Anbefalte innlegg

Skulle sette i g62 her om dagen da den ikke satt i av en eller annen grunn.

Jeg vippet opp et lokk der den skulle sitte nedi, men da spruta det kjølevann opp: haha :

 

Der skal det sitte en lite føler nedi? med kontakt i ene enden og føler i andre enden (ned i røret) ??

 

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har den føleren der... er jo bare et hull ned i kjøle vannsrøret.:confused:

 

Noen som har sett noe av dette før?

 

Tempmåleren inne i bilen kommer og går heile tida, og bilen går ureint, er driit lei, og nå vil jeg sette i den g62 kontakta snart:p

 

G-62 slo ut som feilmelding i vagcom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at du har leita på rett sted? Hvis tempmåleren flyr opp og ned som den vil må det vel sitte en føler ute på motoren som har klikka.

 

Hadde den vært koblet vekk ville måleren stått i bunnen av skalaen hele tida.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm... på en jeg kjenner sin 1,8t fant jeg kontakten montert på den stussen jeg åpnet da det sprutet kjølevann, den skal ganske sikkert plugges i der. Arne Waadeland har vist meg på sin bil ca. hvor den skal sitte, og det er flere som sier den skal sitte der.

 

På bildet ser man tydelig et rundt lokk til høyre for den blå kontakta, lokket har 4 stk 3-kantformede hull på toppen. der har jeg et lokk, mens en jeg kjenner har kontakta si plugget ned i det hullet, da selvfølgelig uten lokket:p

 

DSC01316.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den pluggen med 4ledinger er kobla på G62 føleren din.

så den sitter nok der den skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blå skal sitte ved siden, så det klart og tydelig på en 1,8t motor.

Men jeg mangler tydeligvis noe nede under det lokket?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har sett dette før? Hadde vært fint om noen kunne vippet av den kontakta og si hva de ser da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sorte lokket er bare et blindlokk. til en evt. føler.

 

Hvorfor er du så skråsikker på at det skal være noe mer der?

Det kan faktisk godt hende at der aldri har vært noe der!

 

Den andre motoren du har sett på, er det samme motorbokstaver osv på den?

 

G62 føleren din er GARANTERT den med 4ledinger, prøv å bytt denne i første omgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sorte lokket er bare et blindlokk. til en evt. føler.

 

Hvorfor er du så skråsikker på at det skal være noe mer der?

Det kan faktisk godt hende at der aldri har vært noe der!

 

Den andre motoren du har sett på, er det samme motorbokstaver osv på den?

 

G62 føleren din er GARANTERT den med 4ledinger, prøv å bytt denne i første omgang

 

 

Ok, greit skal prøve, så det på en AEB- motor.

Det rare er at den blåe kontakta bare henger der, den må vel festes et sted??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker, men muig den er til kamkjedestrammeren i bakkant topp om bilen har elektrohydraulisk slik strammer. Noen biler har ikke elektronikk på strammeren. Kommer ann på modell og motortype.

 

Er det skiftet motor i bilen din noengang kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, aldri skifta motor, 96 ADR

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva vil det si å bytte g-62, hva må byttes, pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G-62 = føler for motortemperatur. Føleren er dobbelt, hvilket betyr at et signal sendes fra føleren og til motorstyreenhet mens et annet sendes til instrumentet/tempmåleren. Derfor har føleren 4 poler/ledninger tilkoblet.

 

For å skifte denne trengs selve føleren og en o-ring som tetter rundt føleren. Mener dette koster deg ca 350-400 kr hos Møller.

 

OBS!!!! Skal du skifte denne selv, husk å åpne lokket på ekspansjonstanken en tur først slik at trykket i anlegget slipper ut. Hvis ikke får du evt. kokvarm kjølevæske sprutende utover deg selv og motorrommet.

 

Hvis motoren er varm selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaok, takker, skal se om jeg får gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er g-62 byttet, men merker ikke stor forskjell.

Temp måleren kommer og går, da måleren funker, går bilen relativt fjuskefritt.

Når måleren ikke funker er bilen som før.

 

Må feilmeldingen slettes i vagcom?

 

Har nå byttet lambda, g-62 og grunninstillt gasspjeldet, rart den ikke slutter å fjuske/henge igjen på et tilfeldig turtall... :S

Før g-62 bytte, grunninstilling og lambda byttet hadde jeg 0-100 på 19,9 sek. Nå hadde jeg ca 16 sek, men det er når tempmåler funker... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel også være dårlig kontakt på printkortet i instrumentet : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det i bilens hjerne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var av veien en liten tur her om dagen,:P fant ut at bensin måleren slutter å funke når jeg svinger, bremser og akser. kan den ha fått seg en trøkk, evt. en sensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg så drittalei fjusking og "hopping" at jeg snart sender på verksted og tar regninga...

Foressten funnet ut at den blå kontakta skal bare henge og slenge...

 

Men grunninstilling hjalp ikke,fikk heller ingen feilkoder... kan det hjelpe å bytte det ut med et nytt et?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.