#1 Skrevet April 18, 2007 En klepto har stjålet antennepisken på bilen min! Og ikke bare det, den slasken har skrudd på det gamle vraket av en knekt antenne han hadde, den har han skrudd på min bil! Bilen har Navi og telefon etc. Nå var jeg hos Audiforhandleren og spurte etter ny antennepisk, og de skulle ha den nette sum av kr 747,- bare for pisken! Fordi den har navigasjon! Vanlig pisk kostet kr 249,-, som er om jeg bøyer meg langt nok ned i støvet, en aksptabel pris for en originaldel. Biltema tar kr 70,-, se bildet. Da jeg så på de to antenne fra Audiforhandleren, fant jeg kun to forskjeller: Den ene var ca 1,5 cm lenger enn den andre og "spiralen" på utsiden var spunnet andre veien. Om selve gjengene i foten passer om hverandre vet jeg ikke, men jeg tror det er samme gjengene. Jeg tror at denne pisken KUN har med AM-signalet/og telefonen å gjøre, og har ingenting med navi eller FM-båndet å gjøre, da FM-antennen sitter i sidevinduene bak, og navien sitter i foten på selve antennen. Noen synspunkter på dette? Hva er egentlig forskjellen på det man får for kr 747,- kontra kr 249,- eller kr 70,- ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2007 jeg tror ikke at den pisken har noe med navi'en å gjøre iallefall. det er jo den "flate" delen av antenna. Men radio har den mye å si på. hadde en sånn antennepisk før, og den knakk, kjøpte en kort alu antenne og signalene ble MYE dårligere med en gang. Men jeg kan ikke skjønnehva som er forskjell på den til 700 og den til 250? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2007 En ting er iallefall sikkert! Den brukes til FM båndet....tviler på at du har radio(FM) antenne i bakrute(er), for der ligger trolig TV antennen din og varmetråder. Er iallefall det på min. GPS delen ligger i den runde flate i selve foten på antennen. Tror kanskje også pisken har en funksjon til mobil telefonen. Jeg bruker ikke denne i min bil, så det vet jeg ikke. Jeg kjøpte en slik pisk til 49kr på BILTEMA, men den passet ikke, da den antennen med GPS har 6mm skru tror jeg det er, og biltema antennen har 5 mm. Jeg bestilte så en liten alu antenne på ebay, og den fungerer meget dårlig på radio, men den passer, og fungerer greit i by, men ikke utenfor tettbebygd strøk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...