Fornye glans på plast (lister)

Anbefalte innlegg

Hva bruker folket til å fornye glansen til den svarte plasten. For de av oss som enda ikke har tatt seg til å lakkere dem.

 

Har prøvd meg med et produkt, noe gummi polering, som jeg ikke synes fungerte godt. Ble som en slags bonevoks hvor man måtte polere etterpå for å få godt resultat.

Mener jeg har sett et produkt tidligere som man kun påførte listverk etc og de ble som nye. En slags wet-look som varte en god stund.

 

Hva anbefales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ArmorAll

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med ArmorAll

 

Mulig å komme med en liten beskrivelse av produktet, og hvordan det påføres?

Pris å ellers releavnt info?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker på de vinyltrukne beskyttelseslistene som er midt på dørsiden?

Autoglym Bumper Care er vel et produkt for å bruke på slike harde

plastfasader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bla de listene ja, og mellom viduer er det noen deksler, speil og viskeren bak har et deksel. Hender det blir en del skjolder på disse av avfetting skulle jeg tro.

 

Autoglym bumpercare hørtes ut som noe passende ja.

 

Gir bra resultat altså? Hvor ofte må man regne med å fornye med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Autoglym Bumper Care selv, fungerer fint etter det jeg kan se. Måtte kjøpe meg en sånn da jeg ikke gadd å være helt nøyaktig med poleringen, og hvite flekker på svarte liser er jo ikke pent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på bruken av Bumper Care på de harde lakkerte flatene du nevner,

men på den ruglete vinylen fungerer det fint. Lurer på om det kanskje er noe parafin i denne...

 

Jeg prøvde å ta av skit og drit på de myke gummi"leppene" nederst på

dørbladet på 100en. Resultatet ble at de ble seige, vinrøde og ser ikke ut! : nei :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke speilhusa (som i mitt tilfelle ikke er lakkert) i vanlig plast? Og slike produkter kan benyttes på disse? Også det lille plastdekslet som bygger inn armen til viskeren på bakruta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda det går sikkert.

På jobb benytter jeg bare et fuktig pusseskinn for å dra over slike

polishflekker, og synes det fungerer helt fint!

 

Bumper care mere fornyer plasten om den er gammel og grå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg brukte også autoglym sin bumpercare selv, men syntes den fort tar til seg støv osv pga at den er litt "klissete", men nå bruker jeg en autoglym sprayflaske med sort skrift (plastflaske), husker såklart ikke hva den heter.... men den er genial, bruker den innvendig, i motorrommet, lister osv, får det samme resultatet som bumpercare men tar ikke til seg støv så fort:)

 

 

edit: mener den heter "instant tyre dressing", funker til alt som er av "myk" plast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at jeg må ut å røske med meg både instant tyre og bumper care flasker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at jeg må ut å røske med meg både instant tyre og bumper care flasker!

 

det høres ut som en plan;) du blir nok fornøyd med begge to:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.