#1 Skrevet April 17, 2007 Et flexirør like før kat'en har gått i stykker på en Seat jeg/madammen har (jeg spør her likevel fordi det er en såpass generell problemstilling). Dette kan visstnok ikke byttes separat, så jeg må enten kjøpe ny kat. som visstnok koster nærmere 8000,- eller få det reparert hos Svendsen eksos eller tilsvarende. Er det noen som har erfaring med holdbarhet på en slik reparasjon? Jeg har snakket med Svendsen eksos og de mener det nok vil holde i et sted mellom 1 og 5 år, mens verkstedet som fant defekten i flexirøret mener en slik reparasjon ikke er å anbefale i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2007 Man får kjøpt flexirør som man sveiser på, dette burde nok holde en god stund, disse bruker å ligge på en 400-500. I stedet for å kjøpe ny katalysator, er det ofte billigere å kjøpe racekat, det kan være noe å tenke på Er nok naturlig at verkstedet ikke anbefaler å sveise, han vil vel gjerne ha sine 8000 kroner:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2007 Er nok naturlig at verkstedet ikke anbefaler å sveise, han vil vel gjerne ha sine 8000 kroner:p Jeg regnet nesten med det var noe sånt som lå bak den anbefalingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 17, 2007 Det er bare å få svendsen til å sveise inn eller gjøre det selv om du har mulighet. Ingen fare i det hele tatt. Det som kan være er om den som sveiser ikke får det helt til, og du får sveise slagg på innsiden av røret. Dette kan da skade katalysatoren over tid, men alternativet er jo alikevel å bytte den. Sveis inn ny flexidel du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 1, 2007 Har fått akkurat samme problemet på min bil, cirka halve flexirøret har løsnet fra røret som går fra turbo. Tenkte da å fikse dette (siden det bråker en god del pga dette). Hva tror dere om denne måten å gjøre det på? Dette har jeg tenkt å bruke: Et par slike: En tube sånn: En slik sak: Og to slike til slutt: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 1, 2007 Ikke kast bort pengene på den løsningen. Skaff deg heller en ny flexidel som du sveiser inn. Den løsningen du går for er en nødreprasjon og vil IKKE holde i lengden. Har reparert mange som har kommet inn med colabokser tidligere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 1, 2007 Ikke kast bort pengene på den løsningen. Skaff deg heller en ny flexidel som du sveiser inn. Den løsningen du går for er en nødreprasjon og vil IKKE holde i lengden. Har reparert mange som har kommet inn med colabokser tidligere. Æsj også Dyre disse rørene også, samt at det er dårlig tilgjengelighet til å skru av skruene på turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 2, 2007 Du får nye slike fleksirør som du kan sveise fast på dine originale flenser hos både biltema og Torshov. En fin anledning til å lære å sveise litt! Det SKAL være trangt, ellers har du alt for liten turbo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 2, 2007 Du får nye slike fleksirør som du kan sveise fast på dine originale flenser hos både biltema og Torshov. En fin anledning til å lære å sveise litt! Det SKAL være trangt, ellers har du alt for liten turbo.. Er det denne som skal passe? Ser ut som den er like stor hvertfall, blir vel bare å kappe av den flensen da siden det er rør på hver side. http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1154&iItemId=100706 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 2, 2007 Dette er en slik type du kan bruke ja. Fine å sveise på de der. Det er en lang og en kort type. Vet ikke hvem du trenger, men dette er den korte typen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 2, 2007 Den er ganske kort ja, så vil tro det er den jeg trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...