#1 Skrevet April 17, 2007 Dette spørsmålet kunne jeg sikkert søkt meg fram til, men søkefunksjonen er jo helt på styr nå, så jeg får bare spørre her. Sliter med en dør på audi 100'en (c4) som ikke kan åpnes fra innsiden. Bare utsiden. Fungerer av og til innenfra også, men det virker som om jeg liksom ikke får åpnet den nok til at døren spretter opp. Lurer derfor på om det er noe wire-greier som kan ha strekt seg litt, eller er litt ute av stilling. Er det noe strammefunksjon på denne wire'n eller strengen som går fra indre dørhåndtak til selve åpningsmekaninsmen? Får jeg eventuelt løs indre dørhåndtak uten å demontere dørtrekket? Ser for meg at om jeg klarer å stramme opp wire'n bare en halv cm eller noe sånt, så skal døren funke fint. Tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 17, 2007 Du får løs selve dørhåndtaket uten å ta av dørtrekket ja. Er en ganske grei jobb, men det er ingen justering på denne. Det som kan ha skjedd og som har skjedd på min, er at låsingen på vaieren kan ha falt av. Dette ser du greit når du drar ut dørhåndtaket litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2007 Ta av dørtrekket (skruer bak deksel på armlene, i bakkant av dør og inni utløser) og smør opp låsekassa igjen like godt først som sist. Men det er nok som Thomas sier, låseklipset som fester wirestrømpa til håndtaket har sikkert sprettet av. Bytt tekstiltapen rundt håndtaket også mens du er i gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 1, 2007 Hadde dørtrekket av i dag. Klipsene henger der dem skal, men området på låsekassen akkurat der wire'n fra innvendig håndtak går inn var fullt i rust og skitt. Så det blir demontering av låsekasse for å se om den kan reddes. Begynnte så vidt på demonteringen, og det viser jo seg å være en jobb for folk med flexi-armer. Men får den vel av. Spørsmålet er bare om det er noe håp for den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 20, 2016 Gammel tråd, men skulle hatt av døra nå for å bytte nedre hengsla, men får ikke av dørtrekket pga. sveiva til vinduet. Hvordan får jeg av den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 20, 2016 Hvis jeg husker riktig så må du presse plastkappen på sveva bort i fra selve "kula" . Denne sitter ganske godt. Du må altså ikke prøve å bende den rett opp med en skrutrekker, men press den bortover ut av noen spor som holder den fast. Bak der kommer du til en stjerneskrue som løsner sveiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 20, 2016 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 22, 2016 Aha, da får jeg prøve igjen ☺ Takker for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...