Blokkering av egr og rens av innsug

Anbefalte innlegg

Hei, har lest tidligere her om rens av innsugsmanifoil og blokkering av egr ventil , problemet er d at jeg ikke finner trådene igjen her så jeg må desverre spørre på nytt. Er innsuget kun satt fast med 6 stk umbrakoskruer ( sitter på rekke) i nerkant? Noe spess jeg bør passe på ved demontering av innsug?

Og hvor er d best at jeg blokkerer egs ventilen oppe eller nede ved eksosmanifoilen?: klø :

Noen eksperter her : smil :

IMG_1002.jpg

IMG_1001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står noe her..

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=79548

Jeg strupa vakumslangen på toppen av egr ventilen og blokkerte røret mellom innsug og eksosmanifiolen.

Ja det var vel 6 skruer eller no som holdt innsugsmanifoilen , veldig raskt og enkelt å demontere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blokker begge steder og fjern røret mellom egr og manifoild... tett vakum slangen.

men tror at du kan fjerne hele dritten og koble luft slangen rett på innsuget... går ikke på alle mod.. men tror det går på din....

legg innsuget i bensin noen dager, skyll nå og da...

(mitt ligger og godgjør seg i bensin nå;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må man blokkere røret også eller er det nok å bare strupe(blokkere) vacumslangen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må man blokkere røret også eller er det nok å bare strupe(blokkere) vacumslangen?

hensikten med å blokkere og fjerne røret er for å få lavere innsugs temp..

noe som gir mere hk... røret leder varme selv om eksosen ikke går gjennom.

ideelt burde man lage ett varmeskjold mellom

innsug og eksos manifoild for å få med tempraturen yttligere.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, Skal gjøre dette om kun kort tid, Går d bra og blokkere de hullene med aluminiums plater? Tåler de varmen? skulle tro d, eller vil aluminiumen reagere på metallet på eksosmanifoilen? har hørt at alu kan reagere med vanlig stål, Har noen morkne slanger sommå fikses og under panseret:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke veldig flink på dette ,men er egr ventilen den saken helt til høyre på bildet( blanke? regner med d er den??) eller den i midten? ( sort med stag på) Noen som vet hva disse to gjør/heter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke veldig flink på dette ,men er egr ventilen den saken helt til høyre på bildet( blanke? regner med d er den??) eller den i midten? ( sort med stag på) Noen som vet hva disse to gjør/heter?

EGR ventilen er den runde greia helt på toppen.

Helt til venstre ved siden av oljepåfyllingshullet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, Skal gjøre dette om kun kort tid, Går d bra og blokkere de hullene med aluminiums plater? Tåler de varmen? skulle tro d, eller vil aluminiumen reagere på metallet på eksosmanifoilen? har hørt at alu kan reagere med vanlig stål, Har noen morkne slanger sommå fikses og under panseret:)

bruk metall. ihvertfall på eksos manifoilen.... den blir rødglødende....

6mm flattjern funker fint.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blanke på toppen er vakum klokka til egr ventilen. hele dingsen som sitter mellom den sorte slangen med slangeklemme og innsuget heter egr ventil.

den sorte vil jeg tro er vakum klokka som stopper bilen (stoppspjeld), men det er jeg ikke sikker på når jeg ikke ser undersiden.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk, da er d bare og iverksette tiltak he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.