Anbefalte innlegg

noen som har koblingsskjema til klimapumpen på rs2? tenker da på hvor den får strøm fra. står i klimadisplayet at kliman går men klimapumpa får ikke strømm så den starter. er ikke sikringen som er gåen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er visst et vanlig problem det der virker det som .. har samme problem selv.. så finner du ut av det så skrik ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro grunnen til at den ikke går er at det er forlite gass/veske på systemet. Jeg har måtte fylle på alle audi`ene jeg har hatt med klima/aircondition. Det er 2 trykkfølere, en for formye trykk og en for forlite trykk. Man kan ikke se noe unormalt på klima displayet i bilen uten å gå inn i "feilsøkings" menyen.. gjøres ved å trykke på knappen nederst til høyere og pil opp (tror jeg det var) så er det å bla i menyen, tror det er i nr 51 eller nr 52 man får opp status.

Gi beskjed hvis dere ikke får det til så kan jeg gå ut i bilen å sjekke litt mere nøyaktig hvordan det var..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende hele verkstedboken til RS2 på PDF dokument, husket ikke hvor jeg lastet den ned, men kan sikkert sende deg på mail.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro grunnen til at den ikke går er at det er forlite gass/veske på systemet. Jeg har måtte fylle på alle audi`ene jeg har hatt med klima/aircondition. Det er 2 trykkfølere, en for formye trykk og en for forlite trykk. Man kan ikke se noe unormalt på klima displayet i bilen uten å gå inn i "feilsøkings" menyen.. gjøres ved å trykke på knappen nederst til høyere og pil opp (tror jeg det var) så er det å bla i menyen, tror det er i nr 51 eller nr 52 man får opp status.

Gi beskjed hvis dere ikke får det til så kan jeg gå ut i bilen å sjekke litt mere nøyaktig hvordan det var..

er gass på har akurat fylt ny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liggende hele verkstedboken til RS2 på PDF dokument, husket ikke hvor jeg lastet den ned, men kan sikkert sende deg på mail.

hadde vært fint om du kunne sende meg den på mail

adressen er : frodela2@online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nu e det oversendt, tok litt tid men....: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det en føler for høyt trykk og en for lite trykk? trodde den ene føleren bare styrte hastiheten på vifta til ac radiatoren. har også funnet ut at det står i kanal 52 at det er for lavt trykk men den fylte jeg i går for andre gang på ikke lenge. stemmer det at det skal være 850g med gass for det er dette dem har fylt begge gangene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal være en for både lavt og høyt trykk ja... Det er mulig å skru de ut og bytte dem uten at gassen lekker ut (det er "bilventil" der de er montert). Det er vel totalt 3 følere som er montert, 2 av dem står lett tilgjenlig i motorrommet, mens den 3 står på inndelen inni dashen :-(

850g høres ikke så galt ut, på rs2`en min så fylte de bare på direkte på pumpa (lav tryks siden) og da trenger man ikke å veie inn mengden, da bare fyller man til den funker bra. På Audi 80`en jeg har nå så står det 650+50.. så der fylte vi på 700g.

Det går en ledning inn på kompressoren, om du kobler den direkte til + (tror jeg det var) så vil kompressoren slå inn... du kan jo tvangskjøre den litt og se om det da "løsner" .. du kan da kjenne på røret fra kompressoren til den beholdern vedsidenav om det blir kaldt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har prøvd og tvangskjøre pumpa og da går den og det blåser kaldt. får prøve og bytte den andre føleren som sitter i fronten også da og se om det kan være denne. sitter det ett rele under dashen for jeg hører det klikker under der vist jeg prover og skru klima av og på eller er det den føleren du nevnte som det klikker i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt redd for at den lavtryks sensoren er den som sitter inne i bilen bak dashen (høyere side).. : bh : Så du bør sjekke opp det før du bytter mye rart.

Det er et rele til AC`en i rele "boksen" inne i bilen (under rattet, du må ta bort oppbevarings "hylla".)

jeg finner ikke noe koblingsskjma til AC`en i noen av filene her http://home.online.no/~eskaala/RS2/ .. ser ut til at det skal være en egen pdf.. har jeg leita for dårlig ? noen andre som har funnet det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dette hjelpe.. er auto klima skjema fra 80 91-96

untitled1vb3.th.jpguntitled2bl6.th.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg finner ikke noe koblingsskjma til AC`en i noen av filene her http://home.online.no/~eskaala/RS2/ .. ser ut til at det skal være en egen pdf.. har jeg leita for dårlig ? noen andre som har funnet det ?

Ja hvis du ser trykker deg inn på workshop så laster du ned de filene der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er løst. var den høy/lav tryks bryteren som sitter oppi baki dasjbordet som var død

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de mange klima rele, eller er de bare et under rattet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de mange klima rele, eller er de bare et under rattet?

Sitter vel et rele for AC i vannkassa også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså et under hanskerommet og et i sikringsboksen i mototrommet? står klima på lokket, men er ikke noe rele der.. må jeg ha de for at klima skal funke? hører at de klikker i et under hanskerommet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

altså et under hanskerommet og et i sikringsboksen i mototrommet? står klima på lokket, men er ikke noe rele der.. må jeg ha de for at klima skal funke? hører at de klikker i et under hanskerommet

Sitter et bakerst til høyre sett forfra i motorrommet. Står merket AC iallefall i min.

Var tatt ut alt av AC i bilen min når jeg kjøpte den så har sammenlignet releer med nabon'n S2 og kjøpte rele og satt inn. Vet ikke om det har noe funksjon, det fungerer iallefall gull nå om dagen så. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.