Anbefalte innlegg

Lysa på bilen min lyser ned i bakken 3m foran bilen.

Det kan da ikke være normalt?

Går det ann og fikse det med sånn vag com greie?

Evnt. vist det er det, kunne noen ha justert for meg?

Det er xenon..

Hadde den på Møller her for en stund siden, men de har ikke gjort det.

Mulig de missforstod meg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså lys skal ikke justeres på måfå, det brukes ett lysjusteringapparat for at lyskjeglen skal lyse etter gitt krav og norm, men det er riktig som du sier - har du original xenon så må disse settes i parkert posisjon før justering finner sted slik at de har riktig utgangspunkt når systemet selvjusterer for last i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså lys skal ikke justeres på måfå, det brukes ett lysjusteringapparat for at lyskjeglen skal lyse etter gitt krav og norm, men det er riktig som du sier - har du original xenon så må disse settes i parkert posisjon før justering finner sted slik at de har riktig utgangspunkt når systemet selvjusterer for last i bilen.

Ja det er greit nok det...men er vel ikke normalt at de lyser så kort?

Det må vel gå ann og stille den i parkert posisjon som er litt høyere enn det den er i dag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Still deg 1meter fra en vegg, påse at det er plant. Ha på nærlys og ha lyktejusteringen på 0.

Mål fra bakken og opp til sentrum av pæra/lykta (Du ser spissen av pæra inne i lykta) Så måler du fra bakken og opp på veggen, bruk det målet du fikk fra lykta og ned til bakken men trekk fra 1cm når du måler fra bakken og opp på veggen, sett ett merke på veggen og juster lysene etter det merke.

Vips så er du ferdig og har grunnjuster lyktene dine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha på nærlys og ha lyktejusteringen på 0.

Det er nok ikke manuell justering på originalmontert xenon, men det er fullt mulig å skru de litt opp. Bør allikevel gjøres ordentlig ved å sette de i parkert posisjon med vag-com og justere etter et justeringsapparat.

Har original Xenon selv og de lyser så absolutt ikke rett ned i bakken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Still deg 1meter fra en vegg, påse at det er plant. Ha på nærlys og ha lyktejusteringen på 0.

Mål fra bakken og opp til sentrum av pæra/lykta (Du ser spissen av pæra inne i lykta) Så måler du fra bakken og opp på veggen, bruk det målet du fikk fra lykta og ned til bakken men trekk fra 1cm når du måler fra bakken og opp på veggen, sett ett merke på veggen og juster lysene etter det merke.

Fin guide:) Men hva med bredde? Hvordan kan en lett sjekke den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja hadde det vært så enkelt så hadde jeg oxo klart det :P

Men det som Sigmund Aikio sier, man må bruke Vag-com.

Så det er det jeg lurer på om det er noen i Oslo eller ikke så langt unna Oslo og har vag-com og kunne hjulpet meg litt med den : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.