#1 Skrevet April 18, 2007 Tenkte jeg skulle pusle litt med småting mens bilen er på lakkering. Skal koble opp røde dioder i bryterne i dahbordet, men siden jeg ikke har bilen her så greier jeg ikke å finne ut hvor +og - er. Fungerer jo bare ene veien en diode. Noen som vet hvor + og - er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 18, 2007 Tenkte jeg skulle pusle litt med småting mens bilen er på lakkering. Skal koble opp røde dioder i bryterne i dahbordet, men siden jeg ikke har bilen her så greier jeg ikke å finne ut hvor +og - er. Fungerer jo bare ene veien en diode. Noen som vet hvor + og - er? Er bare å måle med et middels avansert måleinstrument det.. Er det feil polaritet vil det vise en - i displayet foran volt.. (i de aller fleste måleinstrument...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 18, 2007 sign: + − polarity: positive negative terminal: anode (A) cathode (K) leads: long short 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 18, 2007 Takk takk! Tenkte ikke så langt jeg. Da blir det vel rødt lys i løpet av kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...