#1 Skrevet April 16, 2007 Fetteren min vurderer nye dekk og felger til sin allroad. Han har nå orginale 17" felger, med 225/55-17 dekk! Load index 93 trur jeg og hastighetsmerket H, og min.impress 16. Dersom han går opp til 18" felger, hvilken dekk dim bør/MÅ han ha for at alt skal være lovlig? (sånn med tanke på PKK osv...) Noen her som kjører med 18" på allroad hvor alt er etter boka? Og hva har dere eventuelt i bredde på felg, impress, osv? Hastigehetsmerket H er det rund 210 km/t? Mye spm her, men hadde vært supert med litt hjelp/råd, for jeg er temmelig grønn på hva som er lov og ikke, og han sjøl har ikke et snev av peil! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 16, 2007 Fetteren min vurderer nye dekk og felger til sin allroad. Han har nå orginale 17" felger, med 225/55-17 dekk! Load index 93 trur jeg og hastighetsmerket H, og min.impress 16. Dersom han går opp til 18" felger, hvilken dekk dim bør/MÅ han ha for at alt skal være lovlig? (sånn med tanke på PKK osv...) Noen her som kjører med 18" på allroad hvor alt er etter boka? Og hva har dere eventuelt i bredde på felg, impress, osv? Hastigehetsmerket H er det rund 210 km/t? Mye spm her, men hadde vært supert med litt hjelp/råd, for jeg er temmelig grønn på hva som er lov og ikke, og han sjøl har ikke et snev av peil! Det er vel 245/45 18 som er nærmest riktig dekkdim i 18 tom til Allroad, da får man sikkert høy nok LI (load index) også. Hastighetsmarking bør vel være V (240 km/t) eller Z (over 240 km/t) på disse, men det er det som oftest på slike dimensjoner uansett. Ellers er jo 255/40 19, 255/35 20 eller 255/30 21 også å anbefale på en slik bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2007 tusen takk for svaret, var et slikt svar jeg håpet skulle komme! En ting til,: de dimensjonene som ble nevnt, blir det riktig rulleomkrets med dem??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2007 tusen takk for svaret, var et slikt svar jeg håpet skulle komme! En ting til,: de dimensjonene som ble nevnt, blir det riktig rulleomkrets med dem??? Jepp jeg har ramset opp de dekkene som gir riktig rulleomkrets i de ulike dimensjoner. Selvsagt kan man gå opp eller ned 1 cm på dekkene uten at man faller utenfor det lovlige, men dekkene jeg nevner er de mest vanlige på Allroad. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...