Varsellampe for bremsesystem lyser

Anbefalte innlegg

Da jeg startet opp bilen etter jobb idag så begynner plutselig varsellampen for bremsesystemet å blunke og ABS lampa lyser.

 

Sjekket bremseveske. Den er ok.

 

Hva kan være problemet?

Er det en føler eller noe som plutselig kan ha blitt ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner ABS lampa med en gang du starter bilen, eller når hjulene begynner å rulle ?

 

Dersom den kommer når du begynner å rulle, er det sannsynlig noe med ABS sensorene (ved hjulene)

 

Men, en '97 A4 så har du ant. en Bosch 5.3 ABS modul. Denne har vært ganske problematisk, så mitt tips er at denne er død. Vet ikke om noen annen måte å fikse dette på enn å skifte den.

 

Har du noen i nærheten som kan koble deg opp med en VAG-COM, og se om du får kontakt med modulen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Laasby

Begynner ABS lampa med en gang du starter bilen, eller når hjulene begynner å rulle ?

 

Men, en '97 A4 så har du ant. en Bosch 5.3 ABS modul. Denne har vært ganske problematisk, så mitt tips er at denne er død. Vet ikke om noen annen måte å fikse dette på enn å skifte den.

 

Har du noen i nærheten som kan koble deg opp med en VAG-COM, og se om du får kontakt med modulen?

 

ABS lampa begynner å lyse med en gang jeg starter bilen.

Er nok denne ABS modulen som er død da ja.

 

Ingen i nærheten som kan koble opp med VAG-COM så får stikke på verksted på mandag å høre om det er noe hjelp å få.

 

takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde på min S4 (99 mod). Antar det er samme system.

 

Da var det 12K for ny fra VAG og NBS tok rundt 6K for en brukt.

 

Kjedelig sak...

 

.arve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arve Steinmo

Samme skjedde på min S4 (99 mod). Antar det er samme system.

 

Da var det 12K for ny fra VAG og NBS tok rundt 6K for en brukt.

 

Kjedelig sak...

 

.arve

 

Oh my god! :(

Da håper jeg virkelig at det er noe annet som er feil...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les denne først :

http://www.babcox.com/editorial/bf/bf20136.htm

 

Feilsøk litt selv, det kan være noe veldig enkelt. Om noen VACN mennesker med en VAG-COM i bilen tilfeldigvis kjører forbi Mjøsa på sommerferie, kunne de sikkert ha stoppen og dratt ut koder.

 

Dersom du ikke finner ut noe mer, ta den til verkstedet og spander de kronene det koster for en diagnose. Da kan du være litt mere sikker.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Laasby

Les denne først :

http://www.babcox.com/editorial/bf/bf20136.htm

 

Feilsøk litt selv, det kan være noe veldig enkelt. Om noen VACN mennesker med en VAG-COM i bilen tilfeldigvis kjører forbi Mjøsa på sommerferie, kunne de sikkert ha stoppen og dratt ut koder.

 

Dersom du ikke finner ut noe mer, ta den til verkstedet og spander de kronene det koster for en diagnose. Da kan du være litt mere sikker.

 

Lykke til!

 

Takk takk! :)

 

Skal lese den og feilsøke litt selv.

Tar en tur på verksted på mandag og tar en diagnose. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo lønne seg å plukke delen ifrahverandre (hvis det er problemer med denne) for å se litt...... Trenger ikke være så mye galt, heller ikke vanskelig å fikse.

 

Hjalp nettopp naboen med en Merce 230 som det bare kom varm luft inn i fra varmeapparat. Merkeverksted sa at det var sannsynligvis en ventil fremme som var gåen. Det var det ikke.

 

Vi plukket ut den delen som en styrer farten på vifta og varmen og det der. Inni der var det en print-plate. Etter litt studering fant vi ut at noen loddinger var løse. Fikk loddet opp igjenn og alt var i orden etterpå. Denne delen kostet ca 7000,- ny.

 

Dette ble nå en del o.t. men men...... Ville bare få fram at det trenger ikke være dyrt eller vanskelig å fikse dyre deler.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig, har akkurat fikset dørsensoren på en 99 A6, og den sitter i selve åpningsmekanismen. Det var kun en loddejobb (korrusjon) men jobben tok lengre tid en hva en ny hadde kostet dersom jeg tok 800,- timen. Så har du litt tid og en loddebolt, så er det ofte enkle deler som går i stykker på/rundt printkortene, fremprovosert av fukt eller varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stig Are;

Arne W og Bjørn Badowski har VAG-COM.

Arne er på ferie rundt på Vestlandet nå, men Bjørn er sikkert på mandagsmøtet på Skårer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skjønner jeg mindre... har kjørt litt ikveld med den blinkinga.. (irriterende).

Var inne på bensinstasjonen el liten tur og når jeg starter opp bilen igjen så er alt borte... (??) Ikke noe abs lampe som lyser og ikke noe varsellampe som blunker..

 

Da blir det spennende når jeg starter den imorra å se om det blunker og lyser noe da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen

Nå skjønner jeg mindre... har kjørt litt ikveld med den blinkinga.. (irriterende).

Var inne på bensinstasjonen el liten tur og når jeg starter opp bilen igjen så er alt borte... (??) Ikke noe abs lampe som lyser og ikke noe varsellampe som blunker..

 

Da blir det spennende når jeg starter den imorra å se om det blunker og lyser noe da....

Dette minner meg om Mopedtiden,

ein dag fungerte ting, ein annan dag ikkje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var likt på min, var jeg heldig kunne jeg kjøre en hel dag uten at det peip. Men somregel kom det med en gang..

 

Jeg skiftet ABS enheten etter en firehjuls"skrens" inn mot en rundkjøring (loddekunnskaper = 0)... En blir fort avhengig av ABS og glemmer fort gamle "kunster" fra Fia Uno Turbo og Gti16V dagene... :-)

 

Pipinga kan drive selv den beste til vanvidd..

 

.arve

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arve Steinmo

Det var likt på min, var jeg heldig kunne jeg kjøre en hel dag uten at det peip. Men somregel kom det med en gang..

 

Jeg skiftet ABS enheten etter en firehjuls"skrens" inn mot en rundkjøring (loddekunnskaper = 0)... En blir fort avhengig av ABS og glemmer fort gamle "kunster" fra Fia Uno Turbo og Gti16V dagene... :-)

 

Pipinga kan drive selv den beste til vanvidd..

 

.arve

 

Da er det nok det samme som har skjedd på min.

Startet opp i dag tidlig og da var den jævla blinkinga der igjen.

Kjørte på jobb, startet opp igjen etter jobben. blinkinga er der fortsatt. Kom hjem, stoppet bilen, dro ut igjen litt senere.. så var blinkinga borte.. hmmmmmz...

Jeg får stikke på VAG imorra og høre hva som kan gjøres.

Har null kunnskap om dette selv så... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lån gjerne en VAG-COM først og post kodene. At den kommer og går tyder mere på at det er selve ABS modulen som sliter. Spør du meg, og kjenner jeg bosch rett, så er det bare dårlig kontakt til et printkort - og det kommer og går litt når du homper avgårde.

 

Dersom ABS modulen kommer tilbake under kjøring, vil ikke ECUen inkludere modulen før stopp/start igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arve Steinmo

Det var likt på min, var jeg heldig kunne jeg kjøre en hel dag uten at det peip. Men somregel kom det med en gang..

 

Idag har jeg hatt en slik dag...

Har ikke blunket eller pepet i hele dag..

 

Det blir jo litt spenning i hverdagen dette her..

Hver gang jeg starter bilen nå så ser jeg på speedometeret og tenker... "forsvinner den ABS lampa nå mon tro?"

 

 

Like spennende hver gang :D

 

Gleder meg nesten alt til imorra.. spennende dette her...

 

 

huff.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut av denne feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...jeg har også "blinkende bremselampe-syndromet"....-88, 90q, 10v.

: bh :: bh :: bh :

Br.væska er OK...Alle hjula låser på snø/grus...

 

Skjønnte ikke hva som var problemet....Har NAPPET ut ledningen til føler på br.væske-beholder`n nå så da stoppa jo blinkinga.. :D

 

ABS-lampa slår seg på av og til...(sikkert en føler/sensor som må rengjøres på et av hjula..??)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å dra igang en gammel tråd her, da problemet mitt er nesten helt likt! Var på service i sverige i går, og kjørte hjem uten problemer. Dro på jobb i dag tidlig, og da jeg startet bilen for å dra hjem fra jobb fikk jeg et stort rødt utropstegn i parenteser som dekker hele kjørecomputeren : bh : Litt irriterende for å si det mildt. De byttet klosser bak på bilen, så vet ikke om de har prestert å "fikse" noe? Bilen bremser som et uvær, ABS slår inn og alt er gull.... Så dette stresser meg litt. Lar denne feilen seg lese av i VAG-COM for spesifikasjon om hva som er den konkrete feilen? Og i så fall, er det noen i asker området som har har VAG-COM som kunne møtt meg i morgen eller i helgen ? : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

drar denne opp igjen jeg da jeg har omtrent samme problemet med min 93 mod passat 16v. Lampa blinker når jeg slår på tenninga sammen med handbrekk lampa(er vel den som lyser om noe feil på bremsesystemet). Når jeg starter så lyser begge lampene konstant. Er det noe å sjekke her el er modulen ødelagt? KJøpt den verksted håndboka men står lite om abs da det visst bare er importbiler fra 93 som har dette ifølge møller Larvik. Skal sies at hvis jeg drar ut kontakten til dioden der abs lyset er slokker lampa i dahsen å. Feil på kontakt? andre steder en kan feilsøke? begynner å bli desperat her nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fiksa dette problemet, og kan fortelle meg hvilke defekter som forårsaker denne blinkinga?

Er en Audi 100 quattro c4 som bremsevarsel (!) lampa blinker og handbrekk (P) lampa lyser.

Jeg kan ikke finne noen åpenbare feil på systemet, så hva fant dere ut at måtte byttes/ordnes??

Bremsesystemet er med vakumpumpe og er ikke sammen med servosystemet som på s4 og eldre Audi...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.