#1 Skrevet April 15, 2007 A3'n min er syk:( I det siste har det vært slark når man girer ned/opp og gir gass.. dvs at når jeg har litt gass og slipper gassen tar det 1 sek så kommer det en klunkelyd og det slår litt i bilen før motoren begynner å bremse ned... samme når jeg gir gass igjen.. akuratt som om det er slarkete i drivverk/clutch ellerno der. Hvis jeg gir på og clutcher skjer ikke denne klunkelyden før jeg slipper ut clutchen igjen... Det skjer også uansett hvor sakte jeg slipper ut clutchen. Dette har blitt verre den siste uken og nå i et kryss når jeg skulle kjøre ut så plutselig kom det en del klunkelyder og litt skrapelyd og nå er slarken helt borte, MEN nå når jeg slipper ut clutchen kommer det skrapelyder som om clutchen skulle vært gått ellerno... Den slipper løs og fungerer helt fint bortsett fra skrapelyder og at det nå er absolutt ingenting slark (det pleier jo å være bittelitt slark på alle biler) så når jeg gir gass og slipper opp gynger hele bilen og når jeg gir gass igjen føles det ut som om det er litt strikk/ketchup effekt ved at det ikke virker som den drar noe bra til å begynne med og så plutselig kommer effekten etterhvert... før dro den med en gang, men nå virker det som den må jobbe mer i det jeg gir gass... Det virker ikke som det slurer, men jeg har ikke turt å gi skikkelig på... Noen som vet hva dette kan være? Skal ringe audisentrum i morgen og bestille verkstedstime, men kunne vært fint å vite hva dette kunne være og hvor mye det evt. vil koste.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2007 Det første høres ut som slitne motor/girkasse-fester. Høres veldig greit ut å ta med denne på verksted, for de symptomene der hørtes ikke greie ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2007 Etter å ha hørt nærmere viser det seg at skrapelydene høres ut som tannpuss (sånn som når du bomgirer...) altså tannhjul som spinner på hverandre... Har fått noen til å se på den og de mente at det kunne være drivakselleddet som var gåent? Hørtes dette riktig ut? evt. hvor mye vil dette koste å fikse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2007 ok da er det klart... en drivaksel som har takket for seg... da fløy tusenlappene fort... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...