Anbefalte innlegg

Lurte på om det var mye om og men for å ta av frontlyktene på min 2004mod. A4?: klø : Det er jo di to skruene oppå lykta, men hva mer? noen som vet? Skal sette på xenon og da er vel det beste å ta ut lyktene.. Takknemlig for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på om det var mye om og men for å ta av frontlyktene på min 2004mod. A4?: klø : Det er jo di to skruene oppå lykta, men hva mer? noen som vet? Skal sette på xenon og da er vel det beste å ta ut lyktene.. Takknemlig for svar:)

Sitter en stk skru bak hver lampe som er vanskelig og se,denne sitter skrudd i gjennom lampa og ned i karosseriet i bilen. ;) Du trenger bare og løsne denne,men jeg tok den helt ut,deretter dra lampa ut i mot deg.. ;) Den skruen sitter helt nederst bak lampa,vanskelig og forklare desverre. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, skal prøve å se om jeg finner denne da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Gjorde det samme på min A6 nylig og regner med det er samme fremgangsmåte.

I tillegg til de 2 skruene på topp av lykt, så finner du en skrue nr. 3 i nedre høyre kant av lykten ( dette sett fremme i fra ).

Her er det som regel et lite hull i forskjerm. Her må du ha en lang forlenger ( helst med magnet ). Samme størrelse torx som du hadde på de 2 i toppen.

Så er lykten festet med en styringstapp i plast på venstre side.

Trikset jeg brukte da var å maskere ytterdelen av lykten mot forskjerm med tape for å unngå riper i glasset.

Så presset jeg venstre side av lykten slik at denne "glir" inn på innsiden av forskjermen.

På denne måten klarer du å få styringstappen på venstre side ut av sporet.

Så er det bare å bruke god tid og lirke lykten ut.:)

Så gjør du alt på samme måte bare omvendt rekkefølge ved montering av ny.

Men du må nok regne med en tur for å få justert lysa etterpå. Og disse bør peke litt lenger nedover enn originale om du ikke har automatisk høydejustering på de nye lyktene for å unngå blending.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig. Det er to skruer på toppen (T30?) og to nede på baksiden. Den ene er bak (dvs mellom bremsevæskebeholderen og lykta på førersiden) mens den andre er mer på innsiden av hver lykt (mot midten av bilen). De på baksiden trenger du bare å løsne. Når de på toppen er tatt av og de bak er løsnet så skyver du lykta rett ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig. Det er to skruer på toppen (T30?) og to nede på baksiden. Den ene er bak (dvs mellom bremsevæskebeholderen og lykta på førersiden) mens den andre er mer på innsiden av hver lykt (mot midten av bilen). De på baksiden trenger du bare å løsne. Når de på toppen er tatt av og de bak er løsnet så skyver du lykta rett ut.

Stemmer det,var 2stk skruer bak lykta ja. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.