#1 Skrevet April 15, 2007 Hei, har hørt at ved montering av senkefjører som senkar meir enn 30 eller 40 mm så må demparar byttast til "sportsdempere". Er det nokon som veit om det riktige tallet er 30 eller 40 mm? Kor får eg fatt i sportsdemparar til en A6 Avant som ikkje koster "fletta"? Mvh, Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 15, 2007 norsk bildelsenter.. jeg har ikke skiftet dempere på min.. den er senket 50mm.. men dem sier at over 40mm så bør disse byttes-.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2007 Oki, takk for respons. Grunnen er at eg har en mistanke om at demparar bak er utslitt, for bilen er litt lavare bak enn framme. Er litt uklart for meg om dette skyldast demparar, fjører eller begge deler? Mvh, Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2007 Har akkurat bytte både fjærer (Cobra 30/20 senk) og dempere (Sachs dempere for org.sportsunderstell( som senker 20mm) ) Ble annbefalt å sette på disse demperene. Fungerer veldig bra. Det som er litt kjedlig er at bak har det ikke senket i det hele tatt ! Er i dialog med gundersen sportscar ( som imp.Cobra ) om dette , så det ordner seg sikkert. Foran senker det nå 40mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 16, 2007 jeg har satt på et sett 30mm eibach fjærer på min a4 b5. Det senker mer i front enn bak, men jeg går ut i fra at det jevner seg ut etter hvert. Det hadde vært verre om det var motsatt! Hadde noen 40mm senkefjærer på en golf 2 også. det samme skjedde her, men etter hvert ble det sikker 60/50 grunnet slappe fjærer.. Har intrykk av at det ikke uvanlig at senkefjærer "oppererer" litt utenom oppgitte spesifikasjoner, kommer vel ann på kvalitet. Det sies vell også at hvis du setter på fjærer som senker mer enn 40mm bør du bytte dempere ettersom orginaldemperne begynner å bli i "lengste" laget og at de får et arbeidsområde de ikke er bygget for.. På A4 har jeg orginale dempere fortsatt, satser på gewinde når lottoen slår inn! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 16, 2007 jeg har satt på et sett 30mm eibach fjærer på min a4 b5. Det senker mer i front enn bak, men jeg går ut i fra at det jevner seg ut etter hvert. Det hadde vært verre om det var motsatt! Hadde noen 40mm senkefjærer på en golf 2 også. det samme skjedde her, men etter hvert ble det sikker 60/50 grunnet slappe fjærer.. Har intrykk av at det ikke uvanlig at senkefjærer "oppererer" litt utenom oppgitte spesifikasjoner, kommer vel ann på kvalitet. Det sies vell også at hvis du setter på fjærer som senker mer enn 40mm bør du bytte dempere ettersom orginaldemperne begynner å bli i "lengste" laget og at de får et arbeidsområde de ikke er bygget for.. På A4 har jeg orginale dempere fortsatt, satser på gewinde når lottoen slår inn! Hvis bilen din senker mer framme nå, tror jeg nok neppe det jevner seg ut. Sikker på at du har fått rett fjører / til rett framakselvekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 16, 2007 Oki, takk for respons. Grunnen er at eg har en mistanke om at demparar bak er utslitt, for bilen er litt lavare bak enn framme. Er litt uklart for meg om dette skyldast demparar, fjører eller begge deler? Mvh, Anders Demperene sjekker du lett ved å åpne bakluka, trykke ned bilen litt og så se hvordan bilen "spretter" opp igjen. Hvis bilen står og svaier opp og ned ett par ganger er demperene røket. Ikke så uvanlig det på disse bilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 16, 2007 Min erfaring er at du bør bytte til sportsdempere uansett, hvis demperene har trillet en del km. Ryker fort selv med bare 30mm senk (spesielt bak). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2007 Hei og takk for svar alle sammen. Sigve: Kunne du gje meg litt input på pris/leverandør av fjører og demparar som du kjøpte? Har allerede kjøpt et sett 40/40 senkefjører, men er på jakt etter demparar... Mvh, Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2007 Hei og takk for svar alle sammen. Sigve: Kunne du gje meg litt input på pris/leverandør av fjører og demparar som du kjøpte? Har allerede kjøpt et sett 40/40 senkefjører, men er på jakt etter demparar... Mvh, Anders Har sendt deg PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...