#1 Skrevet April 16, 2007 Hva bruker dere når dere vasker? prøvde en shampoo fra autoglym, men jeg syntes den skummet svært lite.. Nesten vanskelig å se at man får vasket over alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2007 Meguiars NXT Generation Shampoo 1.9liter og det holder med 2-3 "lokk" til en vanlig vaskebøtte.. Skummer skikkelig bra iallefall, rent blir det også.. Inneholder ikke noe WAX.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2007 Bruker shampoo fra Biltema, skummer likebra som Lano:glad: Billig og helt grei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2007 nxt eller goldclass fra meguiars er bra. I den rimeligere delen av spekteret vil jeg anbefale Comma sin gule flaske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2007 Bruker Megs #62, eller NXT Generation shampoo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2007 NXT Gen såpa er gull 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2007 Bruker Turtle Wax Bilshampoo,er faktisk det eneste Turtle Wax produktet jeg er fornøyd med. Skummer skikkelig og blir utroooolig blankt av den. Har de to siste gangene brukt denne i fra Swissvax,funker veeeeldig bra og bilen blir utrolig blank og såpen skummer bra + at det lukter så godt av den.Lukter Caramell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2007 Bruker Turtle Wax Bilshampoo,er faktisk det eneste Turtle Wax produktet jeg er fornøyd med. Skummer skikkelig og blir utroooolig blankt av den. Brukte denne igår nå jeg vasket bilen min igår ( samt polerte etterpå ), ble veldig fornøyd over dette produktet. Anbefales 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2007 Er litt forskjell på disse produktene. Poenget er å få tak i en mild såpe som skummer og smører bra, uten at den tar voksen. Tror mange som skummer bra, men tar mye voks. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 18, 2007 Er litt forskjell på disse produktene. Poenget er å få tak i en mild såpe som skummer og smører bra, uten at den tar voksen. Tror mange som skummer bra, men tar mye voks. Jeps. Kjenner jo folk som bruker alt fra Zalo til grønsåpe. At noen faktisk bruker zalo uten å tenke seg om er for meg helt uforståelig. Og det en uke etter bilen var nypolert! Jeps, det er nok ikke så dumt Har aldri brukt noen dyre shampoer på bilen, men er fornøyd med både turtle, sonnax og comma. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 19, 2007 >Zalo er ikke SÅ dumt.. Vet om ei jente som vaska veteranbobla til stefaren med Jif... Hun ble ferdig med panseret før hun skjønte det var en dårlig idé... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 19, 2007 Zalo fungerer veldig bra for og få frem glansen i lakken. Men etter å ha vaska med zalo BØR du polere etter på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 19, 2007 Med andre ord, zalo er ikke skadelig for lakken men tar knekken på voksen =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 19, 2007 Bruker den såpa fra Autoglym. Ikke spesielt fornøyd med den. Skummer lite og tørker fort ut på bilen virker det som i forhold til andre såper.... Vurderer og prøve meguairs neste såpehandle dag.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 19, 2007 Med andre ord, zalo er ikke skadelig for lakken men tar knekken på voksen =) Presis! Zalo'en fjerner det fettlaget som ligger på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 20, 2007 Bruker Autoglym og syns den funker bra når en bruker den på bil behandlet med Super resin polish/wet wax Men har merket at det er forskjell på vannet. Der jeg vasker til vanlig blir det masse skum i bøtta, mens en gang jeg skulle vaske et annet sted skummet den ikke i det hele tatt. Har sikkert med hardheten i vannet å gjøre: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 20, 2007 Enda en stemme for Biltemas voksshampoo. Veldig billig (25 kr for 0.5 liter), vasker veldig bra, og er snill med Autoglym's produkter på toppen av det hele. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 20, 2007 Jeg bruker bare Poorboy's Slick & Suds. Den skummer ikke så mye, men til gjengjeld blir bilen skinnende blank etterpå. Og er så mild at den ikke fjerner noe vox. Anbefales på det sterkeste, billig er den og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 20, 2007 Har selv gått over til NXT Gen shampoen fra Meguiars. Her jeg bor er det veeeeldig flatt (basisk) vann. NXT shampoen skal vist motvirke dette. Er ihvertfall den eneste shampoen jeg har fått til å skumme bra her. Og det er litt viktig syns jeg. Virkelig noe å prøve for dere som ikke helt finner den "perfekte" shampoen. Det kan jo være vannet det er noe galt med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 20, 2007 Var å kjøpte meg en flaske med Meguiars Nxt Gen carwash isted. Skal bli intressant å teste den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 20, 2007 Har også kjøpt å ska teste NXT Gen shampoen nå. Bruker atoglym sin nå, og Turtle super wash om vinteren.. Ser noen etterbehandler med Speed detailer og sånt etter NXT shampo'n, men regner med att det ikke er en nødvendighet: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 21, 2007 Speed detailer er egentlig for å fjerne søl/flekker du får på bilen mellom vasker. Men den gir litt glans, så du kan godt bruke det etter du har vasket. Best resultat om du har voks på bilen fra før av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 21, 2007 Speed detailer er egentlig for å fjerne søl/flekker du får på bilen mellom vasker.Men den gir litt glans, så du kan godt bruke det etter du har vasket. Best resultat om du har voks på bilen fra før av Speed Detailer styrker vel også laget med voks slik at det sitter der lenger og tåler mer osv? Virker sånn når jeg har brukt SD etter hver vask så ser den nypolert ut hver gang man spyler. Renner rett av! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 22, 2007 En shampoo med voks som fungerer veldig bra er Hydrowax fra Lahega http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_31&products_id=77 til generell vask, for å få helt rein bil, anbefales Autosafe 2000 http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_31&products_id=71 Denne såpen er en av norges mest solgte bilsåper, da under andre navn og rebrand, men det er akkurat samme såpen, anbefales på det sterkeste... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 22, 2007 En shampoo med voks som fungerer veldig bra er Hydrowax fra Lahega http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_31&products_id=77 til generell vask, for å få helt rein bil, anbefales Autosafe 2000 http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_31&products_id=71 Denne såpen er en av norges mest solgte bilsåper, da under andre navn og rebrand, men det er akkurat samme såpen, anbefales på det sterkeste... Hvilke navn da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...