Merce til VAG-sentreringsringer (66,6---->57,1)? Hvor kjøpe?

Anbefalte innlegg

Har spurt alle de lokale dekk/felg-sjapper om slike sentreringsringer. Noen rister bare på hodet å skjønner ikke hva jeg mener.......andre kan ikke skaffe. Så derfor spør jeg her,hvor kan jeg få tak i slikt ? Har sett slike ringer flere plasser men husker såklart ikke hvor nå da. Det er spesielle sentreringsringer for bruk på felger som har stått på Merce og skal brukes på VAG. Ytterdiameter er 66,6 mm og indre diameter er 57,1 mm. Har nemlig kjøpt et sett OZ felger som har stått på en Mercedes å trenger derfor slike ringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sharif har ihvertfall hatt tidligere... Langt å kjøre for å hente, men må vel være mulig å få tilsendt evt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har spurt alle de lokale dekk/felg-sjapper om slike sentreringsringer. Noen rister bare på hodet å skjønner ikke hva jeg mener.......andre kan ikke skaffe. Så derfor spør jeg her,hvor kan jeg få tak i slikt ? Har sett slike ringer flere plasser men husker såklart ikke hvor nå da. Det er spesielle sentreringsringer for bruk på felger som har stått på Merce og skal brukes på VAG. Ytterdiameter er 66,6 mm og indre diameter er 57,1 mm. Har nemlig kjøpt et sett OZ felger som har stått på en Mercedes å trenger derfor slike ringer.

Det beste hvis du ikke har kjempedårlig tid før montasje, er kanskje å bestille fra Hafnor (http://www.hafnor.no) siden de sikkert har/kan bestille til OZ felger. Selv kjøpte jeg senterringer hos bilprodukter, http://www.bilprodukter.no, og de fungerer fint på mine OZ Opera felger, men jeg måtte klippe av en fals på senterringen for å de til å ikke stikke for langt ut på baksiden, dvs en liten modifikasjon som man unngår med originale fra OZ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senterringer 66,6-57,1mm står i Martin's produkt-katalog iallefall.. Så alle som forhandler Martin's bør kunne skaffe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk en kompis til å dreie 4 ringer til meg for en six-pack :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

66.6-57.1mm er jo "verdens vanligste senterring"!!!!

Veldig mange av felgene som er borret med 5-112 har senterhull på 66.6, ettersom det er største senterhullet som brukes av biler med denne boltsirkelen.

Dersom dekkbutikkene ikke skjønner hva du trenger anbefaler jeg at du finner deg en annen butikk, for da er kompetansen deres på et absolutt minimum.

Uansett bør enhver dekkbutikk med respekt for seg selv ha et godt utvalg med senteringer på lager, ettersom dette er vanlig forbruksvare.

Har forøvrig jobbet en del år innen bransjen og hatt kontakt med mange dekkbutikker rundt om kring i Norge, og jeg vet fra egen erfaring at det er en del som ikke vet hverken opp eller ned på dekk og felger......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

66.6-57.1mm er jo "verdens vanligste senterring"!!!!

Veldig mange av felgene som er borret med 5-112 har senterhull på 66.6, ettersom det er største senterhullet som brukes av biler med denne boltsirkelen.

Dersom dekkbutikkene ikke skjønner hva du trenger anbefaler jeg at du finner deg en annen butikk, for da er kompetansen deres på et absolutt minimum.

Uansett bør enhver dekkbutikk med respekt for seg selv ha et godt utvalg med senteringer på lager, ettersom dette er vanlig forbruksvare.

Har forøvrig jobbet en del år innen bransjen og hatt kontakt med mange dekkbutikker rundt om kring i Norge, og jeg vet fra egen erfaring at det er en del som ikke vet hverken opp eller ned på dekk og felger......

Tydeligvis noen her oppe som er helt "grønn" da.......når jeg sa det var OZ felger som hadde stått på en Merce så måtte jeg visst bestille de ifra Hafnor. Men de har ikke ringer til OZ orginalt for felger med Merce-boring. Men jeg skal få bestilt de hos Dekkbaron1......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg misforstod det første innlegget ditt, men jeg trodde du hadde felger som var borret med 66.6mm, og at det ikke var ringer i de.

Hvis du har OZ-felger, er disse som regel borret med større senterhull. Diameteren varierer på OZ-felger, men jeg mener å huske den ligger på ca 72mm og oppover. I tillegg har OZ et litt spesielt system der det ligger en låsering på senterringen, noe som gjør at dette ikke fullt så kurant som vanlige låseringer i plast.

At en vanlig forhandler ikke har så mange av disse på lager er ikke så uvanlig, spesielt siden de er litt dyrere enn vanlige ringer.

Det du kan gjøre dersom du allerede har ringer til Merce, er å kjøpe ett sett med vanlige 66.6-57.1 plastringer, og sette disse inn i de andre ringene. Høres litt jalla ut, men fungerer helt fint i praksis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene er borret med 66,6 mm navåpning så man trenger ikke sentrerings-ringer for å bruke de på Merce......3 delte felger blir jo produsert etter kundens ønske å da borrer de ofte navhullet etter hvilken bil den felgen skal på. Slik var det på et sett med 17 toms OZ Futura jeg hadde en liten stund. Der var selve navet borret med 57,1 mm hull så man slapp ringer,der var også navhullet helt slett så man får ikke på noen ringer heller. Ingen "kant" til å feste sentreringsringene i liksom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk byttet til meg slike ringer hos Wheelie i Trondheim i dag. Kjøpte felger via nettet og de sendte selvsagt med feil senter-ringer.........: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.