#1 Skrevet April 17, 2007 heisann... går med planer om å bygge om understellet fra coupe til s2 for å få 5bolter... hva må byttes over bortsett fra fjærbein? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2007 Ikke for å mobbe, men; 4x108-5x112 Finnes utrolig mange poster om akkurat dette. Du trenger; S2 Hjullagerhus med nav. 2,3 20v har likt ytre drivledd, så du trenger bare flens på girkassa til 108mm. Skiver med 5x112 Bak kan du bare presse inn nav såvidt jeg har forstått. Ønsker du stabstag bak må du få ordna noen fester på fjærbeinet:) Lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2007 ja hadde jeg funnet noe på forumet så hadde jeg ikke spurt da.... men er mulig jeg søker på feil ting 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2007 men hva skal jeg med ny drivaksel hvis ytre leddet er likt?? ettersom den jeg har passer jo på girkassa den sitter på hehe eller må jeg ha en annen lengde på grunn av navet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2007 Tenkte litt på bytte til S2 motor/gir jeg nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2007 søkefunksjonen her på forumet er helt på jordet=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2007 Ser ut som det har skjedd noe ja, får bare søkt på poster laget nylig. Forresten, jeg fikk ikke med i første posten at du ikke trenger nye fjærbein så lenge du har coupe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2007 skal bare ha ny boltsikel og bremser jeg... er det som er hoved poenget så det er da bare å presse inn ny spindel bak og bytte nav foran? men må jeg ha calipper til s2 også?? eller passer 20v over?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2007 skal bare ha ny boltsikel og bremser jeg... er det som er hoved poengetså det er da bare å presse inn ny spindel bak og bytte nav foran? men må jeg ha calipper til s2 også?? eller passer 20v over?? Det er akkurat samme bremsene. er bare at det er 4 hulls istedet for 5hulls så da trenger du ikke å skifte calliptere mener jeg Don`t shoot if I`m wrong 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2007 noen som kan bekrefte at bremsene er like store på Cq 20v og s2?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2007 er samme calipere ja, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2007 Kan også bekrefte at det stemmer 100% ja:) Men rekkefølgen: Foran: S2 hjullagerhus med nav. EVT. press inn nav bare (sjekk hjullagerstørrelse, skal være 82mm) Bak: Press i nav fra S2 COUPE, ikke sedan Skivene byttes til 5x112, calipere er de samme. For en litt stivere "ride", kan du bytte ut fjørbeina bak for feste av stabstag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 17, 2007 hvis jeg bytter de fjærbeina... passer fjærene jeg har fra før bak??? og hvordan er det med stabstag fester i karoseriet på coupe??? eller må dete sveises på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 18, 2007 noen som har erfaring med ombygging til stabstag bak på coupe da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 18, 2007 Fjørene på s2 er stivere ,men dine skal vel fungere de også. ang fester i kaross kan disse skrus/sveises på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 9, 2008 Klarer aldri noen å konkludere på dette ?? Ligger jo en annen tråd også ute, hvor det er MYE synsing. Er det ingen som har gjennomført dette som kan si hvordan det er ? Da tenker jeg på 2.3 20v Coupe Quattro, som skal være nokså likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 9, 2008 Klarer aldri noen å konkludere på dette ?? Ligger jo en annen tråd også ute, hvor det er MYE synsing.Er det ingen som har gjennomført dette som kan si hvordan det er ? Da tenker jeg på 2.3 20v Coupe Quattro, som skal være nokså likt. Funker det jeg skrev før i denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 9, 2008 Jeg har akkurat bygd om....skal han ha stabstag bak må man bytte travers evt sveise nye fester. Man trenger og fjærbein med fester eller sveise der og. For å bygge om til 5bolt må man foran bytte nav ,spindler og aksler. samt flens på girkassa bak trenger man bare bytte spindler ang bremser er 20v og 20vt likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 9, 2008 Jeg har akkurat bygd om....skal han ha stabstag bak må man bytte travers evt sveise nye fester.Man trenger og fjærbein med fester eller sveise der og. For å bygge om til 5bolt må man foran bytte nav ,spindler og aksler. samt flens på girkassa bak trenger man bare bytte spindler ang bremser er 20v og 20vt likt. Nav fra s2 går rett på foran da, så trenger ikke å bytte aksler foran: klø : Blir 4mm forskjellig sporvidde da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 9, 2008 Nav fra s2 går rett på foran da, så trenger ikke å bytte aksler foran: klø : Blir 4mm forskjellig sporvidde da.. Er det bredere sporvidde på 20vt ? Okei Har en Audi 100 Turbo stående. Skal ha like hjullagre forann, skal sjekke om det er likt resten også, og om jeg kan bruke de spindlene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 9, 2008 Skjønner ikke at dere gidder å styre med dette når 034 har fiks ferdige nav for 5bolt klart til salg.. Bare å bytte. http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_67&products_id=836 Koster noen kroner, men å kjøpe litt deler her og litt deler her og mikse og trikse og håpe på at det passer blir minst like dyrt i lengen. Passer bare for 20v Coupe mener jeg, pga størrelse på hjullager og slike ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 9, 2008 Ja, og eventuellt kan man jo bare gå direkte for big brake kit til 4x108. Men en plass må man jo starte dersom man skal få kompetanse på dette. Med så mange forskjellige modeller, er det rart om ingen spindler passer. Er jo en del biler som har likt hjullager forann. A4 sedan (8D2, B5) 01.95 - 11.00 A4 Avant (8D5, B5) 07.95 - 09.01 A6 sedan (4A, C4) 06.94 - 02.97 A6 Avant (4A, C4) 06.94 - 12.97 A6 sedan (4B, C5) 01.97 - 01.05 A6 Avant (4B, C5) 12.97 - 01.05 ALLROAD (4BH) 05.00 - 08.05 V8 sedan (D1) 10.88 - 02.94 A8 sedan (4D2, 4D8) 03.94 - 09.02 COUPE (89, 8B) 10.88 - 12.96 cabrio (8G7, B4) 05.91 - 08.00 80 sedan (8C, B4) 09.91 - 12.94 80 Avant (8C, B4) 09.91 - 01.96 90 sedan (89, 89Q, 8A, B3) 04.87 - 09.91 100 sedan (44, 44Q, C3) 08.82 - 11.90 100 Avant (44, 44Q, C3) 08.82 - 11.90 100 sedan (4A, C4) 12.90 - 07.94 100 Avant (4A, C4) 12.90 - 06.94 200 sedan (44, 44Q) 06.83 - 12.91 200 Avant (44, 44Q) 09.83 - 12.91 Flesteparten med 5x112. Da passer selve spindelen også. Så da er det to ting igjen. Har den samme drivaksling ? Det vil jeg tro mange har, er vel ikke uendelig med varianter ? Etter det gjenstår bare offsetten på spindelene. Det er den jeg er mest spent på. Ser i EBC katalogen min at det finnes utrolig mange varianter på offseten på skivene. Om dette er pga forskjellige calipperplassering, eller om det er pga forskjellig offset på spindlene vet jeg ikke. Men siden hjullagrene er like, skal man vel klare å måle hvor mye spindlene stikker ut. Om noen har info om offset er det bra! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 10, 2008 PASSAT Variant (3A5, 35I) 02.88 - 05.97 PASSAT sedan (3B2) 08.96 - 11.00 PASSAT Variant (3B5) 06.97 - 11.00 PASSAT sedan (3B3) 11.00 - 05.05 PASSAT Variant (3B6) 11.00 - 08.05 SUPERB sedan (3U4) 02.02 - Noen må passe Men fra det ene til det andre - hva må egentlig til for å bygge om til S2. Dersom man skal bygge om alle små forskjellene, blir det fort maaaange tusen. Er det noen som har godkjent det bygge, som kan fortelle litt om det. Tror det er forskjellig bra BT til BT da, men fremdeles.... dersom boltsirkel, frontfanger, forsterkninger i innerskjermer og tunell, stabstag etc må byttes, så nærmer det seg med stormskritt at det er billigere å handle en S2. Nye direktivet til BT sier at komplett deleliste må byttes over for å få den godkjent. Jeg vet ikke, bare lurer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 11, 2008 Ja, og eventuellt kan man jo bare gå direkte for big brake kit til 4x108. Men en plass må man jo starte dersom man skal få kompetanse på dette. Med så mange forskjellige modeller, er det rart om ingen spindler passer. Er jo en del biler som har likt hjullager forann. A4 sedan (8D2, B5) 01.95 - 11.00 A4 Avant (8D5, B5) 07.95 - 09.01 A6 sedan (4A, C4) 06.94 - 02.97 A6 Avant (4A, C4) 06.94 - 12.97 A6 sedan (4B, C5) 01.97 - 01.05 A6 Avant (4B, C5) 12.97 - 01.05 ALLROAD (4BH) 05.00 - 08.05 V8 sedan (D1) 10.88 - 02.94 A8 sedan (4D2, 4D8) 03.94 - 09.02 COUPE (89, 8B) 10.88 - 12.96 cabrio (8G7, B4) 05.91 - 08.00 80 sedan (8C, B4) 09.91 - 12.94 80 Avant (8C, B4) 09.91 - 01.96 90 sedan (89, 89Q, 8A, B3) 04.87 - 09.91 100 sedan (44, 44Q, C3) 08.82 - 11.90 100 Avant (44, 44Q, C3) 08.82 - 11.90 100 sedan (4A, C4) 12.90 - 07.94 100 Avant (4A, C4) 12.90 - 06.94 200 sedan (44, 44Q) 06.83 - 12.91 200 Avant (44, 44Q) 09.83 - 12.91 Flesteparten med 5x112. Da passer selve spindelen også. Så da er det to ting igjen. Har den samme drivaksling ? Det vil jeg tro mange har, er vel ikke uendelig med varianter ? Etter det gjenstår bare offsetten på spindelene. Det er den jeg er mest spent på. Ser i EBC katalogen min at det finnes utrolig mange varianter på offseten på skivene. Om dette er pga forskjellige calipperplassering, eller om det er pga forskjellig offset på spindlene vet jeg ikke. Men siden hjullagrene er like, skal man vel klare å måle hvor mye spindlene stikker ut. Om noen har info om offset er det bra! men er det noen som har prøvd noen av disse?? eller har muligheten til å prøve? det letteste er jo seff og hente seg en bil fra utlandet og skru over alt du kommer over av deler.. men det er litt jobb det også da.. hør hørt et sted at det ikke er mulig å godkjenne cq som s2.... noen som har dette godkjent eller?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 11, 2008 finnes vell adapter fra 4bolt til 5... humm... http://www.felgimport.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...