Skal aldri mere ha svart bil

Anbefalte innlegg

Har en Svart A4. bilen er veldig fin da den er nyvasket... men tar ca 200 meter føre den er full av støv.. finnes det noen trix mot dette?

Bilen er Ebony Svart.. syns og det er lite shine i denne. finnes det no måte og få pollert eller piffet opp den litt? Lurte på å lakke om til briliant sort (som S-line) men tror dere dette vil bli bedre ? eller kanskje lakke opp til orginalen? skal uansett lakkere nye fangere, lister, lykte spoiler og panser (steinsprut) samt framskjermer.. derfor jeg tenkte briliant svart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som bilen trenger en polering, støvet vil ikke så lett "legge" seg, å blåser fortere av i vinden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem som deg, selv om bilen min er så og si ny,og polert og dullet m til store gullmedaljen! Er grise blank når den er ny vasket (Phantomsort), men en liten tur, så er den full av støv!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet her og! Svart passat 04. Fant ut at jeg var gal når jeg tok meg selv i å vake bilen 2 ganger samme dag her forleden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet her og! Svart passat 04. Fant ut at jeg var gal når jeg tok meg selv i å vake bilen 2 ganger samme dag her forleden...

 

Du er ikke gal,du er bilinterressert:)

 

Men tilbake til topic: Jeg har samme farge som deg,å jeg synes at min er shiny nok,så d spørs vel om ikke en polering hadde vært tingen for deg???

 

Jeg merker jo selv også at bilen blir veldig fort skitten,men svart er den fineste fargen på denne bilen syns jeg,det var ihvertfall en av grunnene til at jeg kjøpte bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe må vel stille meg samme situasjon selv,har faktisk vasket bilen 3 ganger på en dag,(det må aldri madammen få vite),men alikevel blir den full av støv å shit etter en liten kjøretur,å vaske en svart bil er ikke bare bare,den må også tørkes,ellers vil bilen se skitten ut p.g.a de inntørrkede vannflekkene,så det er dulling som må til me svart bil,men så liker jeg å dulle me bilen så langt jaffal,jeg personlig synes Vag biler passer flere farger enn bare svart,Rødt er fargen jeg aller helst ville ha da jeg sko kjøpe bil,men fant aldri det da,men det blir den neste håper jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har polert bil i 3 timer, og kjørt knappe 1000 meter på knusk tørre veier og bilen var skitten igjen. Svart er absolutt ikke en "lettholdt" farge.

 

Shine får du med polish! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo også veldig mye støv ute i forhold til det blir litt utpå sommeren når det har regnet endel og alt slitestøvet fra piggdekk og strøsand osv er borte. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med polering først du. Litt billigere enn å lakke hele bilen. :) Har noe av det samma problemene da je har mørk farge på bilen. Er ikke så mye man får gjort desverre, vaske flere ganger i uka er vel det beste. Må bare leve med at den blir støvete med en gang etterpå. Jeg unngår å kjøre på grusveier for å si det slik. Og kjører SAKTE hvis je absolutt itte kommer unna grusveg eller lignende. Legger meg langt ut mot kanten hvis je møter lastebiler som virvler opp støv og slikt. Funker til en viss grad. MEn husk å tørk bilen da du er ferdig med å vaske. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt to svarte biler å det er noe h*lvetes dritt å holde de rene. Må vaskes flere ganger i uken skal de se noenlunde pene ut. Frister ikke akkurat så mye med svart bil igjen. Liker bedre Urbangrau jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir aldri svart bil på meg flere ganger. Ihvertfall ikke på en bil som skal rulle hver dag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det jo også veldig mye støv ute i forhold til det blir litt utpå sommeren når det har regnet endel og alt slitestøvet fra piggdekk og strøsand osv er borte. :)

 

Når det er borte kommer pollen og legger seg på.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere høres ut som en gjeng med grineunger jo...... hahahahahaha

Sort bil er det tøffeste og da må man regner med litt ekstra jobb for og holde den rein.

 

Sånn er livet... og jeg vasker selv bilen ALLTID uannsett vær etter hver gang bilen har vært uten på tur.

Ikke helt god i hue med er man glad i bilen sin så gjør man det.

 

Hilsen Solanngundersen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du skal prøve dette:

 

Lakkrens f. eks med meguiars, eller autoglym.

Polish: Meguiars eller autoglym

wax eller forsegling: Meguiars NXT GENERATION TECH WAX

 

Finnes mange forskjellige produkter du kan bruke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri svart på meg heller. Hadde en mingblå A4 og, det var møkkafarge vinter og sommer. Allroad'en er grå, den er fin å vedlikeholde :)

Foreldrene mine har aldri hatt annet enn hvite biler, så tror nok at det kan bli hvit om jeg kjøper nybil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere høres ut som en gjeng med grineunger jo...... hahahahahaha

Sort bil er det tøffeste og da må man regner med litt ekstra jobb for og holde den rein.

 

Sånn er livet... og jeg vasker selv bilen ALLTID uannsett vær etter hver gang bilen har vært uten på tur.

Ikke helt god i hue med er man glad i bilen sin så gjør man det.

 

Hilsen Solanngundersen

 

 

Akkurat :D hehe

 

Jeg har selv sort TT. Og ja den blir støvete igjen med en gang. Polert den flere ganger allerede i år. Og den ser jo uansett blank ut men ja med masse støv. Bare å spyle det av.

Sort bil er negativt på den måten.

Men er ikke noe som slår en blank, ren SVART bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finnes en klarlakk som dem kaller for lotus,denne har et teflonlignene stoff i seg som gjør det vanskelig for div møkk og sette seg.skal vist være utrolig lett og holde fin.

har ikke testet selv enda, men så fort den kommer inn her på jobb blir det ny klarlakk: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere høres ut som en gjeng med grineunger jo...... hahahahahaha

Sort bil er det tøffeste og da må man regner med litt ekstra jobb for og holde den rein.

 

Sånn er livet... og jeg vasker selv bilen ALLTID uannsett vær etter hver gang bilen har vært uten på tur.

Ikke helt god i hue med er man glad i bilen sin så gjør man det.

 

Hilsen Solanngundersen

 

 

Da har du jammen MYE fritid hvis dette er hverdagsbilen din! : rolleyes

 

 

Var nære å kjøpt sort bil selv, men glad for at jeg ombestemte meg, i hovedsak grunnet stov syntes med engang, småriper og "alle" har sort passat for tiden.

Når bilen er en hverdagsbil er det så å si umulig å holde den HELT perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet her og! Svart passat 04. Fant ut at jeg var gal når jeg tok meg selv i å vake bilen 2 ganger samme dag her forleden...

 

He he... Velkommen i den klubben!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du jammen MYE fritid hvis dette er hverdagsbilen din! : rolleyes

 

 

Var nære å kjøpt sort bil selv, men glad for at jeg ombestemte meg, i hovedsak grunnet stov syntes med engang, småriper og "alle" har sort passat for tiden.

Når bilen er en hverdagsbil er det så å si umulig å holde den HELT perfekt.

 

Har faktisk 2 biler og begge er sorte... HAHA det er ikke værre en og spyle over bilen hver dag man kommer hjem. Da er det greit med høytrykk rett på parkeringen.

 

TThomazz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører over 12mil daglig med denne (E6 kjøring) så mye støv samles.. men den skal uansett lakkes en del i fronten.. men jeg får få en av polakken på jobben til å ta den en skikkelig omgang med rubbing, polish, wax og lakkdybde shine..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke dra til et bilpleie firma og få lagt på Teflon? Teflon er støvavisende og beskytter mot steinsprang. Vi har 1 års garanti på teflonbehandling på jobben min. Vi tar ca 1800,- for den jobben.

 

Eneste er at hvis man har mye sirkel riper o.l så bør bilen lakkrenses først, for ellers så vil teflonet fremheve de små ripene.

Husker ikke hva vi tar for lakkrens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten det eller å legge en skikkelig lakkforsegling, thoughguard eller lignende, som kun må rebehandles etter 18 mnd.... Det fungerer vannvittig bra på svarte biler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har MingBlå med Lakkforsegling.. Helt jævli å holde rent. Er så heldig å bo i enden av en grusvei også, så det kryddrer jo lakken litt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så heldig å bo på steder med bare asfalt. Grusvei kjører jeg ALDRI. Er det grusvei får man gå siste stubben :P

 

Det går til nød hvis man er nødt men kjører sikkert på grusveg ikke mer enn 3-4 ganger iløpet av et år! haha..:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.