Til alle som har peiling på chipping!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk bilen min chip'et for to måneder siden ca. Utført av bergen bilelektro. Like før hadde jeg byttet LMM, magnetventil, tennplugger osv, og bilen gikk som den skulle uten problem. Etter at chip'en ble satt i, begynte bilen å kutte under fullt pådrag. Fikk hjelp av Ingve Storebø til å prøve å finne ut av problemet. Ved å utføre diagnose med vagcom så vi at hver gang motoren kuttet, kom det opp feilkode om for kraftig signal fra LMM. Vi trodde da først det var LMM som var problemet, men FMS (som Ingve Storebø er forhandler for) mente at beskjeden betydde at signalet var for kraftig iforhold til hva motorstyringen tillater(Ergo at ladetrykket ble for høyt). Ladetrykket var på det meste rundt 1,2bar.

Jeg har måttet leve med bilen slik i en evighet, fordi han som utførte chip'ingen var bortreist. I helgen som var fikk han sett på bilen. Han fant da at det var problemer med å få kontroll over magnetventilen. Bilen min har automatgir, og hver gang den kuttet, var det visstnok fordi girkassen ville gire. Han fra bergen bilelektro holdt på i en evighet, og prøvde å programere om. Men det gikk ikke. Så det endte med at magnetventilen ble byttet ut med en manuell bleedventil. Magnetventilen forblir tilkoblet elektrisk, for å unngå at den gir feilkoder. Alt skulle visst være vel, men når jeg nå prøvde bilen idag, kuttet den som før, men i tillegg var den helt umulig etter å ha kuttet, da nærmest hoppet og nøkket den bortover veien, helt til jeg slapp gassen opp for så å gi gass igjen. Hver eneste gang jeg prøvde å gi skikkelig på skjedde dette.

Har noen noen formeninger her? Noen som har hørt om at det blir kluss med chip iforhold til automatkasse og magnetventil slik som her? Er rimelig lei nå, og lurer på om jeg skal prøve å få chip'et bilen et annet sted istedenfor. Hva tror dere som har peiling kan være feilen her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sei til deg som sist. Få den tilbake til org og kom me bilen så skal eg fikse den til deg:) Skal garantere deg at du blir fornøyd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingve: Har sendt deg PM. Forrige gang var saken den at siden jeg kjenner Fredrik, så følte jeg jeg måtte la de prøve å utbedre feilen. Men siden det ikke har blitt bedre selv om de hadde bilen i tre dager og holdt på, kan jeg la deg prøve å få meg fornøyd isteden. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.