Skal aldri mere ha svart bil

Anbefalte innlegg

Da får dere kjøpe dere en reflexsølv bil da vetu :stikke:

Ser nesten ikke at bilen min er støvete... bortsett fra på bakruten da...

Salt i såret...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være en ide å bruke Waxfantiasic - kan kjøpes bla på Würth. DET funker meget bra på støvete blier og det er raskt å gå over bilen. Har svart bil - og det er ikkeno problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være en ide å bruke Waxfantiasic - kan kjøpes bla på Würth. DET funker meget bra på støvete blier og det er raskt å gå over bilen. Har svart bil - og det er ikkeno problem.

Er dette for at støvet itte skal legge seg på lakken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida - støv vil vel alltid legge seg på bil - men det går faktisk an med de våte klutene i waxfantastic posen å tørke av støvet på bilen. Det høres antakelig ut som dette skal gi striper i klarlakk og lakk, men jeg har brukt klutene mange mange ganger uten at det har gjort bilen noe annet enn blank og fin. Man bruker det selvsagt bare på lett støvete biler - og ikke skitne biler. Men det fixer problemet om man vil ha den mørke bilen shiny uten å vaske den 3 ganger daglig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra til et Bilpleie firma og få lagt på teflon. Teflon er støvavvisende!Koster ikke all verden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflon er vel og bra det - men teflon er jo ikke akkurat blank da - det vil si at en teflonbehandling vil ta en god del av "glansen" i lakken. Da er det straks bedre å få frem glans og eventuell perlemor mener nå jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt enig med at teflon stjeler så mye glans. Jeg tok lakkrens og la teflon på Skoda'en til tanta mi. Så kjørte jeg innom Møller som hadde visning på den nye Golf stv. Parkerte Skoda'en 2 meter fra Golf'en, var MER glans i Skoda'en enn den helt nye Golf'en!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Teflon er vel og bra det - men teflon er jo ikke akkurat blank da - det vil si at en teflonbehandling vil ta en god del av "glansen" i lakken. Da er det straks bedre å få frem glans og eventuell perlemor mener nå jeg.

Da har du bommet totalt hvis du mener dette..... Jo bedre behandling man legger på en bil, jo blankere blir det, dvs enkelt forklart at jo lenger holdbarhet en polering har, jo fetere er den.... Og dermed blankere blir bilen..

Hvis man lakkforsegler en ny bil, og stiller den ved siden av en annen helt ny og identist bil, vil man se STOR forskjell på de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dra opp igjen denne tråden bare...

... for sort (mørk) bil er jo det mest geniale bilpleie-messig. På en lys bil (f.eks sølvgrå) ser man ikke dritten så lett så man sleppet å vaske så ofte... Nei nei nei!! En sølvgrå bil blir like fort skitten som en sort bil, bare på en sort bil ser du det enklere.

En shiny bil er ikke bare for å være shiny, men også vedlikehold. Man må også vaske de lyse bilene like ofte som de sorte, og vaske ordentlig (ikke bare overflaten). En sort bil er også enklere å polere og vaske da man ser enklere hva man holder på med.

Som Thomas, så stemmer jeg på sort bil! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemer på sort bil eg og!!

nyvaska og polert sort bil er de råeste..: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må dra opp igjen denne tråden bare...

... for sort (mørk) bil er jo det mest geniale bilpleie-messig. På en lys bil (f.eks sølvgrå) ser man ikke dritten så lett så man sleppet å vaske så ofte... Nei nei nei!! En sølvgrå bil blir like fort skitten som en sort bil, bare på en sort bil ser du det enklere.

En shiny bil er ikke bare for å være shiny, men også vedlikehold. Man må også vaske de lyse bilene like ofte som de sorte, og vaske ordentlig (ikke bare overflaten). En sort bil er også enklere å polere og vaske da man ser enklere hva man holder på med.

Som Thomas, så stemmer jeg på sort bil! :D

Enig med deg!

Alltid likt sorte biler selvom du ser skitten fortere og bedre enn på lyse biler.

Så stemmer sort her også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort bil er :tilber:: rock :

Greit, det er noe dritt om vintern når vaskemulighetene er begrenset til selvvask-haller.. Men om sommern, når vi som er over gjennomsnitts bilintresserte vasker bil flere ganger i uka uansett, er det da morro å få noe igjen for all den tiden!! Finn noe som er mer strøkent enn en metallic sort bil som er skikkelig ny-shinet! : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort bil er :tilber:: rock :

Greit, det er noe dritt om vintern når vaskemulighetene er begrenset til selvvask-haller.. Men om sommern, når vi som er over gjennomsnitts bilintresserte vasker bil flere ganger i uka uansett, er det da morro å få noe igjen for all den tiden!! Finn noe som er mer strøkent enn en metallic sort bil som er skikkelig ny-shinet! : eek :

Veeel..

0519-adjusted.jpg

Min mening da : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg syntes svart er en veldig din farge, spes når den er blank, med lakken min føler jeg får to ting på en gang, alle som ser bilen første gang er sikker på den er svart, men når skumringen kommer og den røde solen skinner på bilen kommer en dyp lillla farge frem, ahhhh vakkert hehe:)

Men kongeblå, ferrari rød og perlehvit er utrolig fine farger også:)

eneste negative jeg ser med og vaske bilen min er at da ser jeg ripene og skadene i lakken mye tydligere:( tror det er på tide jeg rubber bilen skikkelig,

det som er mest typisk for meg er at hver gang bilen er nyvasket,er at havner jeg bak en diger lastebil som drar opp ABSOLUTT all dritt på veien: bråk : det slår ikke feil hehe:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et lite tips til de som irriterer seg over allt støvet som samler seg på nyvasket bil.

Jeg har funnet ut en metode for å hindre så mye støv etter vasking av min sorte bil. Det at støvet legger seg er ofte at bilen har blitt statisk etter at den har blitt gnikket og gnidd på. Det i seg selv vil tiltrekke seg støv. Etter såpevasken er ferdig og bilen er spylt rein, pleier jeg å reingjøre bøtta, fylle den opp med lunket vann og så helle en dæsj med vanlig edikk (7%) i vannet, for så å gå over bilen en omgang til med svamp. En trenger ikke å gnikke å gni, bare la svampen gli lett over. Edikk vil fjerne den statiske elektrisiteten som oppstår ved all gnikkingen. Etter å ha gått over med edikkvann, spyler jeg godt med reint vann. Så er det tid for pusseskinn. Jeg fyller da bøtta halvull med lunket vann, denne gangen et par korker med edikk i vannet og skyller pusseskinnet i dette... Det funker på min bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.