#1 Skrevet April 17, 2007 Er det slik at automatkassene har flere trinn på gearene. Opplever at min tydelig har to giringer på for eksempel 2. gear før den legger seg inn i 3. gear. Virker ikke som om dette er slurring, da det er et tydelig skifte. Hvis jeg drar spaken over i tip. er gearet markert på 2. gear selv etter to giringer. Dette er mulig å provosere fram på 3. gear også. Er det slik det skal være? Kan det ha noe med at kassa er programmert i forbindelse med chipping? Er det tegn på slitasje? Har nettopp byttet olje og sil på kassa. Fungerer forøvrig utmerket. Myke skifter og alt er egentlig bare vel. Skulle bare så gjerne visst om det jeg beskrev over er normalt. Takker for svar.. Paranoid Audi eier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2007 ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 17, 2007 Hei! Har det samme selv på vår Passat med tip. Virker som om den "halv girer" mellom 2 og 3. Vår bil er ikke chippet. Skal få sjekket LMM om den kan ha innvirkning på giringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2007 Jeg har sjekket dette nærmere, og er ganske overbevist om dette er slik det skal være. Etter halvgiringen så kan man fortsatt øke akselrasjon og turtall, så det er ikke snakk om sluring elle noe i den duren. Videre er det noe som ghjentar seg hver eneste gang, så det skulle være normalt. Prøvde på dette i nedoverbakke også, og selv der skjer det samme helt uten at den "sliter". Dette er noe den legger inn uansett belastning, hver gang, så dette tror jeg er i orden. Men det skader ikke å få en uttalelse fra en kyndig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 18, 2007 det er lock-up funksjonen som kjennes ut som et gir...det eneste den gjør er å låse sluringen i converteren, slik at du får direkte utveksling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 18, 2007 Samme skje på min A6 03 også, normalt ifølge Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 18, 2007 Må jo si meg passe fornøyd nå. Takk for informasjonen: rock : Begynner snart å tro at jeg har en bra bil. Har sjekket ut automatkassa, byttet olje og sil, og undersøkt alle andre eventuelle svakheter og funnet ut at den er bra. Kammene er også bra, og bilen har aldri gått på long-life olje. Lakken er ikke slitt av hengerfestet ennå, så den har trukket minimalt med hengere. Elektronikken er fortsatt stabil. Dette forumet gjør meg likevel nervøs.......men det er mye bra info og seriøse folk her. : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 20, 2007 Hei! Jeg hadde et veldig markert "halvgir" etter at jeg byttet olje og filter på kassa. Etter hvert viste det seg at verkstedet ikke hadde fulgt prosedyrene ved påfylling av olje. Kassa hadde derfor 2,5 liter olje forlite. Etter at den fikk riktig mengde olje så merker jeg nesten ikke "halvgiret", men det er der. Skulle derfor tro at det er normalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...