#1 Skrevet Juli 24, 2004 har en 87 modell coupe quattro motorkode kv. når jeg akslererer med full gass, slår det voldsomt i bilen et par tre ganger før turtallsperra; en gang ved ca 4500 og en gang ved 5500, litt fra og til ettersom osv. og noen ganger, når jeg spinner på 3 gir foreksempel, hopper den ut av gir når nykket kommer, men hopper inn igjenn litt lenger nede på turtallsskalaen når jeg slipper gassen. jeg trodde dette var turtallsperra i rotoren som fusket og byttet til en solid uten sperre, men problemet er der fortsatt. det smeller/nykker skikkelig i bilen... PANG sier det noen som kan ha en anelse om hva det er ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2004 Feil tenning? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2004 Disse slagene, føles det som en feiltenning (feil blanding) eller et metallslag (ventiler/stempler) o.l. ? Har du bankesensorer? Ingen løse deler på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2004 slagene, det virker som noen stikker kjepper i alle hjula i et brøkdels sekund. og når jeg sier at bilen noen ganger hopper ut av gir og hopper inn igjenn mens jeg spinner villt på 3 gir (våt asfalt) - tror jeg ikke den hopper ut av gir, men at den bare mister trekkkraften, og får den tilbake litt etterpå. (??????) det kan ikke være drivverket, for det skjer aldrig noe når jeg tar kjappe starter eller sparker i gang en hjulspinn i fart på tørr asfalt, fordi: dette er jo ti ganger så hardt for drivverket som fin kontrollert hjulspinn på våt asfalt. (??????) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2004 Egentlig lett å eliminere drivverket, stå stille og rus motoren. Gjør det gjerne et litt avsides sted så ikke riskokerene ser deg.. Men, jeg er ikke noe flink på disse motorene, men det høres ut som du har en feiltenning eller at tenningen trekker seg pga. banking. Sjekk tenning og at det ikke ligger noen metalldeler rundt motoren. Ingen ulyder fra differ, girkasse o.l. ellers? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2004 Opprinnelig postet av sindre abrahamsen slagene, det virker som noen stikker kjepper i alle hjula i et brøkdels sekund. og når jeg sier at bilen noen ganger hopper ut av gir og hopper inn igjenn mens jeg spinner villt på 3 gir (våt asfalt) - tror jeg ikke den hopper ut av gir, men at den bare mister trekkkraften, og får den tilbake litt etterpå. (??????) det kan ikke være drivverket, for det skjer aldrig noe når jeg tar kjappe starter eller sparker i gang en hjulspinn i fart på tørr asfalt, fordi: dette er jo ti ganger så hardt for drivverket som fin kontrollert hjulspinn på våt asfalt. (??????) En kompis av meg hadde dette etter han byttet chip i sin bil. Bilen durte fint avgårde opp til 3000 rpm, for så å stopp HELT, som om du låste hjulene og motor momentant. Var en anelse ekkelt å prøve, kan mann si! Trikset hans ble å bytte chip, da det var en feil i programmvaren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2004 Nå vet ikke jeg hva slags opplegg det er med tenning og slikt på bilen din...men i fordeleren sitter mest sannsynlig en hall giver som kan bla. gi signal til tennings modul, denne giveren blir slitt og kan gjøre slik at bilen oppfører seg slik du forklarer.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2004 får prøve og bytte fordeler da (har en i reserve) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 4, 2004 det er diffsperra i midten som fusker ! når den "hopper ut av gir" slår lyset seg av på sperra i midten. så nå kjører jeg med drivaksler og 4x4 igjenn, og problemet er borte. nå ble jeg veldig intressert i hvordan disse sperrene fungerer. iogmed at de kan hoppe ut og inn så hardt, og bare etter lengre tid under belastning altså høye turtall. for den hoppet ikke ut når jeg tok mega kjappe starter på tørra. moralen er også at det ikke er noe vits å kjøre bakhjulstrekker når man kan kjøre ekte 4wd-quattro. det er nesten mer moro med 4wd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...