#1 Skrevet April 17, 2007 Har en gammel bil! Ja, den er gammel ... fjorten år! Noe av det som er fasinerende er at den har utstyr som mange biler anda ikke er blitt utstyrt med. - Min S4`e har "ryggespeil", høyre speil stiller seg automatisk inn på høyre bakhjul nå jeg rygger. Noen kaller det et "kansteinspeil". Så til problemet: har byttet bryter til speilene fordi "justerrattet" på den orginale hadde løsnet. Har plukket denne bryteren på et huggeri. Når jeg forsøker å justere speil, går sikringen ... og "ryggespeilet" virker ikke! - Er det to eller flere typer av denne Speilbryteren? Noen som har satt seg inn i denne problemstilling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2007 Jeg vil ha svar på om det finnes flere typer "speilbrytere/justerpanel" for speil - har alle S4 denne funksjonen med at sidespeilet vender seg ned mot H bakhjul, slik at man feks kan følge med fortauskanten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2007 Ikke alle S4 har denne funksjonen. Ingen av av mine har hatt dette (verken den hele, eller den som ligger i kasser/deler i garasjen). Logikken får meg til å tro at det bare er de som er utstyrt med minne-funksjon på speil og seter som har denne funksjonen, da det kreves at systemet vet posisjonen på speilet, og at det bare er bilene med minne-funksjon som har en slik posisjonssensor. Ifølge ETKA ser jeg, ikke uventet, at det er to forskjellige bryterpaneler til speilene. Delenr 4A0 959 565 D for speil uten minnefunksjon, og 4A0 959 565 A for speil med minnefunksjon. Du har sannsynligvis feil bryterpanel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2007 Er det kun bryteren som skal til for at dette "funker"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2007 Ikke alle S4 har denne funksjonen. Ingen av av mine har hatt dette (verken den hele, eller den som ligger i kasser/deler i garasjen).Logikken får meg til å tro at det bare er de som er utstyrt med minne-funksjon på speil og seter som har denne funksjonen, da det kreves at systemet vet posisjonen på speilet, og at det bare er bilene med minne-funksjon som har en slik posisjonssensor. Ifølge ETKA ser jeg, ikke uventet, at det er to forskjellige bryterpaneler til speilene. Delenr 4A0 959 565 D for speil uten minnefunksjon, og 4A0 959 565 A for speil med minnefunksjon. Du har sannsynligvis feil bryterpanel. Takker for gode svar:tilber: :tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2007 Jepp, stemmer bra, det Stian sier, en må ha minne på seter og speil for at det skal funke. Har du det, må i tillegg valgbryteren stå på høyre speil for at det skal funke. Har du minne (og ikke bare elektriske seter) Trond, så har du også riktig bryter. Kun ny bryter gjør ikke jobben.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 19, 2007 hrmpff, håpte på en enkel oppgradering nå jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...