger iallfall til kobberpasta. (Lurte inn et lite rim også :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk gjerne vaselin.....smører jo det også : smil : Er nok et fett hvilket fett man bruker på hjulbolter,men jeg sverger iallfall til kobberpasta. (Lurte inn et lite rim også :P )

 

Pål, slapp av, jeg vet det, men når det kommer en "se på meg fyr" og skriver det han skriver vil jeg jo bare ha det litt morsomt med han. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med kobberfett, er at den er nesten kul umulig å få vaska vekk, slik at den holder seg på plass mye bedre enn vanlig fett.

Når det er sagt bruker jeg ett lithium-fett, da lithium-fett også har god resistans mot utvasking i vann.

Dessuten, de fleste fett-typer tåler glatt 100 grader, noen også 150, så varme bør vel ikke være noe problem i forhold til valg av fett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordelen med kobberfett, er at den er nesten kul umulig å få vaska vekk, slik at den holder seg på plass mye bedre enn vanlig fett.

Når det er sagt bruker jeg ett lithium-fett, da lithium-fett også har god resistans mot utvasking i vann.

Dessuten, de fleste fett-typer tåler glatt 100 grader, noen også 150, så varme bør vel ikke være noe problem i forhold til valg av fett.

 

Sant det du skriver om kobberfett, det blir så fint etterhvert som støvet har fått satt seg, pluss at det er så morsomt å ta i bolter en eller annen har neddynket i kobberfett, gøy å være mekaniker da. :D

 

Men det folk ikke tenker på, hva er så galt at fett-rester vaskes bort og forsvinner, er det ikke bare bra at overfloden av fett som dere har klint på forsvinner? Er det ikke bare på kontaktflaten til bolten/felgen dere vil ha fett på? Eller er det 10cm med masse gris utenfor som gir dere en glede som ikke kan måles med penger? (Som man jo ofte ser der en "mekaniker" har vært med kobberpastan sin, jo mere jo bedre er visst livs-motto dems....)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.