#1 Skrevet April 15, 2007 Setter RS2 motor i en S2 3B. Får ikke bensinpumpa til å gå, ikke klikk i dyser og ikke gnist. Noen har sagt meg at det er et relè som må byttes ut når man skal bytte motor fra 3B til RS2.. Noen som vet hvilket relè som skal byttes ut og eventuelt delenummeret/bosch-nr på dette? Håper på kjapt svar, kjipt med komplett bil som ikke går.. =) Får sikkert kjeft for at jeg ikke har lest på forumet om dette først nå, men søkefunksjonen funker jo ikke så...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2007 har du orginal chip i den? tenkte på start sperra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 15, 2007 Nei hjernen er chippa en gang, men vet ikke hvem som har gjort det og akkurat hva som er gjort med den. Det er det 380 steget i RS2.. Men oppfører startsperra i S2'en seg sånn da? Trodde at det var kode i nøkkelen og hvis du har feil nøkkel eller ikke nøkkel i det heletatt så starter bilen og går i 3 sek og stopper, men han skal da fyre.. Men kan hende jeg blander med A4 nå.. Har hatt det også.. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2007 ja, stemme den, den skal starte uansett, og stoppe igjen, skal høre med en kompis som har gjort det samme om han måtte bytte noen relèer, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2007 Ingen andre som har vært borti dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2007 Sikker på at du må bytte noe rele da? Kan ikke bare være defekt hallgiver e.l? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2007 Har et par kompiser her som har noen sterke meninger om at det er relèet som må byttes.. Kan jo selvfølgelig prøve med en annen hallgiver.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2007 Du kan sikkert sammenligne med min hvis det er noen hjelp. Jeg har ADU motor i en 91 S2, vet de hadde litt problemer ved oppstart på denne når motoren ble satt i. Tror det var Flisundet som til slutt fikk den til å starte. Kan sjekke hva det står på kvitteringen og hva som ble gjort på Flisundet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2007 Problemet er løst, men et nytt dukket opp.. Prøvde med en annen hjerne og da fyra svineriet.. Åpna hjernen min og der ja, mangla en brikke.. En av de to utbyttbare chippene (er vel tenning og bensin) mangler.. Skal ringe han jeg kjøpte hjernen av i dag, men spørs om jeg kommer noen vei med det.. Noen som har gode kontakter hos Flisundet for eksempel? Nå trenger jeg antagelig 2 nye chipper, mapping og benking.. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2007 Du kan sikkert sammenligne med min hvis det er noen hjelp. Jeg har ADU motor i en 91 S2, vet de hadde litt problemer ved oppstart på denne når motoren ble satt i. Tror det var Flisundet som til slutt fikk den til å starte. Kan sjekke hva det står på kvitteringen og hva som ble gjort på Flisundet. var start sperra på den som kødda, flissundet laget bare ett chip uten startsperra mener jeg det var. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...