Anbefalte innlegg

Hei

I helga fikk jeg byttet en del småting på bilen og dette innebærte at hele ophenget bak var nede. koblet fra bremserør osv.

I samme slengen byttet jeg klosser og skiver bak.

Når jeg skulle lufte systemet etterpå trodde jeg alt var bra helt til jeg startet bilen, pedalen var myk og svampete typisk luft i systemet.

Jeg luftet mer, denne gangen med en slik en slange med tilbakeslagsventil som fås kjøpt på bilekstra. denne gange luftet jeg med bilen i gang.

Kjørte igjennom over 1 liter bremseveske, det ble noe bedre men nå siger like gjerne pedalen!! Hovedsylinderen min som er gåen da eller? Siger kun når bilen går, ikke når jeg stopper den.

Hovedsylinderen er den som sitter ved bremsepedalen er det ikke?

Bilen det gjelder er en A6 95 2.5TDI.

Er denne evt vanskelig å bytte, må jeg inn til et vagverksted for å lufte systemt etterpå da?

Rakk å søke litt på forumet før søkefunksjonen datt ned og jeg fant noen andre med tilsvarende symptomer, men ikke akkurat som hos meg da min pedal føles helt fin helt til jeg starter bilen. Det er først da den siger og er svampete.

Takker for all eventuell respons

mvh

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kan bekrefte eller helst avkrefte teorien min ang hovedbremsesylinder?

Hadde liksom ikke tenkt å bruke penger på dette å nå!

mvh

christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm,sikker på at du ikke har luft i systemet da? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan luftet du? Brukte du max 1/2 vandring på bremsepedal, eller trødde du den flatt til gulvet? Gjorde du det siste er det nok en sjangs for hovedbremsesylinderen har tatt kvelden (holder ikke tett, suger inn luft).

Luftet du hele systemet (høyre bak - venstre bak - høyre fremme - venstre fremme, i denne rekkefølgen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vært en del kødd med pumpene på disse da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for responsen!

Jeg er ikke sikker på om systemet er luftfritt nei men synes det er litt rart at jeg ikke kjenner dette når bilen ikke er i gang?

Når det gjelder llufterekkefølge så luftet jeg først bare bak, da høyre bak så venstre bak. når det ikke ble bra av dette luftet jeg også høyre forran og venstre forran.

Jeg var ikke klar over at jeg ikke skulle trampe pedalen helt til bunns så den feilen har blitt gjort! mange ganger også: bh : . Men burde ikke pedalen sige når bilen ikke er igang også?

Om jeg har ødelagt denne er det noe jeg kan bytte selv, og hvor er den, ved pedalen?

Når det gjelder pumpa, snakker vi da vakumpumpa, den som sitter på siden av blokka ganske høyt? det har blitt kommentert at denne klakker litt hos meg, det er val kansje et dårlig tegn? går denne ann å bytte ut f.eks med en elektrisk en? så at en ny fra mekonomen koster 6000 store.

Må be dere være overbærende når det gjelder slike hva er og hvor er spørsmål,

er relativt ny i faget. . .

mvh

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet nå på corradoen min. har ikke luftet så mye. men pedalen er hard en liten stund når man har pumpet litt. så blir den myk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.